Vad sjutton håller vi på med, del XLIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har lagt in en ny omslagsbild på klassgruppen på fb, skriver fortfarande på samma skolarbete :angel:
Har gjort en massa annat än det jag ska med andra ord
 
Hemkommen efter kvällens julfest. Således hemma ganska tidigt men jag har jobbat 7.30-18 och det var en slitsam dag. Fullt legitimt alltså :)
Nu kollar jag på dagens skidskytte och ska strax krypa i säng.
 
När hela Buke ligger och sover, så dansar bananen på bordet. :banana:

Men seriöst. Att jobba vaken natt är så himla tråkigt och ensamt. :(
 
Hur långt har du var på ditt pass? Själv har jag 21-07. Inne på 5e natten, bara 2 nätter kvar sen ledig en vecka :bump:

Började 21.30 slutar 7.30, första natten och 2 kvar efter denna.
Då är du rätt så rutinerad? En vecka vaken natt är det inte många som klarar. :up:
 
Började 21.30 slutar 7.30, första natten och 2 kvar efter denna.
Då är du rätt så rutinerad? En vecka vaken natt är det inte många som klarar. :up:
Då har vi samma antal timmar :)
Jag jobbar som tur är inte inom hemtjänst/sjukvård eller liknade, jag har städning på asylboende så jag har att göra nästa hela tiden. Dock gått fort idag så råkar bli lång rast nu, så det börjar bli segt. Jag trivs med nattjobb så oftast inga problem, brukar känna mig lite trött runt 02-04 tiden och sen igen när jag kör hem :) Jag kompromissar inte med sömnen när jag jobbar, så är nog därför det går rätt bra också. Sover oftast 8 timmar (ca 8-16) så är piggare nu än när jag jobbat andra tider som tex 06-15 inom städ. Då var jag helt död när jag kom hem :p
 
Då har vi samma antal timmar :)
Jag jobbar som tur är inte inom hemtjänst/sjukvård eller liknade, jag har städning på asylboende så jag har att göra nästa hela tiden. Dock gått fort idag så råkar bli lång rast nu, så det börjar bli segt. Jag trivs med nattjobb så oftast inga problem, brukar känna mig lite trött runt 02-04 tiden och sen igen när jag kör hem :) Jag kompromissar inte med sömnen när jag jobbar, så är nog därför det går rätt bra också. Sover oftast 8 timmar (ca 8-16) så är piggare nu än när jag jobbat andra tider som tex 06-15 inom städ. Då var jag helt död när jag kom hem :p
Städning på asylboende lät intressant! :o Aldrig hört talas om en sådan tjänst som är utlagd nattetid på det sättet förut. Undrar vad man gör när alla är och sover liksom?
 
Städning på asylboende lät intressant! :o Aldrig hört talas om en sådan tjänst som är utlagd nattetid på det sättet förut. Undrar vad man gör när alla är och sover liksom?
Haha det är då man städar ;) Jag städar korridorer, toaletter/badrum, trapphus, matsalar osv, alltså gemensamma utrymmen. Det är ca 100 boende här så är det svårt att göra det ordentligt under dagen plus att det är lite som resurspersonal ifall nått akut händer. På vardagar förbereder och delar jag ut frukost till skolbarnen också men så här på helgen blir det lite segare.
 
Haha det är då man städar ;) Jag städar korridorer, toaletter/badrum, trapphus, matsalar osv, alltså gemensamma utrymmen. Det är ca 100 boende här så är det svårt att göra det ordentligt under dagen plus att det är lite som resurspersonal ifall nått akut händer. På vardagar förbereder och delar jag ut frukost till skolbarnen också men så här på helgen blir det lite segare.
That made sense :D, blev lite konfunderad och fick för mig att man går in till de boende och städar och har sig mitt under natten. :banghead: .. Jag jobbar på ett gruppboende, här sitter man mest och rullar tummar, tar ett å annat larm som kommer och städar lite under nätterna.
 
Sitter med en kopp kaffe, sovit gott och ska åka ut till stallet och släppa ut hästar. Stallägaren man ska få lära sig hur jag hanterar mina grabbar, eller slyngelhästen. Svarta Faran kan barn leda. Slyngelhästen har varit stökig pga flytten (osäker) så jag hqr tagit honom själv så länge, lugnast för alla.

Sen mot Skåne och hämta Prinsessan :love:
 
That made sense :D, blev lite konfunderad och fick för mig att man går in till de boende och städar och har sig mitt under natten. :banghead: .. Jag jobbar på ett gruppboende, här sitter man mest och rullar tummar, tar ett å annat larm som kommer och städar lite under nätterna.
Haha du är inte ensam över att ha funderat vad jag gör på natten :p Även om många tyvärr reagerade med "men ska du jobba på ett ASYLBOENDE?!?! :crazy::eek::nailbiting::crazy::nailbiting::eek: Du ska väl inte vara där SJÄLV?!?" :meh::banghead: Jag bara, jo jag ska jobba där (duh, annars hade jag väl inte sökt det jobbet...) och ja, jag jobbar själv. :meh:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Vi gifter oss i vår. En liten borgerlig vigsel och en blygsam men påkostad middag för 6 personer med hotellövernattning för alla som...
2
Svar
24
· Visningar
1 297
IT & mobiler Sist jag köpte lampa till jacka så köpte jag på stadium dessa var jätte bra. Köpte fyra nya i år. Har en oanvänd kvar. Den jag bytte...
Svar
2
· Visningar
312
Hemmet Det var en vattenläcka i taket för flera år sen i vårt hus (långt innan vi köpte det). Själva läckan är åtgärdad sen länge men tapeten...
2
Svar
30
· Visningar
1 228
Senast: sthu
·
S
Relationer Hej. Jag har har en relation med en man sedan 21 månader. Väldigt mkt kärlek mellan oss. Vi bor på olika orter men träffas så ofta vi...
4 5 6
Svar
112
· Visningar
4 282
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp