Vad pysslar vi med? del LXXXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Här är min Mozart
20180325_181632.jpg
 
Insåg att den här bilden är 25 år numera :eek: Vad hände? Är en lite äldre tant som tittar tillbaka i spegeln idag :laugh: Som aldrig orkar sminka sig heller för den delen och trivs otroligt mycket bättre med sig själv och livet än 18 åringen på bilden :)

Visa bifogad fil 12917

Jag brukar säga (med en viss glimt i ögat :p) att man är en idiot till ca 25 års ålder ;) :D Det stämde dock inte på mig, jag var puckad ett tag bortom det :D

Någonstans blev det bättre för mig efter 30. Nu över 40 är det så himla skönt att ha den där pondusen åren trots allt gett att luta sig emot.

18 var inte kul någonstans, då mådde jag riktigt dåligt :crazy:
 
Mina två katter är verkligen totalt olika.

Vaknade i morse och gick på toa. Såg från toan att den röda galenpannan låg på överkastet nedanför fotänden. Pratade lite men inte ens en ryckning i ett morrhår till svar. Tittade en stund och började fundera på om han dött under natten. Gick fram till honom och pillade lite vid örat. Han ryckte till och öppnade ögonen ett par millimeter. Jag fick välta honom från överkastet för att kunna lägga det på sängen.

Den andra katten kommer jag inte närmare än 1-2 meter om jag inte flörtar med Dreamies.

Tack och lov är bägge två lika goda jägare......;)
 
Försöker vakna till liv, en hel timme senare än beräknat. :cautious:
Hade helst haft kvar mina planer om att vara enstöring och elda i dag :angel: men nu har jag lovat att fixa en del av maten så jag får väl offra några timmar på middagen ändå. Det blir säkert trevligt ;)
 
Sådär.
En deg på jäsning.

Kulturhuset i byn ahr öppet under helgens konstrunda. Ägaren är en fena på att bara kaffebröd men köper smörgåsbrödet. Igår var mackorna slut redan efter ett par timmar sa hon.

Så jag tänkte att jag skulle överraska henne med ett par påsar frallor idag. Har fått gratis inträde några gånger och fikat gratis - hon har helt enkelt nekat at ta mina pengar. Hon bara ler och säger att grannasmor ska ta en kaffe ändå.

Nu gäller det bara att få frallorna som jag vill ha dem så jag vågar ge bort dem......
 
Tänkte packa lite tårta och köra till mamma och pappa med fika :) . Annars inga större planer för dagen. KANSKE att jag tar tag i att tapetsera minihallen som har fått vänta nu i flera månader. Det är ett sådant projekt som väl tar ett par timmar max (hallen är nästan löjligt liten, och med tre dörrar finns det inte mycket väggyta att tapetsera), men som aldrig blir av..... Fast det blir nog inte idag, kanske imorgon.... :D
 
Jag brukar säga (med en viss glimt i ögat :p) att man är en idiot till ca 25 års ålder ;) :D Det stämde dock inte på mig, jag var puckad ett tag bortom det :D

Någonstans blev det bättre för mig efter 30. Nu över 40 är det så himla skönt att ha den där pondusen åren trots allt gett att luta sig emot.

18 var inte kul någonstans, då mådde jag riktigt dåligt :crazy:
Kan bara stämma in på allt!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Så. -30 ute. Mitt vatten i köket klarar runt -20, alltså så kommer det frysa i natt. Det är bara vattnet i köket som fryser då det...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 042
Senast: FrDrake
·
Hundhälsa Hej Min valp på 12 veckor som har varit någorlunda rumsren (ca 0-4 olyckor om dagen), säger alltid till eller så ser man när han behöver...
Svar
4
· Visningar
692
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
24
· Visningar
1 949
Senast: Hazel
·
Hästhantering Har mitt sto på lösdrift. Har gått på box nattetid fram tillsnu då de går ute dygnet runt. Sen hon började göra detta så har hon blivit...
Svar
6
· Visningar
685
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp