Bukefalos 28 år!

Vad läser du just nu? Del 7

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har spenderat denna gräsliga vinterhelg under en filt med Therese Bohmans "Aftonland". Mycket bra och också väldigt rolig. Jag gillade även hennes förra, "Den andra kvinnan", väldigt mycket.
 
@Anna har du läst Oscar Levertins vänner av Montelius? Ännu mer utflippad än Främlingsleguanen och mycket rolig.

Ja! Lyssnade på den för något år sedan och höll på att skratta ihjäl mig. Värsta var mitt i någon otroligt skabrös bit om kulturtanter och så kommer två preciiiis sådana och ställer sig bredvid mig på spårvagnshållplatsen! Oj oj oj.

Jag var och lyssnade på Montelius när hon berättade om den på en författarfrukost i höstas också, helt fantastiskt.
 
Har lyssnat på Paradisbaden och det var en helt fruktansvärd bok! Huvudpersonen var så osympatisk och dum att jag blev förbannad rätt ofta :mad: nä, jag vill helt bara glömma bort att jag läst den :down:

Eftersom ni prata så om Montelius påbörjade jag Oscar Levertins vänner istället. Känns mycket rimligare :D
 
Har haft Dawn Frenchs En liten smula underbar som påskläsning. Den var sådär, inte riktigt i min smak även om den var rätt kul emellanåt!
 
Alltså @Anna och @Diskurs - det är ert fel att jag lyssnat på Oscar Levertins vänner. Den var ju helt skruvad och så pinsam :o Kunde tex inte ha den på högtalare när jag mockade utan fick stänga av ganska raskt :angel:

Däremot är språket helt ljuvligt! Så välskrivet! Synd bara att min skämströskel är något för låg :D

Haha visst är den fantastisk! Men heltokig. Jag hämtade ut Montelius Tre pjäser på bibblan idag, samt Barbro Lindgrens Jättehemligt och Världshemligt. Har läst dem förr (Lindgren, inte Montelius) men fick ett sånt sug efter att läsa om dem.
 
Haha visst är den fantastisk! Men heltokig
Lite fantastisk men mest skämmig alltså! Alla beskrivningar av kulturtants-snusk var liksom liiiite för mycket för mig :o

Är främlingsleguanen liknande i handling? Eller går den att läsa utan att vara konstant generad?
 
Det är roligt att läsa om era reaktioner på Montelius :D Jag har inte läst men måste nästan nu. Dock även jag lite pryd så vi får se hur det artar sig:)

Jag lyssnar på Stalins dotter: Svetlana Allilujevas märkliga och tumultartade liv av Rosemary Sullivan.
Läser ru av Kim Thuy och Kontaktkontraktet av Eva Bodfäldt.
För min dotter läsera jag Neil Gaimans Den sovande och sländan.
 
Alltså @Anna och @Diskurs - det är ert fel att jag lyssnat på Oscar Levertins vänner. Den var ju helt skruvad och så pinsam :o Kunde tex inte ha den på högtalare när jag mockade utan fick stänga av ganska raskt :angel:

Däremot är språket helt ljuvligt! Så välskrivet! Synd bara att min skämströskel är något för låg :D

Neej men vad tråkigt! Jag tyckte bara den var rolig, inte skämsig.
 
Jag har läst Havsboken av Morten Strøksnes. Speciell och väldigt bra! Utspelar sig i Lofoten och handlar om havet såklart. Två kompisar är fast beslutna att fånga en håkäring.
 
Lite fantastisk men mest skämmig alltså! Alla beskrivningar av kulturtants-snusk var liksom liiiite för mycket för mig :o

Är främlingsleguanen liknande i handling? Eller går den att läsa utan att vara konstant generad?

Nej, den är helt olik i handling. Något "runt ord" här och där men inte värre än så :)
 
Nej, den är helt olik i handling. Något "runt ord" här och där men inte värre än så :)
Då ska jag nog ge mig på den! :) För språket, alltså, språket! :love:

För att få lite distans till all snusk lyssnar jag på De 101 dalmatinerna och den är ju fin. Inte helt lik filmen (som det ju sällan är när Disney tolkar). Meeeen, däremot är det tröttsamt att inte ens en tik kan komma undan stereotypt kvinnlig personlighet/beteende :grin: Pongo är genialisk medans Missis är dumsnäll och lite tihi-ig :grin:
 
Slutade lyssna när boen nästan var klar på Lars Keplers kaninjägaren.

Förlåt men helt värdelös. Blir bara irriterad och förbannad så för första gången läste/lyssnade jag inte färdigt.
 
Alltså @Anna och @Diskurs - det är ert fel att jag lyssnat på Oscar Levertins vänner. Den var ju helt skruvad och så pinsam :o Kunde tex inte ha den på högtalare när jag mockade utan fick stänga av ganska raskt :angel:

Däremot är språket helt ljuvligt! Så välskrivet! Synd bara att min skämströskel är något för låg :D

Din recension fick mig att ta bort den ur bokhyllan på storytel :p Tantsnusk överlever jag kanske visserligen, men pinsamheter är det värsta jag vet!
 
Blev klar med sista delen om Cormoran Strike igår och den var riktigt bra! Det gick inte att lista ut mördaren förrän alldeles på slutet. Så fort man trodde att man visste innan så kom det en ny ledtråd som gjorde en osäker igen. :up: Skulle gärna läsa fler med samma karaktärer!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag har sedan 2 år tillbaka min första hund. Hon är det finaste jag har, och att se henne lycklig är det bästa jag vet. Jag gör...
Svar
19
· Visningar
1 801
Senast: Hellhound
·
Fritid Är i behov av en egen tråd om discgolf, så här är den. Här kan vi diskutera och dela med oss om allt som har med plast, kast och träd...
2
Svar
23
· Visningar
1 335
Senast: Bison
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
4
· Visningar
476
Senast: hamilton1
·
Skola & Jobb Eftersom jag fått många hjälpsamma tidigare när jag frågat om min uppsats så fortsätter jag att förlita mig på Bukefalos handledning...
Svar
11
· Visningar
828

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp