Vad sysslar vi med? Del LVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Betalade räkningarna idag och räknande ut efter att lånet har dragit blir det inte mycket pengar kvar... kommer nog bli tvungen att nalla på sparkontot igen... går sådär att spara ihop en buffert just nu, men det kommer vända. Fick ju en ganska dyr veterinärräkning den här månaden och det gjorde en hel del, nästa månad borde jag inte ha den och då är det lugnt (hoppas jag). :p
 
Betalade räkningarna idag och räknande ut efter att lånet har dragit blir det inte mycket pengar kvar... kommer nog bli tvungen att nalla på sparkontot igen... går sådär att spara ihop en buffert just nu, men det kommer vända. Fick ju en ganska dyr veterinärräkning den här månaden och det gjorde en hel del, nästa månad borde jag inte ha den och då är det lugnt (hoppas jag). :p
Men du gjorde väl en budget innan du tog lånet? Så det inte är en överraskning hur ekonomin går ihop?
 
Godmorgon. Ledig idag, men fullt upp. Ska börja dagen med att åka till mammas nya radhus och flytta en garderob så vi kan komma igång med renoveringen. Sedan ska jag skjutsa tonåringen till ridskolan, hon ska rida 10.30. Tyvärr kan jag inte vara med, vi har en häst halt så dottern måste rida min häst idag.

Ut och springa på eftermiddagen och ikväll ska jag vara funktionär på en löptävling som lillungens friidrottsklubb arrangerar.

Imorgon jobbar jag.
 
Idag blir det till att gräva hål i gräsmattan :D Rosor, trädliljor (@Lena Furbergs fel! :mad: :love:), dagliljor (rätt många i trädgårdstrådens fel, speciellt @tanten :heart) och rhododendron (helt mitt eget fel :p). Jag ska också plantera sommarblommorna i krukor (de vanliga: petunia, lobelia och flitiga lisa).

Sedan blir det väl attack på resten av hallonhäcken också :meh:
 
Idag blir det till att gräva hål i gräsmattan :D Rosor, trädliljor (@Lena Furbergs fel! :mad: :love:), dagliljor (rätt många i trädgårdstrådens fel, speciellt @tanten :heart) och rhododendron (helt mitt eget fel :p). Jag ska också plantera sommarblommorna i krukor (de vanliga: petunia, lobelia och flitiga lisa).

Sedan blir det väl attack på resten av hallonhäcken också :meh:
Kommer du hit sen och tar tag i min trädgård? :angel:
 
Nyss stigit upp och känner mig lagom mosig. Ska försöka samla ihop mig för dagens måsten. Som att sortera papper på kontoret (:wtf:). Handla hem mer mat. Och ev assistera sambon när han jobbar.
 
Läste precis att kung Willem-Alexander av Nederländerna extraknäcker som pilot på KLM. Det har han gjort i 20 år tydligen. Han är andrepilot för att slippa presentera sig för passagerarna.

En till kunglighet som flyger är ju prins/duke? William av England som flyger ambulanshelikopter.

Rätt coolt att de har vanliga jobb vid sidan om. :)
 
Jag ligger och funderar på frukost. Har sovit som en sten hela natten. Vi hade tvättstuga igår kväll. Spanjoren skulle lära mig blipp-systemet och hur de fräsiga maskinerna fungerade. Jag följde med ner och lämnade tvätten men däckade sedan fullständigt! Vaknade till och frågade om det var dags att typ lägga tvätten i torktumlaren, men då hade han redan gjort klart allt och hämtat tvätten, för klockan var typ två på natten... kände mig mycket hjälpsam.
 
Men du gjorde väl en budget innan du tog lånet? Så det inte är en överraskning hur ekonomin går ihop?
Nej, det är inte lånet som påverkar. Det kom några överraskningar (andra räkningar som var lite dyrare än beräknat), men det är bara den här månaden som blev sån. Det går ihop ändå, men blev lite tajtare än jag räknat med. :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har haft ont i ländryggen i några år nu på morgonen när jag vaknat (stel och öm i musklerna ffa) men det har blivit så att säga...
Svar
14
· Visningar
578
Senast: Ramona
·
Fordon Vi har flyttat från lägenhet till hus en bit från kommunikationer och inser att vi skulle behöva en andrabil. Dels för att inte bli...
2
Svar
21
· Visningar
781
Senast: Fetaost
·
Kropp & Själ Min kropp har sina skavanker och ålderskrämpor, jag är nog halvvägs om inte mer i livet, men att förmågan till "bra" sex skulle dala...
Svar
14
· Visningar
1 109
Senast: Norma
·
F
Trädgård & Växter Med bara fyra dagar kvar av odlingsåret 2023 tar jag mig friheten att skapa nästa för 2024! :) Jag gissar att planerandet redan är igång...
78 79 80
Svar
1 595
· Visningar
52 546
Senast: LadySara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp