Vad sjutton håller vi på med, del XLIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det blev ingen lunch/middag för mig :meh: Skulle steka pannkakor. Gjutjärn och induktionshäll är ingen bra kombination för mig. Första pannkakan blev blek som fan, så jag tänkte ja men då höjer jag lite då om pannan inte hunnit bli tillräckligt varm innan jag sänkte temperaturen. Sen gick det bara utför tills brandlarmet startade :meh: Då hällde jag ur resten av smeten i vasken och kastade de jävla skitpannkakorna som var kolsvarta typ... Det får bli donken på väg mot jobbet :banghead:
 
Mår fortfarande rätt kasst. Eventuellt blodtrycket som spökar, för så fort jag reser mig upp eller vänder mig fort så gungar det...
Men att sitta ner vid datorn och ägna sig åt de sista inlämningsuppgifterna i bildbehandlingskursen funkar bra, tyvärr :cautious:
 
Måste hitta benvärmare för BARN.
Och mitt satans UPS-paket verkar ha fastnat nånstans och jag blir galen. Det är julklappar för fasen!
 
Borde äta nåt men är inte sugen på nåt.
Blir nog lite mannakvikk med sylt bara.
Pratat med älsklingen, mockat åt kaninen och klippt klorna på honom.
Nu ska jag se om det finns nån film att se.
 
Mellersta sonen är fortfarande sjuk sen 3 1/2 vecka tillbaka och det verkat fortsätta. Jag och sambon är sjuka sen drygt 1 vecka tillbaka, och idag sa det pang även för minstingen. Tjoho, vi går in på snart 4 veckors sjukstuga och har ännu ett barn kvar att invänta :banghead: :arghh:
 
Köpte en familjepizza, åt upp alla stripsen, bacon och kanterna, resten delade jag i fyra delar och la i kylskåpet i en glassburk. Nu har jag mat för några dagar. :up:
Å så fick ja en 1,5 liter cola på köpet också, den gjorde jag mig en grogg på, blir nog en till. Nu är det helg.
Tvättmaskinen går och imorrn ska jag bädda rent i sängen. :)
 
Fruktansvärt trött, dels tidigt imorse och så lite anspänning att skriva tenta som nu har runnit av mig helt och jag känner mig som ett vrak. :crazy: Lyckades åtminstone fixa mat åt alla barn och maken, satt upp en julgardin och försöker komma på vad jag har lagt resten av julgardinerna. :angel:
 
Äntligen hemma igen! Hästarna var kvar i hagen så jag gick ut och gav dem massor med gottis. Något ska de ju ha för att de sköter sig ;)
Jag har varit iväg i 13 timmar och av dem var 2,5 timme lunch, resten var resväg (förutom ett stop på Biltema för att köpa en grej). Nu är jag trötter minsann.
Kryper ner i soffan och äter popcorn :)
 
Framme vid jobbet. Men suttit kvar i bilen i 5 min, råkade bli lite tidig. Men nu ska jag gå in. Fick bli en lilla menyn på donken. Inte alls lika gott som jag tänkte att mina förbaskade pannkakor skulle vara :meh:
 
Jag har sån anime abstinens just nu, vill se ikapp mina serier. Tittade senast i början av November, det är 4 veckor sedan, så det är minst 12 avsnitt á la 20 min, som jag har att se ikapp just nu.
För att inte tala om vissa "serier" jag följer på youtube... men det positiva med det hela är att jag kommit i ordning bra i lägenheten i alla fall. :up:
 
Varit på provtagning för tuberkulos idag. Ställde frågor om varför bara jag kallats. Fick kontakt med infektionskliniken som berättade att smittan var från i vintras. Och att alla som varit i kontakt med den personen då kallats. Herregud - 10 till 12 månader sedan, och jag blir kallad nu.

På väg till vårdcentralen såg jag en lång man i varselkläder som på avstånd vinkade och hejade. När jag kom närmare visade det sig att det var en tidigare elev som nu jobbar åt parkförvaltningen. HIMMEL så glad jag blev. Han har klarat SFI och har jobb. Fina fina Michael.:heart Det gjorde min dag.

Tog en sväng in på systembolaget och upptäcker att de återigen har mitt favoritvin. Sitter nu och smuttar på ett glas Marqués de Cáceres.

Imorgon blir det jobb på julmarknad hela dagen och samma på söndagen. Inte för att jag behöver pengarna utan för att det är så förbaskat roligt. :banana:
 
Tjohoo överlycklig har äntligen hittat recept på min favoritglass från kina, en glass gjord på mungbönor:love: låter helt skruvat för oss normala gräddglassätare men den är helt fantastisk om än udda i både färg och konsistens. Hade lite hemlängtan så det blev wonton soppa till midda:D
popsicle-bite-2.jpg


Jätteglassen hubert i naturlig storlek:d
 
Tjohoo överlycklig har äntligen hittat recept på min favoritglass från kina, en glass gjord på mungbönor:love: låter helt skruvat för oss normala gräddglassätare men den är helt fantastisk om än udda i både färg och konsistens. Hade lite hemlängtan så det blev wonton soppa till midda:D
popsicle-bite-2.jpg


Jätteglassen hubert i naturlig storlek:d
Det där skulle jag vilja testa!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Vi gifter oss i vår. En liten borgerlig vigsel och en blygsam men påkostad middag för 6 personer med hotellövernattning för alla som...
2
Svar
24
· Visningar
1 241
IT & mobiler Sist jag köpte lampa till jacka så köpte jag på stadium dessa var jätte bra. Köpte fyra nya i år. Har en oanvänd kvar. Den jag bytte...
Svar
2
· Visningar
306
Hemmet Det var en vattenläcka i taket för flera år sen i vårt hus (långt innan vi köpte det). Själva läckan är åtgärdad sen länge men tapeten...
2
Svar
30
· Visningar
1 198
Senast: sthu
·
S
Relationer Hej. Jag har har en relation med en man sedan 21 månader. Väldigt mkt kärlek mellan oss. Vi bor på olika orter men träffas så ofta vi...
4 5 6
Svar
112
· Visningar
4 162
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp