Bukefalos 28 år!

Vad kostade era distanshästar?

Sv: Vad kostade era distanshästar?

På SM i hästhoppning 2007 gick SM-klassen för seniorer på 160 cm.

Någon gång måste ju svårighetsgraden höjas, i takt med att antalet ekipage som rider på högre nivå ökar.
En gång i tiden hade vi ju ännu kortare SM än 140 km...

Tack för infon om hoppningen. Men så många distansekipage har vi väl inte som rider på hög distansnivå om man jämför med andra discipliner såsom hoppning och dressyr, så jag anser fortfarande att det är befogat att man skall kunna rida ett något kortare SM, även om man inte satsar på att bli uttagen till VM och/eller EM, dvs den yttersta eliten. Men alla tycker olika och jag skall inte bli långdragen. Alla får ju tycka olika och det är ju ändå på 160 km i dagsläget och såvitt jag vet är DK nöjd med det.
 
Sv: Vad kostade era distanshästar?

Självklart får alla tycka olika, det skulle vara en trist värld om alla tyckte precis likadant. ;)

Jag minns inte, för det berörde liksom inte mig på den tiden, men jag skulle kunna tippa att reaktionen var densamma från en del ryttare när banlängden på SM höjdes från 120 till 140 km. Någon gång måste man ta steget för att höja statusen och nivån, det kanske är lika "olägligt" när beslutet än tas.
SM bör nog ligga på den svåraste nivån just för att det ska bli en kamp mellan de allra bästa ekipagen.
 

Liknande trådar

L
Relationer Jag har en fråga som jag väldigt gärna skulle vilja veta hur andra tänker! Men jag ska försöka att förklara utan att av slöja förmycket...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 185
Senast: LiviaFilippa
·
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
6 201
Senast: mars
·
Hemmet Bor sen ett år tillbaka i en BRF som är en gammal herrgård, omgjort till 14 lägenheter. Delar av parken som hör till är omgjord till...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
5 969
Kropp & Själ God morgon, och gott nytt år! :heart Jag har lite nätfasta över ledigheterna men behöver verkligen er expertis just nu. Jag berättade...
2
Svar
38
· Visningar
3 818
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Kastrera ja eller nej
  • Hur valde ni uppfödare?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp