Vad pysslar vi med? del LXXXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hörde på radion att ett hus var övertänt och att ägaren var i sommarstugan som tur var och fick just se på FB att det var en bekant som ägde huset
 
Tittar på "Frusna vägar" med särbon och garvar :D Olyckor är naturligtvis tragiskt men upplägget med dramatisk musik, vita vyer och megadrama i alla händelser blir faktiskt lite humor. Plus att är man här uppe så är det mesta av det de visar standard... jag har själv sett tre lastbilar i diket den här säsongen och har tappat räkningen på hur många som har gått av i närområdet. Bilar i diket/plogvallen är också standard, inkl jag och flera av kollegorna ;) :p
 
Tittar på "Frusna vägar" med särbon och garvar :D Olyckor är naturligtvis tragiskt men upplägget med dramatisk musik, vita vyer och megadrama i alla händelser blir faktiskt lite humor. Plus att är man här uppe så är det mesta av det de visar standard... jag har själv sett tre lastbilar i diket den här säsongen och har tappat räkningen på hur många som har gått av i närområdet. Bilar i diket/plogvallen är också standard, inkl jag och flera av kollegorna ;) :p
Det svenska är inte riktigt lika dramastiskt som det amerikanska. Om nu var enda bärgning är förenad med fullständig livsfara så bör de kanske fundera på om det inte går att göra på bättre sätt. :rofl: dra en lastbil rakt bakåt och speakern målar upp tre olika katastrof möjligheter. Det kan komma en lavin, en annan lastbil kan köra genom avspärrningarna och krascha rakt in i dem och allt kan explodera. :rofl:
 
Och där gick det nog över mina föräldrars smärtgräns... Är det galna huspriser nu eller? Blir inte klok på hur en stuga i (skånska mått) obygden kan gå för 1,4 miljoner?!
 
Det svenska är inte riktigt lika dramastiskt som det amerikanska. Om nu var enda bärgning är förenad med fullständig livsfara så bör de kanske fundera på om det inte går att göra på bättre sätt. :rofl: dra en lastbil rakt bakåt och speakern målar upp tre olika katastrof möjligheter. Det kan komma en lavin, en annan lastbil kan köra genom avspärrningarna och krascha rakt in i dem och allt kan explodera. :rofl:

Jo, jag är alltid oroad över risken för att det ska komma en lavin när jag kör här... eller kanske det är mer oroande med sörlänningar som inte insett begränsningarna hos AWD :grin:

:rofl: :rofl: :rofl:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Så. -30 ute. Mitt vatten i köket klarar runt -20, alltså så kommer det frysa i natt. Det är bara vattnet i köket som fryser då det...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 041
Senast: FrDrake
·
Hundhälsa Hej Min valp på 12 veckor som har varit någorlunda rumsren (ca 0-4 olyckor om dagen), säger alltid till eller så ser man när han behöver...
Svar
4
· Visningar
692
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
24
· Visningar
1 948
Senast: Hazel
·
Hästhantering Har mitt sto på lösdrift. Har gått på box nattetid fram tillsnu då de går ute dygnet runt. Sen hon började göra detta så har hon blivit...
Svar
6
· Visningar
685
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp