Vad pysslar vi med? Del LXXXVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kom nu ihåg den här värmen, alla som klagar.
Snart är det midsommar och då är det vanligt midsommarväder som gäller,
+10 och regn. :p
Ingen klagan här inte :) . Å andra sidan tror jag inte att vi har haft så varmt som det har varit på många håll. Här har det legat på underbara 20-25 grader nu ett långt tag (det enda smolket i glädjebägaren är väl i så fall torkan och höskörden som kanske inte blir bra i år igen :nailbiting:).... :love:
 
Jag har inte hunnit hänga med här. Vad har hänt med henne?:heart

Hon har FORL och blev av med de återstående huggisarna igår :) Hon opererades tidigare i år också, då rök en huggis och några på sidan. Det var jobbigare för henne den här gången men efter Metacam och en sväng i trädgården är hon piggare. Nu håller jag tummarna för att det inte blir någon infektion och att hon börjar äta mer (hon har ätit och druckit lite).

Alla prover är iaf UA (njurar, lever osv) vilket jag tycker är imponerande för en 14-årig katt :love:
 
Jag tog lite ledigt idag på eftermiddagen och åkte in till stan och handlade, hämtade maskmedel till hästen och mös i solen. Underbart!
Sen handbetat pålle och repat gräs åt honom som förberedande för bete. Han fick bära hem det själv iom tuuungt. Mina gulliga grannar hade fyllt på vatten åt honom och även målat vårt gemensamma staket. Gulliga de är!
Nu ska jag knapra i mig färdiga tunna revben och en sallad. Avanacerat..
Sen blir det kontorsjobb.
 
@Halfrek påminde mig om att jag måste gå till frisören :cautious:

Ska jag fortsätta vara blond? Isf vilken nyans? Ska jag bli färgglad? Brunett? Rödhårig? Hårförlängning eller klippa av håret?
Jag har ingen vision av vad jag vill och då är jag snål = världens längsta utväxt. Ge mig inspiration!


Visa bifogad fil 15284

Tycker du ska köra på din naturliga hårfärg! Dvs nåt slags askigt! Absolut ingen hårförlängning!
 
Hon har FORL och blev av med de återstående huggisarna igår :) Hon opererades tidigare i år också, då rök en huggis och några på sidan. Det var jobbigare för henne den här gången men efter Metacam och en sväng i trädgården är hon piggare. Nu håller jag tummarna för att det inte blir någon infektion och att hon börjar äta mer (hon har ätit och druckit lite).

Alla prover är iaf UA (njurar, lever osv) vilket jag tycker är imponerande för en 14-årig katt :love:

Håller tummarna för att hon repar sig fort!
Vovvi ska lämnas in på tandrensning snart. Men det blir nog inga dragna tänder. Hon saknar framtänderna iom att någon idiotvet trodde det var mjölktänder och drog dem när hon var yngre.. Så tungan ramlar ut ibland. Vilket känns fint iom min förra som var lipsill på riktigt, med för lång tunga. Det går igen.. ;)
Hoppas Missia slipper lipsilla sig! Känns ovärdigt en katt på ngt vis.:D
 
Håller tummarna för att hon repar sig fort!
Vovvi ska lämnas in på tandrensning snart. Men det blir nog inga dragna tänder. Hon saknar framtänderna iom att någon idiotvet trodde det var mjölktänder och drog dem när hon var yngre.. Så tungan ramlar ut ibland. Vilket känns fint iom min förra som var lipsill på riktigt, med för lång tunga. Det går igen.. ;)
Hoppas Missia slipper lipsilla sig! Känns ovärdigt en katt på ngt vis.:D

Hon ser lite annorlunda ut... men jag är noga med att inte skratta ;) :D Husse kommer nog inte att vara så snäll :cautious: :laugh:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
6 994
Fordon Jag har genom åren haft en del bilar, och skulle helst vilja ha en Volvo s60 igen alternativt en SUV. Däremot har jag 4 barn och flera...
Svar
1
· Visningar
744
Senast: Bonita4
·
Övr. Hund Hej! Eftersom jag är både en klant och ganska godtrogen blev jag pålurad en omplaceringshund som har orsakat mig mycket bekymmer. Det är...
Svar
16
· Visningar
1 666
Senast: YlvaG
·
  • Artikel
Dagbok Tänkte att det kunde vara bra för mig att ha en liten dagbokstråd här, där jag kan skriva av mig och även dela med mig av hästiga tankar...
Svar
6
· Visningar
826

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp