Bukefalos 28 år!

Vad läser du just nu? Del 7

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag läste just ut Stanna av Flora Wiström, som jag trodde skulle vara lite pretto och hipster och jobbig och lite Sandra Beijer. Det var den inte! Jag älskade den. Mycket bra.
 
Ett jävla solsken klart! Nu vill jag ju läsa det Ester själv skrev! Måste fråga mamma om hon läste de flickböcker Ester skrev eller om de var ute redan då på 50-talet.

Vad ska jag hitta på för bok nu då tro?
 
Ett jävla solsken klart! Nu vill jag ju läsa det Ester själv skrev! Måste fråga mamma om hon läste de flickböcker Ester skrev eller om de var ute redan då på 50-talet.

Vad ska jag hitta på för bok nu då tro?

Jag läste En piga bland pigor strax efter Ett jävla solsken, gillade verkligen! Fanns som e-bok på biblioteket och nu ser jag att den även finns som e-bok i en app nära dig ;)
 
Jag läste En piga bland pigor strax efter Ett jävla solsken, gillade verkligen! Fanns som e-bok på biblioteket och nu ser jag att den även finns som e-bok i en app nära dig ;)
Jag har sett det! Men det är så svårt att läsa e-bok när jag jobbar :( lyssna funkar utmärkt att göra samtidigt :angel: ringer det så pausas boken automatiskt :up:
 
Jag har sett det! Men det är så svårt att läsa e-bok när jag jobbar :( lyssna funkar utmärkt att göra samtidigt :angel: ringer det så pausas boken automatiskt :up:

Ja, det är sant, förstås :) Jag lyssnar också en del på jobbet men det är inte alltid lätt att hitta böcker som funkar att jobba med... invecklade deckare och sånt går inte men lättare historier går finfint! :D
 
Ja, det är sant, förstås :) Jag lyssnar också en del på jobbet men det är inte alltid lätt att hitta böcker som funkar att jobba med... invecklade deckare och sånt går inte men lättare historier går finfint! :D
Jag tog en brittisk feelgood av Cathy Bramley igen :D det funkar bra när man ska lägga in fakturaunderlag i excel! :up:
 
Här är det jag har läst den senaste månaden :)

Klubb död av Charlaine Harris. Håller på att läsa igenom True Blood-serien (samt många andra..). Tyckte inte att det hände så mycket i den här boken, men helt okej som kvällsunderhållning.

Tårar i havet av Ruta Sepetys. Jag gillar verklighetsbaserade historier samt historiska romaner (och filmer för den delen), den här hade vunnit en hel del priser så den fångade mitt intresse. Tragisk historia om något som jag åtminstone inte hade hört om tidigare. Läsvärd.

Ensam i Paris och andra historier av Jojo Moyes. En samling med noveller och ett par längre berättelser. Sådär mysiga som Jojo Moyes brukar vara. :)

Musan av Jessie Burton. En berättelse om en tavla och personerna kring den, utspelar sig i 1930-talets Spanien och London på 1960-talet. Upplevde den som lite seg i början, men när man kom in lite mer i historien blev den mer intressant.

Just nu håller jag på med den andra Game of Thrones-boken, det tar sin lilla tid att ta sig igenom 750 sidor :angel:
 
Just nu läser jag Linn Ullman - De oroliga. Dras med i hennes språk och sätt att skriva!

Har till min bokcirkel precis beställt:

"The group" - Mary McCarthy
och
"De kommer drunkna i sina mödrars tårar- Johannes Ayuru
 
Åh, jag åker på semester på fredag och ser nästan mer fram emot all läsning än all sol och värme :love:

I högen av böcker som ska medtagas ligger följande:

- The Blue Between Sky and Water av Susan Abulhawa
- Fyra dagar i Kabul av Anna Tell
- En sannolik historia av Karin Alvtegen
- The Trespasser av Tana French

Om det är någon som läst någon av dessa böcker och tyckt att den var urusel så får ni gärna säga det nu, så hinner jag byta ut till något bättre! :D
 
Efter att ha kommit en bit in i nya boken, The Lemon tree cafe av Cathy Bramley, så inser jag att det är en fristående spin off på The Plumberry school of comfort food av samma författare :) Huvudrollen i bok 2 är bästa kompis med huvudrollen i bok 1 :up: Jag gillar såna böcker som inte är direkta serier men som ändå hakar i varandra lite, så som de flesta av Lucy Dillon :up:
 
Men ellerhur, jag ser fram emot det med skräckblandad förtjusning, livrädd att det inte ska gå som jag hoppas för personerna, att Backman ska tappa bollen och slarva bort den tredje delen med något trams osv osv. :nailbiting::arghh:
Jag var ju helt säker på att Benji skulle dö i den här boken. Och det här är faktiskt hans första bok där han inte tar död på en av huvudkaraktärerna! Dödsfallen som var var viktiga för handlingen, men inte lika hjärteknipande som de kunde varit. Fast man trodde ju bra länge att det var Leo som skulle stryka med ute i skogen :nailbiting:
 
Jag var ju helt säker på att Benji skulle dö i den här boken. Och det här är faktiskt hans första bok där han inte tar död på en av huvudkaraktärerna! Dödsfallen som var var viktiga för handlingen, men inte lika hjärteknipande som de kunde varit. Fast man trodde ju bra länge att det var Leo som skulle stryka med ute i skogen :nailbiting:
Jag trodde mer på Leo ett bra tag, men Ana kunde väl ha fått lite mer lycka, jag lider så med henne. Benji måste få leva, han måste visa den där stan att saker kan ändras! Maya verkar ju vara på väg ut i livet och jag tror att hela den familjen bara kommer att finnas i inledningen. Det är någon annan som kommer få huvudrollen.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag har sedan 2 år tillbaka min första hund. Hon är det finaste jag har, och att se henne lycklig är det bästa jag vet. Jag gör...
Svar
19
· Visningar
1 883
Senast: Hellhound
·
Fritid Är i behov av en egen tråd om discgolf, så här är den. Här kan vi diskutera och dela med oss om allt som har med plast, kast och träd...
2
Svar
23
· Visningar
1 412
Senast: Bison
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
591
Senast: Lady_S
·
Skola & Jobb Eftersom jag fått många hjälpsamma tidigare när jag frågat om min uppsats så fortsätter jag att förlita mig på Bukefalos handledning...
Svar
11
· Visningar
834

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp