Vad sysslar vi med? Del LVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag vill också ha en trädgård att fixa med!!

***
Insåg precis att jag faktiskt är "ledig" nästan en hel vecka nu! Har väldigt mycket att fixa med, men har nästan inga måsten när det gäller att vara på en viss plats ett visst klockslag vilket är otroligt skönt!
Dagens planer är att gå och handla, rensa ur/kasta halva lägenheten och att läsa uppsatser inför nästa veckas ventilering. Det två sistnämnda samt att skriva ett arbete jag har eftersläpande är typ mina planer varje dag framöver ^^
Trädgård är guld värt. Jag skulle tycka det vore tråkigt att inte ha någon trädgård. Och att hämta egna grönsaker och bär i trädgården ger en fantastisk känsla.
 
Har så mycket jag borde göra. Eller rättare sagt Måste göra.. Flytt om en ynka vecka och lägenheten ska tömmas, detta i kombination med att en hemtenta måste hinna skrivas under samma vecka...
Lyckats få matbordet sålt idag i alla fall!
 
Trädgård är guld värt. Jag skulle tycka det vore tråkigt att inte ha någon trädgård. Och att hämta egna grönsaker och bär i trädgården ger en fantastisk känsla.
Inte avundsjuk.. Inte ett dugg avundsjuk faktiskt :angel::D
Jag längtar verkligen efter att kunna flytta till något större. Egentligen borde jag inte klaga över min boendesituation utan vara tacksam över att jag faktiskt har tak över huvudet (vilket inte är självklart för studenter i Visby under sommarmånaderna), men jag känner att jag börjar växa ur mina 25kvm.:(
 
Jag hade tänkt hämta en dörr idag, men efter att ha mätt hemma så får jag inse att måtten på de dörrar som var till salu, passar alltför illa för att det ska gå att få det vettigt. Det var en sak mindre att göra idag.

Jag får leta vidare efter en dörr. Nu ska jag nog ta itu med att fixa vattenutkastaren.
Letar du gammal dörrr?
 
Ja, en spegeldörr med konstiga mått. Nuvarande dörr är 67,5 cm bred och 188 cm hög. Nya dörren ska ha ungefär samma mått. Är dörren mindre blir det trångt att passera och är dörren större får den inte plats.
Åh nej,har du också ett sådan dörrhål :nailbiting: Jag har ett sådant hål mellan balkongrummet och gästrummet där uppe.
Och en jätte fin gammal spegeldörr i magasinet som konstigt nog inte passar någonstanns,dock är den 72 bred.
 
Åh nej,har du också ett sådan dörrhål :nailbiting: Jag har ett sådant hål mellan balkongrummet och gästrummet där uppe.
Och en jätte fin gammal spegeldörr i magasinet som konstigt nog inte passar någonstanns,dock är den 72 bred.
Nuvarande dörr ser ut så här:
20170525_144848_zps0rd5ljte.jpg

Jag tycker den är jätteful. Och så blir det knepigt att få plats med något större.
 
Nuvarande dörr ser ut så här:
20170525_144848_zps0rd5ljte.jpg

Jag tycker den är jätteful. Och så blir det knepigt att få plats med något större.
Ah! Du har i alla fall en dörr det har inte jag. Jag har en dörr till uppe i taket (loftet på magasinet) kan klättra upp o se hur stor/liten den är om du vill,mina är riktiga gamla dörrar.
I resten av huset har jag moderna dörrar dom flesta i allmogestil,utom dom jag köpte till ovanvåningen som är super moderna.
 
Ah! Du har i alla fall en dörr det har inte jag. Jag har en dörr till uppe i taket (loftet på magasinet) kan klättra upp o se hur stor/liten den är om du vill,mina är riktiga gamla dörrar.
I resten av huset har jag moderna dörrar dom flesta i allmogestil,utom dom jag köpte till ovanvåningen som är super moderna.
Ja, jag har en befintlig dörr. Bakom dörren är det toalett så det är praktiskt att ha en dörr där :D.

Kolla gärna vad du har. :)
 
Ja, jag har en befintlig dörr. Bakom dörren är det toalett så det är praktiskt att ha en dörr där :D.

Kolla gärna vad du har. :)
Ja dit vill man ju ha dörr :up: jag funderade på att sätt in en skjutdörr modell dragspel för måttet på mitt dörrhål är helt fel.
Eller så får gästerna helt enkelt sova nere eller stänga dörren mellan balkongrum o hall.
 
Blev gekås idag då vi gjorde annat igår men fy helvete vad folk.
Fick köpt lite av det jag skulle ha iaf men huvaligen
Nu sitter vi och väntar på skjutsen hem.
 
Vovvan o jag har gått våran kanalrunda och jösses vad folk det var,nere vid slussen blev man hungrig då typ 14 husbilar och den befintliga grillen var igång och det luktade ljuvligt :d
Så nu måste jag åka o handla något att grilla.
 
Känner mig på synnerligen gott humör! Lyssnar på italiensk retro power pop, har på mig en galet färgglad outfit (fick just kommentaren av en random galning att hon ville äta upp mig :cautious::laugh:). Fick in ett frilansjobb jag glömt så jag kunde betala räkningarna och avgiften plus shoppa lite onödigt utan att röra lönen :banana:
Nu blir det en råbiff på denna dag känner jag! :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Min kropp har sina skavanker och ålderskrämpor, jag är nog halvvägs om inte mer i livet, men att förmågan till "bra" sex skulle dala...
Svar
14
· Visningar
1 094
Senast: Norma
·
F
Trädgård & Växter Med bara fyra dagar kvar av odlingsåret 2023 tar jag mig friheten att skapa nästa för 2024! :) Jag gissar att planerandet redan är igång...
66 67 68
Svar
1 357
· Visningar
44 811
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
24
· Visningar
1 930
Senast: Hazel
·
Ridning Min häst är livrädd för att rida in i vår skog, är rätt säker på att det är pga älgflugor som vi blev attackerade utav i början av...
Svar
0
· Visningar
439
Senast: Cs218
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp