Bukefalos 28 år!

Vad sjutton ska jag äta?

Och du har ingen aning om någon annans problem, sluta förminska andras kamp. Vill du så gärna ha det svårast så okej, tro det då om det är viktigt för dig. Om du mår bättre av att tro att du har det svårast. Jag förstår dock inte hur ens problem blir mindre för att man förminskar andras problem. Men som sagt, mår du bättre av att förminska någon annans problem så okej, kör på.
Det är inte jag som sitter och förminskar sjuka människor. Sitter du och förklarar för endometriosdrabbade att det minsann är jobbigt med mensvärk också?
 
Det är inte jag som sitter och förminskar sjuka människor. Sitter du och förklarar för endometriosdrabbade att det minsann är jobbigt med mensvärk också?
Jo det gör du, du klankar ner som sjutton på normalviktiga. Men det märker du tydligen inte. Du påstår att normalviktiga inte har kunskap om hur man ska hantera fetma, dom har ingen aning om hur det är att kämpa med vikten etc.

Jag har inte påstått en enda gång att dom med fetma har det enkelt. Jag har inte förminskat någons problem, det är det du som gör.
 
Jo det gör du, du menar på riktigt att normalviktiga minsann inte kan vara sjuka, inte ha likadana problem etc som dom med fetma. Du har ingen aning om någon annans problem eller kamp så sluta påstå det.
De enda normalviktiga jag stött på med etablerad fetma är individer som behövt opereras för att bli av med fetman. Men absolut, det är säkert jättevanligt med en massa normalviktiga som går omkring med etablerad fetma.
 
De enda normalviktiga jag stött på med etablerad fetma är individer som behövt opereras för att bli av med fetman. Men absolut, det är säkert jättevanligt med en massa normalviktiga som går omkring med etablerad fetma.
Igen, du har ingen aning om hur svårt någon har att bli av med dom kg dom vill bli av med. Sluta förminska någons problem, dina viktproblem blir inte mindre för det. Som sagt, ingen har påstått att du har det enkelt så jag förstår inte varför du ska förminska någon annans problem och döma kampen utefter vad dom har för vikt.
 
Men nu får du väl ge dig? Helvete så osmakligt. Vad fan vet du om @gul_zebra s viktproblem?
Och vad vet den om andras problem? Att förminska andras problem är osmakligt om något. Ingens viktproblem blir mindre av att förminska någon annans viktproblem.

Alla kämpar på sitt sätt, hur svårt ska det vara att förstå. Det går inte att jämföra varandras kämpande. Om någon upplever något som en väldig kamp oavsett vikten så är det ju så den upplever det, det är inte okej att förminska det.
 
Normsmala får böla bäst de vill, men sett till strukturer är det inte dom det är synd om när det kommer till vikt och samhället. Punkt. Är man normsmal har man liksom redan vunnit racet, som någon (@Lobelia ?) uttryckte det. Är man normsmal riskerar man inte att diskrimineras, utsättas för strukturellt hat och att få sin vikt påpekad som en eventuell orsak för cirka allt man kan tänka sig söka hjälp för inom vården. Så EXCUSE ME som verkligen inte jämställer en normsmals kamp med den kamp man har som tjock. Det är inte samma sak.

Nu börjar jag bli jävla less på thinsplainingen i denna tråd så jag sätter punkt här.
 
Igen, du har ingen aning om hur svårt någon har att bli av med dom kg dom vill bli av med. Sluta förminska någons problem, dina viktproblem blir inte mindre för det. Som sagt, ingen har påstått att du har det enkelt.

Men hörru, det är inte att förminska någon normalviktig som kämpar med att hålla vikten, genom att säga normalviktiga inte går omkring med "etablerad fetma". Och om du nu känner dig förminskad, hur förminskad tror du då inte att en person som säger sig vara överviktig känner sig av det du skriver (i en tråd om övervikt!!!)?
 
Igen, du har ingen aning om hur svårt någon har att bli av med dom kg dom vill bli av med. Sluta förminska någons problem, dina viktproblem blir inte mindre för det. Som sagt, ingen har påstått att du har det enkelt så jag förstår inte varför du ska förminska någon annans problem och döma kampen utefter vad dom har för vikt.
Genom att jämföra 50 kg övervikt med normalviktigas problem så visar du enorm brist på respekt.

Stackars Stina som vill väga 60 istället för 63. Stackaren har inga ledbesvär pga sin övervikt, hon blir inte dissad av tilltänkta arbetsgivare, hon har inte hjärtproblem och diabetes heller pga sin övervikt. Och ve och fasa ingen klagar på att hon tar 1,5 säte på bussen eller kräver 2 flygbiljetter. Och det är så synd om henne att hon inte har 50 kg kvar att banta ner innan hon kan börja tänka på de där 2 extra.

Stina måste verkligen längta efter 50 kg övervikt så hon kan få glädjen att bli kallad fetto och bli diskriminerad och vara sjuk av övervikten.
 
@Grazing

Normalviktiga kan ha en massa problem, långt större än de med övervikt, men just övervikt är inte deras problem. Bantning av de där trivselkilona är säkert jättesvårt, men man har inget överviktsproblem. Nu talar jag dessutom om normalvikt, inte BMI. BMI funkar inte helt på alla kroppstyper, men är ett mycket bra riktmärke på när det är dags att sluta banta.
 
Inse ödmjukt att det kan finnas andra faktorer att beakta OCKSÅ. Som sjukdomar, anpassningar av kroppen. Dvs inte överdriva betydelsen av sitt kalorinetto, utan se till att se över ännu fler viktpåverkande faktorer. Inte förvänta sig resultat direkt drivna av kalorinettot, utan se det mer ur ett helhetsperspektiv.

Men inte bara manniskor med stor overvikt lider av sadana sjukdommar. Vi ar manga som ses som "normalviktiga" som ocksa gor det. Jag har bade Hypothyroidism och digestiva sjukdommar som gor att det ar SVART att vara normalviktig ... men da mina leder, hoga blodtryck, och hjarta inte klarar av overvikt har jag inget annat val an att halla vikten.
Enda sattet ar att rakna kallorier in och ut ... Ibland fungerar det bra och ibland far jag ga ner aldeles for mycket i intag for att mina sjukdommar staller till det. Det ar dock enda sattet att halla koll ... kalorier in och kalorier ut.

Men tråden handlar om bantning. Normalviktiga har inget att banta bort.

Manga normalviktiga maste halla en stenhard diet for att fortsatta vara "normalviktiga". Pa grund av vissa av mina sjukdommar skulle min kropp sa garna vilja vara "the fat girl", men pa grund av andra sjukdommar kan jag inte tillata det. Jag bantade bort en klar overvikt for 20 ar sedan och pa grund av sjukdommar har fatt banta sedan dess for att inte fa tillbaka overvikten.
Mitt slit med vikten ar precis lika pataglig som en manniska med stor overvikt ... varje timma av varje dag finns det dar. Kan jag ata det har? Vad har jag atit tidigare i dag? Hur forandrar det mitt matintag resten av veckan om jag ater det har? Jag ar hungrig, men kan inte ata annu for da blir jag hungrig i natt igen ...
 
Igen, du har ingen aning om hur svårt någon har att bli av med dom kg dom vill bli av med. Sluta förminska någons problem, dina viktproblem blir inte mindre för det. Som sagt, ingen har påstått att du har det enkelt så jag förstår inte varför du ska förminska någon annans problem och döma kampen utefter vad dom har för vikt.
CVq9UeVUYAAEBT-.jpg
 
Manga normalviktiga maste halla en stenhard diet for att fortsatta vara "normalviktiga". Pa grund av vissa av mina sjukdommar skulle min kropp sa garna vilja vara "the fat girl", men pa grund av andra sjukdommar kan jag inte tillata det. Jag bantade bort en klar overvikt for 20 ar sedan och pa grund av sjukdommar har fatt banta sedan dess for att inte fa tillbaka overvikten.
Mitt slit med vikten ar precis lika pataglig som en manniska med stor overvikt ... varje timma av varje dag finns det dar. Kan jag ata det har? Vad har jag atit tidigare i dag? Hur forandrar det mitt matintag resten av veckan om jag ater det har? Jag ar hungrig, men kan inte ata annu for da blir jag hungrig i natt igen ...
Och lägg på 25 kg på din vikt för att du misslyckats hålla vikten. Hur lätt är det då att gå ner de 25 kg när du inte lyckades med din stenhårda diet? Eller den inte hjälpte.
 
Och jag ska då be att få sticka in att de normalviktiga vi inledde diskussionen med, var sådana som ALDRIG hade varit överviktiga. Inte de som gått ner trots försvårande hälsomproblem, och kämpar för att hålla vikten.
 
Och lägg på 25 kg på din vikt för att du misslyckats hålla vikten. Hur lätt är det då att gå ner de 25 kg när du inte lyckades med din stenhårda diet? Eller den inte hjälpte.

Det var ungefar dar jag borjade for 20 ar sedan. Sedan har jag angnat 20 ar att halla vikten ... vilket ar mycket svarare an det var att ga ner. Da hade jag ett mal. En matchvikt jag ville na. Nu ar det en livsstil jag maste halla resten av mitt liv. Motvilligt. Men alternativen ar sa mycket varre.
 
Det ar bara sa latt att domma ut de som inte "har det sa svart som vi". Att tro att alla andra har det sa mycket lattare, for de ser ut som jag skulle vilja se ut. Att saga att "normal viktiga" inte forstar sig pa overvikt och hur svart det ar att ga ner i vikt ar att ta den enkla vagen ut for att man sjalv inte lyckats att na dit man vill.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Magsjuk hund
  • Tråden för spår
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp