Vad sysslar vi med Del LXXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tömt vardagsrummet bara bokhyllan som står i mitten och tv och en stol. Ska få nya tapeter i morgon. Hoppas jag litar inte på målerifirmor för fem öre vi har inte varit överens om någonting hittills. De har lovar att komma kl 07,20-07,30 jag har "lovat" att ringa dem om de inte är punktliga. De har lyckat reta upp mej rejält och det är inte lätt. Men vi får väl se hur det går i morgonbitti
 
Behöver städa men min rygg krånglar pga halkan
Spänner mig så jag får kramp
Har bara hittat en av broddarna från förra säsongen med.
Får införskaffa den 27 sen
 
Haft en helt otrolig dag! Vi startade kl 04:45 i morse.
Men har hunnit se vilda koalor och papegojor, regnskogspromenad och sett de 12 apostlarna och plumsat runt i vattnet på beachar.

Vi hade världens skönaste guide. Han var uppvuxen i outbacken med farliga djur och ett helt annat liv än mitt och var otroligt kunnig ihop med sinnessjukt rolig.
Han och jag blev polare och han ville hålla kontakten. Vi får ringa nästa gång vi är här.
Jätteroligt!
 
Sonen har studiedag imorgon och farmor frågade om hon fick ha honom, vet inte så många som hade sagt nej till det :angel:
Så han åkte för en stund sen. Tänkte åkt till stan med töserna så stora tjejen får välja ut en ny vinterjacka. Här går det inte köpa vad som helst. Den ska prompt vara lila och ha fuskpäls på kragen. Får hoppas vi hittar något som passar. Har googlat ihjäl mig men hittar bara utan pälsen som tydligen är livsviktig :meh:

Käkat lunch för en stund sen och får väl väcka mini om vi ska ha en chans att hinna till stan.
 
Skönt med en hundpromenad, trots ett tätt duggregn! Det ser ut att ha börjat blåsa ute - storm på "G" :crazy: ?? Ska snart ut och fixa stallet, och sedan starta en mysig brasa. Maten (en het chili con carne :d) står och puttrar så fint i crock-potten. Det sämsta med en crock-pot är att man måste gå runt i ljuvliga matdofter i flera timmar och sukta....:D
 
Dagens väder och ja någon drog ur proppen på kanalen för någon månad sen.
yJjLqk9.jpg
 
Idag startar jag årets negerjobb,att stryka alla julgardiner ,det är mördande tråkigt och tar en evighet.:yuck:
Så kanske jag är klar till 1a advent.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Förra tråden är låst, så vi fortsätter väl här :) Jag har bakat en jäkla massa kletcha (kaka? Bakverk? Från Mellanöstern) idag 😅 fyra...
Svar
1
· Visningar
191
Senast: em76
·
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 378
F
Tjatter ROPEN SKALLA, 90 DAGAR ÅT ALLA! (Fruktansvärt dålig slogan, men fantasin räckte inte till annat) Tidigare år: 2021 2022 Skamlöst taget...
16 17 18
Svar
357
· Visningar
15 681
Senast: _Elly_
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 949
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp