Vad pysslar vi med? del LXXXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nehej vad ska man göra nu då?
Alla jobb i kalendern avklarade, krattat under fågelborden, beställt mer resår, druckit kaffe, vattnat hästarna, matat fåglarna, spelat kort. Produktiv förmiddag ändå. Tror jag ska sätta mig och sy lite innan det är dags för mer kaffe.
 
Är kanske korkad nu men vad är så snävt med det? :p
Eller pratar vi om en b-ponny nu eller nåt? ;)

En häst jag hade i mina senare tonår var just en sån där allround-sak. Ingen elithäst/stjärna på någon specifik gren men väldigt väldigt allround. Han hade gått 1.30 klasser hoppning, lätt fälttävlan och MSV-klasser dressyr. Dessutom var han inkörd! :D Tror inte att det är så ovanligt alls! Min häst var hos en lovande hoppryttare som sålde honom pga att han inte hade riktig kapacitet för 1.40 klasser. Han hade viljan, hoppade på allt men inte riktigt tekniken och hon hade fler lovande hästar som hade bättre förutsättningar än honom hon då hellre la tiden på. Han var rätt ung men hon hade så pass mkt rutin att hon kunde avgöra hans förutsättningar rätt tidigt. Bra för mig då jag fick en läromästare som hade många år framför sig! :D
I dressyren så hade han lätt för sig, formen bara "satt där," men han hade inte nog bra gång för att gå mer än MSV klasser. Så därav var han inte heller intressant för elitryttare i dressyr.
För mig som var i 16 års åldern var han helt perfekt! Dessutom var han snäll som få och gick fram överallt i skogen utan att vara tittig! Utöver detta var han lätthanterad, lättlastad och väldigt glad och positiv till allt!
 
En häst jag hade i mina senare tonår var just en sån där allround-sak. Ingen elithäst/stjärna på någon specifik gren men väldigt väldigt allround. Han hade gått 1.30 klasser hoppning, lätt fälttävlan och MSV-klasser dressyr. Dessutom var han inkörd! :D Tror inte att det är så ovanligt alls! Min häst var hos en lovande hoppryttare som sålde honom pga att han inte hade riktig kapacitet för 1.40 klasser. Han hade viljan, hoppade på allt men inte riktigt tekniken och hon hade fler lovande hästar som hade bättre förutsättningar än honom hon då hellre la tiden på. Han var rätt ung men hon hade så pass mkt rutin att hon kunde avgöra hans förutsättningar rätt tidigt. Bra för mig då jag fick en läromästare som hade många år framför sig! :D
I dressyren så hade han lätt för sig, formen bara "satt där," men han hade inte nog bra gång för att gå mer än MSV klasser. Så därav var han inte heller intressant för elitryttare i dressyr.
För mig som var i 16 års åldern var han helt perfekt! Dessutom var han snäll som få och gick fram överallt i skogen utan att vara tittig! Utöver detta var han lätthanterad, lättlastad och väldigt glad och positiv till allt!
Låter precis som en sådan häst jag vill ha :love: Tror dock inte plånboken håller med :meh::turd:
 
Låter precis som en sådan häst jag vill ha :love: Tror dock inte plånboken håller med :meh::turd:

Han var så snäll och fin! Kommer ihåg när han hoppade över en kanot i vatten när vi var ute och red vid en sjö. Red honom för en duktig hopptränare en gång (jag var värdelös hoppryttare :p ) och han bara "alla normala hästar skulle stannat här". Detta var alltså en pik till mig :p Jag la honom helt fel men han bara trampade om och hoppade i alla lägen. Tillslut fick jag order om att "gör inget" och då gick det bättre :rofl: Bara han visste vilket hinder han skulle hoppa på så löste han allt själv :p När jag åkte iväg och pluggade på annan ort lånade jag ut honom till ett ridgymnasium en tid och han blev snabbt väldigt poppis!
För en elitryttare var han kanske lite tråkig, men för mig var han perfekt! Jag hade haft lite krångliga ponnyår med en ponny som varit alldeles för svår för mig så mitt självförtroende byggdes verkligen upp med denna häst! :love:
 
Roar barnet i väntan på några som ska kolla på connemaran. De letar ponny och hon behöver mätas så lär väl inte bli några beslut idag men det känns lite konstigt.
 
Börjar få smått panik inför morgondagens fest :nailbiting:
Varför? Jag och sambon fixar ju div evenemang till höger och vänster med en hand bakbunden normalt :cool::rofl:
Kanske är det för nu kommer ju jag (vi) stå i centrum och jag avskyr stå i centrum :wtf:
 
[
Låter precis som en sådan häst jag vill ha :love: Tror dock inte plånboken håller med :meh::turd:

Har ingen koll på marknaden idag men borde inte hästar i den kalibern vara hyfsat prisvärda? De är ju inget för elitryttaren med stor plånbok men kanske lite i överkant för ryttaren som vill bara rida i skogen/motionsrida? Tänker dessutom att det borde finnas ganska gott om hästar som hamnar nånstans där under "elitnivå" och utbudet bör vara rätt gott pga det?
 
[


Har ingen koll på marknaden idag men borde inte hästar i den kalibern vara hyfsat prisvärda? De är ju inget för elitryttaren med stor plånbok men kanske lite i överkant för ryttaren som vill bara rida i skogen/motionsrida? Tänker dessutom att det borde finnas ganska gott om hästar som hamnar nånstans där under "elitnivå" och utbudet bör vara rätt gott pga det?
Jag har inte råd att ha två hästar, så har inte så stor koll på marknaden. Men det känns i min värd att en sådan häst ligger på +100 tkr.
 
Jag har inte råd att ha två hästar, så har inte så stor koll på marknaden. Men det känns i min värd att en sådan häst ligger på +100 tkr.

Jag har inte koll på marknaden alls jag heller men ja 100 k får man nog lägga rent allmänt på en hyfsad häst idag?
 
Förbereder inspelning av en spelvideo till Youtube. Lutar mot att jag tar lunchpaus innan jag börjar eftersom det inte fungerar så bra att vara kommentator med vrålhunger. :cautious:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Så. -30 ute. Mitt vatten i köket klarar runt -20, alltså så kommer det frysa i natt. Det är bara vattnet i köket som fryser då det...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 053
Senast: FrDrake
·
Hundhälsa Hej Min valp på 12 veckor som har varit någorlunda rumsren (ca 0-4 olyckor om dagen), säger alltid till eller så ser man när han behöver...
Svar
4
· Visningar
710
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
2 278
Senast: Hazel
·
Hästhantering Har mitt sto på lösdrift. Har gått på box nattetid fram tillsnu då de går ute dygnet runt. Sen hon började göra detta så har hon blivit...
Svar
6
· Visningar
701
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp