Vad läser du just nu? Del 7

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hmm, ja så lite av och långt ifrån ämnena separation/svek/skilsmässa/otrohet som det bara går, skulle kännas tryggast... helst så lite sorg och bedrövelse som möjligt också. I alla fall denna gång!
 
Jag köpte The cursed child här om dagen och är halvvägs genom första akten nu. Känns lite både :up: och :down: och :crazy: än så länge. Men som en Potterhead så är den väl ett måste ;)
Varvar med Hasse Alfredssons underbara Varför är det så ont om Q? :love: Älskade den som barn, grät när bilstereon tuggade upp bandet :cry: men jag fnissar och älskar den lika mycket fortfarande! :love:
 
Nu läser jag Sandra Beijers roman och den känns verkligen som en ungdomsroman. Kanske är den skriven för unga vuxna? Jag är inte imponerad hittills.

Ja, jag antar att den är skriven för unga vuxna men hur det än är så har jag så svårt för hennes språk. Folk hyllar henne till skyarna, jag höll på att bli tokig. Förra har jag för mig att jag tyckte var okej, men denna senaste, näää vad dålig.
 
Ja, jag antar att den är skriven för unga vuxna men hur det än är så har jag så svårt för hennes språk. Folk hyllar henne till skyarna, jag höll på att bli tokig. Förra har jag för mig att jag tyckte var okej, men denna senaste, näää vad dålig.
Jag trivs inte alls med hennes språk, jag heller.
 
Okej, rapport från mig igen...

Sara Stridsberg - Beckomberga: ode till min familj lyssnade jag på och var helt tagen. Vilket språk hon har, alltså!

Are we there yet? av David Levithan var helt okej. Lite tjatig och halvt ointressant, men hade ju ändå det där levithanska som jag avgudar.

Två album av Liv Strömquist - Einsteins fru och Ja till Liv! Liv Strömquists ABC. Fantastiska. Jag skrattade så att jag grät åt några bitar.

De oroliga av Linn Ullmann var hemskt fin, även för mig som har noll koll på Bergman och inte ens har sett Fanny och Alexander. Lite långdragen, men fin.

Sommaren utan regn av Maggie O'Farrell var riktigt bra! Hade inga särskilda förväntningar men hade hört att O'Farrell är trevlig och ja, det var den.

Häxan av Camilla Läckberg - jag är imponerad, det är det bästa hon har skrivit på hemskt länge.
 
Andra boken om Ivy Pocket (Någon måste stoppa Ivy Pocket) utläst och ja, jag gillar henne skarpt alltså. Hon är ju inte den skarpaste karaktären om en säger så och det blir nog bra med lite paus från henne, men ska definitivt läsa fler framöver.

Har även lyssnat på De polyglotta älskarna och gillade den inte alls. Språket var såklart fint och den var välskriven, men jag avskydde personerna och tyckte att samtliga var så sjukt osympatiska :down:

Lyssnar även på Gästkatten som ör helt okej om än knte fantastisk. Men ändå lite lagom trivsam (och bra uppläst, som alltid, av Anna Maria Käll)
 
Har läst Tillsammans är man mindre ensam av Anna Gavalda. Annorlunda upplägg men ändå intressant bok. Kändes lite rörig emellanåt, jag hade lite svårt att hålla koll på vilken person en del kapitel handlade om. Men rätt trevlig bok tyckte jag, tror däremot att jag knappast kommer läsa den fler gånger.

Just nu håller jag på med Och så var de bara en av Agatha Christie. Har bara hunnit med första kapitlet men den verkar väldigt lovande! Råkade se den som tv-serie för nån månad sen, men såg bara lite av slutet. Har turligt nog glömt bort vem det var som låg bakom allt så min läsupplevelse är inte förstörd ändå ;)
 
@mollyphlox angående Tillsammans är man mindre ensam så har jag för mig att boken var medvetet tvetydigt skriven, att beskrivningen alltså kunde gälla olika personer.
 
Jag har försökt komma igång med Potensgivarna av Karin Brunk Holmqvist men har bara tagit mig 30 min på tre dagar. Har gillat flera andra av hennes böcker så det blev lite av en besvikelse. Testade istället The bookshop on the corner av Jenny Colgan, engelsk inläsning, och den är jättemysig! :)
 
Okej, rapport från mig igen...

Sara Stridsberg - Beckomberga: ode till min familj lyssnade jag på och var helt tagen. Vilket språk hon har, alltså!

Are we there yet? av David Levithan var helt okej. Lite tjatig och halvt ointressant, men hade ju ändå det där levithanska som jag avgudar.

Två album av Liv Strömquist - Einsteins fru och Ja till Liv! Liv Strömquists ABC. Fantastiska. Jag skrattade så att jag grät åt några bitar.

De oroliga av Linn Ullmann var hemskt fin, även för mig som har noll koll på Bergman och inte ens har sett Fanny och Alexander. Lite långdragen, men fin.

Sommaren utan regn av Maggie O'Farrell var riktigt bra! Hade inga särskilda förväntningar men hade hört att O'Farrell är trevlig och ja, det var den.

Häxan av Camilla Läckberg - jag är imponerad, det är det bästa hon har skrivit på hemskt länge.
Visst var Beckomberga otroligt vackert skriven? Vilket språk.

Och Liv Strömquist är ett geni!
 
Just nu håller jag på med Och så var de bara en av Agatha Christie. Har bara hunnit med första kapitlet men den verkar väldigt lovande! Råkade se den som tv-serie för nån månad sen, men såg bara lite av slutet. Har turligt nog glömt bort vem det var som låg bakom allt så min läsupplevelse är inte förstörd ändå ;)

Jag läser om den med jämna mellanrum och har sett serien två gånger. Min läsupplevelse är lika bra varje gång ändå, den är så smart.
 
Har läst Den ökända historien om
Frankie Landau-Banks
och vilken bok! :up: Så briljant! Så bra! Så befriande och så fenomenal! Jag gillade den med andra ord! :D

Har även lyssnat på Tripprapporter och var kanske inte riktigt lika imponerad som @Koltrast men den var klart läsvärd. Dock upplever de jag den som väldigt ojämn, på vissa ställen helt briljant och träffsäker medans den på andra ställen inte alls var varken briljant eller träffsäker. :)
 
Senast ändrad:
Har lyssnat klart på femte Harry Potter och andra liftarens guide. Blev något besviken på båda, mer på den senare dock. HP är så arg och upprörd hela boken att jag får ångest av att lyssna. Men den vägs upp rätt bra av slutet när Dumbledore äntligen förklarar lite!

Liftarens guide är synd, men första är så överlägset mycket roligare än andra. Mindes dock inte att det var så tydligt. Fortsätter nog med resten med, men pausar lite.

Har nu hoppat in i fjärde delen om Mirjam och hervor - Stormsvala. Samma lättsamma mys-spänning som vanligt. Lustigt nog har jag svårare för att hittepå i den än i fantasyn. Och då menar jag inte Hervors hokus-pokus, utan sannolikheten att de hittar en lägenhet på Manhattan att hyra i andra hand, som de har råd med!? ;)
 
Har nu hoppat in i fjärde delen om Mirjam och hervor - Stormsvala. Samma lättsamma mys-spänning som vanligt. Lustigt nog har jag svårare för att hittepå i den än i fantasyn. Och då menar jag inte Hervors hokus-pokus, utan sannolikheten att de hittar en lägenhet på Manhattan att hyra i andra hand, som de har råd med!? ;)
Jag gillar nog de som utspelar sig på Gotland mest av dem, men de är mysiga!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag har sedan 2 år tillbaka min första hund. Hon är det finaste jag har, och att se henne lycklig är det bästa jag vet. Jag gör...
Svar
19
· Visningar
1 660
Senast: Hellhound
·
Fritid Är i behov av en egen tråd om discgolf, så här är den. Här kan vi diskutera och dela med oss om allt som har med plast, kast och träd...
2
Svar
23
· Visningar
1 194
Senast: Bison
·
Skola & Jobb Eftersom jag fått många hjälpsamma tidigare när jag frågat om min uppsats så fortsätter jag att förlita mig på Bukefalos handledning...
Svar
11
· Visningar
782
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
13 959
Senast: Barbabelle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp