Vad var det för djur?

fejko

Trådstartare
När jag gick över gårdsplanen var det något halvstort djur som sprang över gårdsplanen i mörkret. Först trodde jag det var en hare men när jag gick närmare fräste det åt mig. Vad kan det ha varit för djur? Grävling? Mård?
Bor i Östergötland i gränsen mellan åkerlandskap och skog.
 
Med tanke på att du tänkte på hare så känns det lite märkligt med grävling, de är ju verkligen helt annorlunda i kroppsformen. Kan det inte ha varit en räv då, någon ung och lite långbent/skranglig sak som blev rädd och därför fräste?
 
Ja det kan det ha varit. Vi har gott om räv nere på åkern och jag har sett några ungar. Den kändes inte heller så klumpig och långsam som en grävling. Brukar rävar fräsa åt folk?
 
Ja det lät som en katt. Jag trodde det var en katt först men varken mina katter eller grannens katt fräser åt mig.
Kan varit en räv som kände sig trängd. Eller då som voff skrev en grävling. Men du hade nog sett skillnaden på storleken på skuggan om det var en grävling eller räv tror jag.
 

Liknande trådar

Övr. Djur Hur ser man skillnad? Katten jagade ett djur som jag först trodde var en gigantisk ekorre. Vad kan det ha varit för något? Den var slank...
Svar
6
· Visningar
1 698
Senast: skogaliten
·
Hästhantering Hej, jag har en unghäst som nyligen blivit inriden och det har verkligen gått jättebra, vi har haft hjälp av en underbar tjej som...
Svar
13
· Visningar
1 350
Senast: MiniLi
·
  • Artikel
Dagbok Nej, jag tycker inte att det är särskilt ensamt när man bor mitt i spenaten bland vilddjuren… I början av sommaren hade jag ett...
Svar
3
· Visningar
729
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 221
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • HusdjursGPS
  • Uppdateringstråd 29
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp