Vad sjutton håller vi på med, del XLIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Gör det vettja består av mungbönor, sött rismjöl, socker och vatten enligt receptet jag hittade. Passar veganer, laktos och många andra :)
 
Tjohoo överlycklig har äntligen hittat recept på min favoritglass från kina, en glass gjord på mungbönor:love: låter helt skruvat för oss normala gräddglassätare men den är helt fantastisk om än udda i både färg och konsistens. Hade lite hemlängtan så det blev wonton soppa till midda:D
popsicle-bite-2.jpg


Jätteglassen hubert i naturlig storlek:d
men.... VAR hittar man den? Vad heter den?
Vill ju testa!
 
Jag har letat med ljus och lykta i stockholms alla asiatiska butiker men hittar den inte så jag ska testa att göra den själv när jag hunnit handla bönor och rismjöl.

绿豆棒冰 betyder mungbönglass
 
Läser om en kvinna i Egypten som väger 500kg! :eek:
Hur kan någon vara så stor och ändå leva? Att inte hjärta, lungor osv lägger av, det måste ju bli en enorm påfrestning på organen.
 
Har bäddat ner ena hunden i sängen, sagt åt den andra att gå och lägga sig. Nu lyssnar jag på musik och konstaterar att tröjan jag har på mig visst luktar som människan jag träffade tidigare idag. Tur att han luktar gott :rofl:
 
Tycker inte jag som är laktosintolerant och säger att jag är laktos för vem har tid att springa runt och säga jag är laktosintolerant stup i kvarten. Däremot tycker jag hen är skumt

Varför skulle man behöva säga det stup i kvarten?

Jag har blivit intolerant efter operation. Brukar fråga "har ni laktosfri"-whatever jag tänkt äta på typ restaurang.

Kanske ska testa "jag är nöt" nästa gång jag frågar efter dolda nötter i mat/dessert :D
 
Varför skulle man behöva säga det stup i kvarten?

Jag har blivit intolerant efter operation. Brukar fråga "har ni laktosfri"-whatever jag tänkt äta på typ restaurang.

Kanske ska testa "jag är nöt" nästa gång jag frågar efter dolda nötter i mat/dessert :D
Haha jag är tomat då hahaha
Och kör laktosfritt pga att jag mår bättre av det.
 
Känner att den här kvällen inte blev som jag trodde. Jag har trevligt ja, men som vanligt så passar jag inte riktigt in... :down:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Vi gifter oss i vår. En liten borgerlig vigsel och en blygsam men påkostad middag för 6 personer med hotellövernattning för alla som...
2
Svar
24
· Visningar
1 297
IT & mobiler Sist jag köpte lampa till jacka så köpte jag på stadium dessa var jätte bra. Köpte fyra nya i år. Har en oanvänd kvar. Den jag bytte...
Svar
2
· Visningar
312
Hemmet Det var en vattenläcka i taket för flera år sen i vårt hus (långt innan vi köpte det). Själva läckan är åtgärdad sen länge men tapeten...
2
Svar
30
· Visningar
1 228
Senast: sthu
·
S
Relationer Hej. Jag har har en relation med en man sedan 21 månader. Väldigt mkt kärlek mellan oss. Vi bor på olika orter men träffas så ofta vi...
4 5 6
Svar
112
· Visningar
4 286
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp