Vad kom på köpet med er partner?

Katter. Just nu en bondkatt, vilket går an, och två orientaler som verkligen går på mina nerver mellan varven. Jag skulle ALDRIG ha orientaler/siameser själv, men sambon har haft det hela livet och lär inte ändra sig.
Varför inte? Alltså, vad är det med siameserna som gör dem jobbiga?
 
Som tur är, är vi båda väldigt toleranta och förstående människor ( :D ) så det uppstår i alla fall inga strider om varandras saker här hemma. Having said that, min sambo har en knallblå Billy-hylla som är så djävulskt ful. Den stör jag mig på. Men jag hade ingen egen bokhylla när vi flyttade ihop så den får leva kvar här ändå... Annars är det väl jag som är det potentiella störningsmomentet med de enorma mängder hästhår och hästprylar jag drar med in i lägenheten. Å andra sidan är han brädsportare och har en snowboard, en kiteboard och en wakeboard. Två av dem i sovrummet. Å TREDJE sidan står min racercykel också i sovrummet. :D
 
Jag är den som kom med mest skräp. Jag kan inte kasta saker och det ligger en del i förrådet som.. eh.. kanske är rätt onödigt. Jag vet inte.

Men!! Han ville ha in en orgel i vardagsrummet. Inte särskilt vacker (kantstött och dan) och bryter helt mot övrig inredning plus att vardagsrummet hos oss inte är lika med umgängesrum utan mer barnrum men den är från hans släkting så det finns lite nostalgi där och maken är helt ok på att spela. Jag hade dock hoppats att han tillbringade lite mer tid vid den faktiskt, mest för att det känns rätt onödigt att den står där och tar sån ***** plats! Ja, så kom det ju lite släktingar också såklart. Och datorer. Hopplöst innan vi flyttade till hus och han fick ett eget rum för sitt intresse. Utom orgeln då :rofl:
 
Varför inte? Alltså, vad är det med siameserna som gör dem jobbiga?
De är väldigt intensiva. Kräver uppmärksamhet och pratar och tjatar mycket mer än bondkatter, och inte riktigt på "min våglängd". Jag gillar att man hänger nära varann, fast mer var för sig ändå.

Sen är de här två just nu i värsta slyngelåldern. Jag har hopp om en hyfsat fin relation med den ena i alla fall, när han är ur sina katt-tonår.
 
Min partner kom med David Bowie, höll jag på att skriva, men eftersom musik är hans stora intresse har vi skivor mest överallt.Och denna Bowie. Fattar inte, vad är det med den numera framlidna mannen? Jag gillar En låt Let´s dance. Resten är ju bara för gräsligt. I över 20 år har jag nu lyssnat på honom ofrivilligt när jag inte hinner stänga av eller ge maken hörlurar. Dessutom, som bonus har vi en mängd böcker och artiklar och program om mannen här också. Ja jisses. Jag däremot kom med marsvin, häst och två hundar men det är väl heeeeelt normalt.
 
All möjlig skit. Han försökte med trumsetet men det är fortfarande förpassat till hans föräldrars källare :p

När vi flyttade ihop fick mina tillhörigheter plats i en V70. Jag hade gjort mig av med det mesta eftersom jag fått jobb i utlandet och skulle dra ett halvår efter att vi träffades, vilket inte blev av (åkte dock första gången när vi träffats i 2 månader och var borta några månader men skulle till annat land andra gången som var tänkt för alltid).
Han lyckades dock utan problem att fylla en trea på 94 kvm :p
Numera har jag lyckats få bort det mesta onödiga (vem sparar ALLA skolböcker från första klass till gymnasiet liksom O_o = hans mamma :idea: ).

Bad han svara med: En häst. Och studieskulder (numera betalda). Dina prylar fick ju plats i bilen. Och så blev jag av med en massa saker.

Känns som vi är på samma nivå :p
 
En samling Slitz-tidningar som han vägrar göra sig av med. Väskan som de låg i fick dock agera bb-väska i höstas så de blev förpassade till ikeakassar (ett steg närmre tippen...:angel:).

Mängder med spel, böcker, cd-skivor och filmer. När JAG skulle få en bokhylla av min syster sa maken: Perfekt då kan jag få plats med det som inte ryms i min (gigantiska) bokhylla :banghead:

Med mig följde hästar och ett sjuhelsikes humör när jag sätter den sidan till :o
 
Sällskapsspel till förbannelse! En låda med utklädningskläder och en massa tygmärken att sy fast på kår-overaller och alldeles för många fantasyböcker.. Även x antal uppsättningar med instrument till Bandhero/Guitarhero som inte går att göra sig av med tydligen.. Vi spelar tv-spel max 1 gång per år och då är det inte Bandhero vi spelar.. .:cautious:
 
Min partner kom med David Bowie, höll jag på att skriva, men eftersom musik är hans stora intresse har vi skivor mest överallt.Och denna Bowie. Fattar inte, vad är det med den numera framlidna mannen? Jag gillar En låt Let´s dance. Resten är ju bara för gräsligt. I över 20 år har jag nu lyssnat på honom ofrivilligt när jag inte hinner stänga av eller ge maken hörlurar. Dessutom, som bonus har vi en mängd böcker och artiklar och program om mannen här också. Ja jisses. Jag däremot kom med marsvin, häst och två hundar men det är väl heeeeelt normalt.

Min käre partner älskar bluegrass... jag älskar Sabaton. Need I say more? :grin:

Dvs han tvingar mig inte att lyssna på det eländet och jag tvingar inte honom att lyssna på Sabaton. Tur nog gillar han också äldre metal/rock som Maiden, Priest, AC/DC och Queen.
 
Akvarier - Stoooooora akvarier. Sen gjorde vi en deal. Han fick ett enormt akvarie inbyggt i en vägg och det skulle vara bra så.....sen blev det på något sätt ett till, och akvarier måste tydligen ha små akvarier vid sidan - sumpar- som man kan ha fisk i. Nu är det sista tillskottet ett terrarium med växter och vattenfall. Längst ner i det kunde man ju ha någon miniguppi....Men det kommer inte in några akvarier i möblerade rum. Han får ha det i förrådsutrymmen.
 
Akvarier - Stoooooora akvarier. Sen gjorde vi en deal. Han fick ett enormt akvarie inbyggt i en vägg och det skulle vara bra så.....sen blev det på något sätt ett till, och akvarier måste tydligen ha små akvarier vid sidan - sumpar- som man kan ha fisk i. Nu är det sista tillskottet ett terrarium med växter och vattenfall. Längst ner i det kunde man ju ha någon miniguppi....Men det kommer inte in några akvarier i möblerade rum. Han får ha det i förrådsutrymmen.

Det förklarade varför jag då missat de inbyggda akvariumen om de nu är i förråden :D
 
Min partner kom med David Bowie, höll jag på att skriva, men eftersom musik är hans stora intresse har vi skivor mest överallt.Och denna Bowie. Fattar inte, vad är det med den numera framlidna mannen? Jag gillar En låt Let´s dance. Resten är ju bara för gräsligt. I över 20 år har jag nu lyssnat på honom ofrivilligt när jag inte hinner stänga av eller ge maken hörlurar. Dessutom, som bonus har vi en mängd böcker och artiklar och program om mannen här också. Ja jisses. Jag däremot kom med marsvin, häst och två hundar men det är väl heeeeelt normalt.

Åh, jag älskar Bowie! :love:
Rebel Rebel!
 
Min partner kom med David Bowie, höll jag på att skriva, men eftersom musik är hans stora intresse har vi skivor mest överallt.Och denna Bowie. Fattar inte, vad är det med den numera framlidna mannen? Jag gillar En låt Let´s dance. Resten är ju bara för gräsligt. I över 20 år har jag nu lyssnat på honom ofrivilligt när jag inte hinner stänga av eller ge maken hörlurar. Dessutom, som bonus har vi en mängd böcker och artiklar och program om mannen här också. Ja jisses. Jag däremot kom med marsvin, häst och två hundar men det är väl heeeeelt normalt.

:eek::eek::eek:

Hade velat protestera högljutt å din partners vägnar men jag tror att jag sätter mig och lyssnar på The Rise and Fall of Ziggy Stardust and the Spiders from Mars tills jag lugnat mig i stället.


:D
 

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 014
Senast: jemeni
·
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
20 722
Senast: Gunnar
·
Relationer Har börjat på ett nytt jobb/projekt tillsammans med några människor jag känt sen innan men aldrig samarbetat med tidigare. Detta har...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
8 806
Senast: Voeux
·
Relationer Vad är hemligheten bakom att lyckas i långa relationer? Alltså inte att bara vara i en långvarig relation utan att faktiskt trivas i...
13 14 15
Svar
287
· Visningar
34 769
Senast: monster1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Lösa hundar
  • Aktivering/leksaker
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp