Vad ska man göra?!

D

Dell

Min katt vill inte att jag ska sova.
Han gör allt för att jag ska vara vaken. Om han är inne så klättrar han under sängen, biten mig i tårna och går och skriker och river på dörrarna. Jag går upp och släpper ut honom, då kommer han och slår tassen mot fönstret och står ute och skriker så jag måste släppa in honom, så håller vi på hela nätterna. Sen på morgonen när jag ska gå till jobbet då ligger han och sover.
Jag vet att katter är nattdjur, men varför ska han väcka mig. Han kan väl vara ute och jaga möss i stället!

Har ni nått tips, för jag orkar inte mer snart!
:cry:
 
Hur gammal är katten? Kastrerad? Är han ute på dagarna? Se annars till att kasta ut honom på morgonen och ta inte in honom förrän det är läggdags, det brukar vända dygnet på de små liven.
 
Hej, jag har en katt som höll på så. Men slutade när han fick en kompis (granne) Nu har vi dessutom fått en katt till så nu har han o göra. Jag tycker du ska se till att han får en kompis. Då accepterar han att du sover. Släpp dessutom inte in honom ha honom ute. Om det inte är för dåligt väder. Bestäm dig och stå på dig.

Cath
 
Ignorera tycker jag brukar fungera bäst.
Visa att du inte kommer att släppa in den på natten, oavsett vad den skriker. Snart har den lärt sig.

Det är som med ungar. Man måste vara konsekvent.
 
Hehe, det där känner jag igen :smirk: Antingen leva runt och skrika om att gå ut, eller också om att bli insläppt. Helst öppen dörr hela dygnet (och året) om och skojiga människor att leka med hela tiden :angel:

Nu har vi inte kvar katterna, och tänk vad jag saknar det :cry:
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Som ni säkert hört mig beklaga mig över så sover sonen inte särskilt bra. Han vaknar på nätterna (varje/varannan timme) och börjar veva...
5 6 7
Svar
138
· Visningar
10 707
Senast: Madalitso
·
Småbarn Vi håller på bryta ihop lite halvt här hemma då vår snart 2 år gamla son sover så dåligt om natten alltför ofta. Handlar om att han...
Svar
12
· Visningar
1 331
Senast: cherie
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 152
Senast: Snurrfian
·
Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 262
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp