Bukefalos 28 år!

Vad kom på köpet med er partner?

Ett stort skrivbord, fult som f*n men "det är stadigt!!", som mannen uttrycker det :meh::cautious: för att piffa upp det tyckte han att vi skulle lägga på en duk (blått fransigt blommigt urtvättat och solblekt tygstycke :yuck::banghead: ) har inte lyckats bli av med det men nu stor bordet iaf nerplockat i garderoben och vi har lyckats enas om att ha det som verkstadsbord i garaget när det är färdigbyggt :idea::up:
 
Min sambo visade sig vara prylgalning. Han vill äga allt, hellre än hyra (tex maskiner vid renovering). Vi har numera tre gigantiska monstersågar/hyvlar i boden.

Cappuccinomaskinen har jag, efter mycket om och men, fått honom att skänka till ett syskon (ingen av oss dricker kaffe, det var en statuspryl).

Minns dessutom när han skulle hämta en del av sina saker när vi flyttat ihop. 10 flyttlådor, sa han innan han åkte och jag gick till jobbet.
När jag kom hem stod 40+ lådor i vardagsrummet :p.

Jag förde med mig x antal hundsaker å andra sidan. Och en hög med husdjur (fast de kände han ju till). Och jag visade mig ha rätt många flyttkartonger jag med när vi köpte hus :o:p.
 
Gästrummet hos oss är ett datorrum plus förvaring för alla makens airsoftprylar - dvs fem vapen, radio, väst, en jävla massa kläder och annars utrustning.
Datorn står på ett orimligt stort skrivbord, med två skärmar och en ful och stor gamingstol.

När vi (om det händer någon gång) köper hus ska jag se till att där finns ett rum över för alla hans prylar... :p
 
En fatboy. Den används aldrig och är alltid i vägen, den har nu förpassats till trädgården där den är hem åt ett gäng gråsuggor. Han har egentligen två, men tog med en till jobbet och jag när en liten förhoppning att han ska ta dit den andra också.
 
En hel vind full med lådor :meh: Gamla skolböcker, leksaker och annan skit. Bara nostalgi. Dessa lådor har vi betalat plats för i flyttbilen för ganska många gånger när vi har flyttat och han har aldrig någonsin öppnat lådorna och beundrat den gamla skiten. Enda gången han ser lådorna är när de ska kånkas iväg. Varför?

Fick honom iallafall att gå igenom och slänga rätt mycket i somras.:D
 
En fatboy. Den används aldrig och är alltid i vägen, den har nu förpassats till trädgården där den är hem åt ett gäng gråsuggor. Han har egentligen två, men tog med en till jobbet och jag när en liten förhoppning att han ska ta dit den andra också.
Vad är en fatboy?
Bildgooglade men de kom så många olika varianter att jag faktiskt inte kan gissa :confused:
 
Vad fick jag inte? Men det är helt okej för mig. Partner fick ett ruttet hus i skogen, en småneurotisk partner och hund. Lyckliga hen.



Jo- två år efter att vi flyttat ihop hittade jag minst två döda småfåglar i frysen och ett paket torsk från typ 1984. 20 år gammal torsk. Det ni.
 
När jag berättade för maken om den här trådstarten sa han ”Hur långa inlägg får ni skriva på det där forumet?”. :D Han har åtminstone självinsikt... :angel: (Jag fick en friluftsbutik, ett trekvarts militärförråd och en helvetes massa datorprylar...)
 
Ska jag vara ärlig tror jag om sambon på förhand hade vetat allt han skulle få på köpet är det tveksamt om det hade blivit något mellan oss.
Å andra sidan så kan man tycka att han borde ha fått en föraning om vad som komma skulle.
Första gången vi sågs hade min ena hund rullat sig träskpunkarbajs och när jag väl fått hunden ren stod jag hux flux och langade fram öl och jobbade i"baren" på en kulturförening/undergroundklubben jag besökt exakt en gång tidigare *s*
 

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 342
Senast: jemeni
·
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
20 894
Senast: Gunnar
·
Relationer Har börjat på ett nytt jobb/projekt tillsammans med några människor jag känt sen innan men aldrig samarbetat med tidigare. Detta har...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
8 945
Senast: Voeux
·
Relationer Vad är hemligheten bakom att lyckas i långa relationer? Alltså inte att bara vara i en långvarig relation utan att faktiskt trivas i...
13 14 15
Svar
287
· Visningar
35 045
Senast: monster1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp