Bukefalos 28 år!

Vad läser du just nu? Del 7

Status
Stängd för vidare inlägg.
Lyssnat på ”Bara ett barn” av Malin Persson Giolito. Den hade fått rätt lågt betyg på goodreads, men jag gillade den! Lite blandning av spänning och relationsroman. Ska nog läsa även nästa bok om huvudpersonen :)
 
Jag försöker läsa Caraval. Gick över till att lyssna nu på morgonen efter ungefär halva. Alltså. Två av mina icke-favorit-genrer i en, känns det ju som - romance och fantastik - jag baxnar av tönteriet.
 
Har avslutat Agnes Lidbecks Finna sig. Inte så imponerad. En del knivskarpt om kvinnorollen men alldeles för iskallt.

Efter The fault in our stars och Looking for Alaska trodde jag att jag satt punkt för John Green men nu har jag börjat på Sköldpaddor hela vägen ner. Blev nyfiken på hur han skildrar OCD som jag vet för lite om.
 
Har avslutat Agnes Lidbecks Finna sig. Inte så imponerad. En del knivskarpt om kvinnorollen men alldeles för iskallt.

Efter The fault in our stars och Looking for Alaska trodde jag att jag satt punkt för John Green men nu har jag börjat på Sköldpaddor hela vägen ner. Blev nyfiken på hur han skildrar OCD som jag vet för lite om.

Jag var inte heller så såld på Lidbeck. (Inte heller på Isabelle Ståhl, som alla hyllade som galningar ungefär samtidigt.) Men jag ser ändå fram emot att läsa Lidbecks nya, jag kan liksom se att hon skriver bra även om jag inte gillade Finna sig sådär våldsamt.
 
Jag var inte heller så såld på Lidbeck. (Inte heller på Isabelle Ståhl, som alla hyllade som galningar ungefär samtidigt.) Men jag ser ändå fram emot att läsa Lidbecks nya, jag kan liksom se att hon skriver bra även om jag inte gillade Finna sig sådär våldsamt.
Ja, hennes språk brände till ordentligt ibland.
 
Richard Estreen, Jag skulle bli slaf - nej, så jävlar anamma!

Kort och lättläst liten historiebok med fokus på arbetarrörelsens framväxt under industrialiseringen. Käck bok som kan rekommenderas.
 
Efter The fault in our stars och Looking for Alaska trodde jag att jag satt punkt för John Green men nu har jag börjat på Sköldpaddor hela vägen ner. Blev nyfiken på hur han skildrar OCD som jag vet för lite om.

Sköldpaddorna gillade jag! Inte så bombastisk som the fault, men mysig och trevlig tycker jag :) Minns dock inte ens hur den slutade, så så minnesvärd kanske den inte var ;)
 
Jag försöker läsa Caraval. Gick över till att lyssna nu på morgonen efter ungefär halva. Alltså. Två av mina icke-favorit-genrer i en, känns det ju som - romance och fantastik - jag baxnar av tönteriet.
Du har fel! Den var jättebra! :D Du kanske bara inte är tillräckligt ung i sinnet för att kunna ta till dig storheten. :angel: :D
 
Jag har lyssnar på Papperssjälar som tidvis var väldigt bra och tidvis inte riktigt lika bra. Alltså huvudpersonen tycker jag känns svår att liksom ta på allvar ibland när det blir lite mycket ”en gång i tiden gillade jag att festa, men det har jag vuxit ifrån” och personen ska vara typ 17?! Så att eh ja, jag hade lite svårt för den ibland.

Har även läst Fejk som jag gillade men som ändå inte var riktigt vad jag hade förväntat mig. Jag älskade ju en annan bok av samma författare och den här kändes lovande men ja, den levde helt enkelt inte upo till mina höga förväntningar.

Läste även Järnprovet som var över förväntan! Ingen av författarna står högst på min lista över favoritförfattare så jag läste den lite som en chansning. Och den var väldigt fängslande! Ibland lite som en sämre kopia av Harry Potter, ibland genial. Så kommer definitivt läsa resterande böcker i serien så fort jag kommer över dem på biblioteket :)

Just nu är jag halvvägs igen Välkomen in i min garderob som hittills inte gör mig särskilt engagerad men det känns som en viktig och bra bok (en självbiografisk bok om en frilyrklig homosexuell kille) så förhoppningsvis fastnat jag mer i den.
 
Du har fel! Den var jättebra! :D Du kanske bara inte är tillräckligt ung i sinnet för att kunna ta till dig storheten. :angel: :D

Nej, så kanske det är. Jag höll på att få slita av mig hörlurarna imorse när Julia Dufvenius (som jag också har väldigt svårt för som uppläsare) började berätta om perfekta gyllenbruna magmuskler. Tyvärr var de visst täckta av blod. Som tur var - bara ett sår i huvudet. Uttalat HUV-UD-ET.
 
Jag har nu avverkat allt av Cathy Bramley på Storytel. Lagom lättuggad chicklit rakt igenom ;) Är nu supersugen på The Essex Serpent av Sarah Perry men med en superstressig helg framför mig så får det nog bli omstart på Hicke istället, det klarar hjärnan ;)
Barnet har börjat med Sune och verkar tycka att det är ok. Själv funderar jag på om de var lika dåliga när jag var liten och läste dem...? :angel:
 
Sköldpaddorna gillade jag! Inte så bombastisk som the fault, men mysig och trevlig tycker jag :) Minns dock inte ens hur den slutade, så så minnesvärd kanske den inte var ;)
Kul att höra! Lite mindre bombastisk låter inte fel. Å andra sidan kunde jag inte låta bli att tycka om The fault.
 
Nej, så kanske det är. Jag höll på att få slita av mig hörlurarna imorse när Julia Dufvenius (som jag också har väldigt svårt för som uppläsare) började berätta om perfekta gyllenbruna magmuskler. Tyvärr var de visst täckta av blod. Som tur var - bara ett sår i huvudet. Uttalat HUV-UD-ET.
Ja det känns verkligen inte som en bok som är optimal som ljudbok och framförallt inte med henne som uppläsare (där är vi verkligen överens, om Dufvenius).

Men ja, jag är ju en sucker för den typen av böcker (nåja, kanske inte så mycket romancedelen) så då blir det ju enklare att gilla enskilda böcker när konceptet är tilltalande från början :)
 
Jag har lyssnar på Papperssjälar som tidvis var väldigt bra och tidvis inte riktigt lika bra. Alltså huvudpersonen tycker jag känns svår att liksom ta på allvar ibland när det blir lite mycket ”en gång i tiden gillade jag att festa, men det har jag vuxit ifrån” och personen ska vara typ 17?! Så att eh ja, jag hade lite svårt för den ibland.

.

Fast det skulle väl inte föreställa att det var av ålder hon slutat festa? Utan snarare pga det hon gått igenom, dvs hela bokens plot. Eller?
 
Fast det skulle väl inte föreställa att det var av ålder hon slutat festa? Utan snarare pga det hon gått igenom, dvs hela bokens plot. Eller?
Jo det var det ju såklart - det är bara sättet det är skrivet på som får det att låta som om hon är 90 och tittar tillbaka på sitt liv. Tycker jag :)
 
Vem var det som ville ha boktips till sin dotter? Och var det du @Killaloe och jag som diskuterade vilken fantasybok jag hade hört skulle vara så bra? Nu har jag kommit på det - Det tunna svärdet av Frida Nilsson!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag har sedan 2 år tillbaka min första hund. Hon är det finaste jag har, och att se henne lycklig är det bästa jag vet. Jag gör...
Svar
19
· Visningar
1 776
Senast: Hellhound
·
Fritid Är i behov av en egen tråd om discgolf, så här är den. Här kan vi diskutera och dela med oss om allt som har med plast, kast och träd...
2
Svar
23
· Visningar
1 305
Senast: Bison
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
4
· Visningar
461
Senast: hamilton1
·
Skola & Jobb Eftersom jag fått många hjälpsamma tidigare när jag frågat om min uppsats så fortsätter jag att förlita mig på Bukefalos handledning...
Svar
11
· Visningar
823

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp