Bukefalos 28 år!

Väntans Tider - del 3

Sv: Väntans Tider - del 3

Jag är hos min mormor och sover i husvagnen som jag hade när jag fölvakade i 32 dygn:eek:.
I natt drömde jag att det kom ett föl till, är man lite skadad? :D
 
Sv: Väntans Tider - del 3

Vilken sötnos!
vad är det för ras?

Ja, visst är han!
Det är halvblod e. min egna hbl hingst Ice Boy-Focker-Marinier ue.Anart
Ice Boy
21138536.jpg


u.mitt hbl sto e.Le Mans xx-Manifest xx ue.Alpen Fürst-Utrillo

Jakaranda (uttal J=sch)
21015109.jpg
 
Ni har tur ni ...

Ni alla som redan fått era föl.
Jag väntar ju fortfarande *blää*:(
När augusti är slut har hon gått 315 dygn så nån vecka in i sep lär hon väl få ..

Grattis till era fina fölisar!
 
Sv: Ni har tur ni ...

Du är inte ensam kvar, jag är också här *räcker upp handen glad att få sällskap* fast mitt skrälle har gått över 380 dagar nu, kul.... jag måste vara ensam i historien om att ha två separata ston som bägge går över 380 dygn innan dom behagar föla. Förra stoet gick 388 och jag ger mig f-n på att detta har som målsättning att slå henne :devil:
 
Sv: Ni har tur ni ...

Du är inte ensam kvar, jag är också här *räcker upp handen glad att få sällskap* fast mitt skrälle har gått över 380 dagar nu, kul.... jag måste vara ensam i historien om att ha två separata ston som bägge går över 380 dygn innan dom behagar föla. Förra stoet gick 388 och jag ger mig f-n på att detta har som målsättning att slå henne :devil:

:eek: Stackare, bara inte stoet får för sig att slå rekord.
Du har inte funderat på att börja med guldfiskar??
 
Senast ändrad:
Sv: Ni har tur ni ...

Många gånger..... väldigt många gånger....:grin:
Natten avklarad och ingenting denna natten heller. Den kommer kaaanske lagom till nästa fullmåne.
 
Sv: Ni har tur ni ...

Du är inte ensam kvar, jag är också här *räcker upp handen glad att få sällskap* fast mitt skrälle har gått över 380 dagar nu, kul.... jag måste vara ensam i historien om att ha två separata ston som bägge går över 380 dygn innan dom behagar föla. Förra stoet gick 388 och jag ger mig f-n på att detta har som målsättning att slå henne :devil:

Hon har nog tänkt att fölet ska bli en julklapp:p;)


Jobbigt när dom drar ut på det så...
 
Sv: Ni har tur ni ...

Varit ute och nattat stallet nu.
försökte dra fram nån slags mjölk ur hennes speanr men det kommer ingenting. Om det inte är för att hon blev ultraljudad i maj med ett nästan fullgånget foster så hade jag skarpt ifrågasatt betäckningsdatum. Men just nu känns det som att hon kommer gå kanske 3v till och då passerar hon 400 dagar.... :crazy:
 
Sv: Väntans Tider - del 3

Hoppas verkligen inte hon går så länge till. Det kan ju ändra sig snabbt.
Vill du lägga in en bild på ditt förra "föl" som också var så sen till att komma ut i värden, skulle vara kul att se h*n idag ;)
 
Sv: Väntans Tider - del 3

Jag har tyvärr inget nytaget kort och nu är hon långt bort på bete, men jag kan bjuda på ett ifrån februari när han var 1 år och 4 månader gammal. En liten piggelin med ögonen fulla av bus! :love:

Lillag.gif
 
Sv: Ni har tur ni ...

Du är inte ensam kvar, jag är också här *räcker upp handen glad att få sällskap* fast mitt skrälle har gått över 380 dagar nu, kul.... jag måste vara ensam i historien om att ha två separata ston som bägge går över 380 dygn innan dom behagar föla. Förra stoet gick 388 och jag ger mig f-n på att detta har som målsättning att slå henne :devil:

Jösses!!:eek:
Är detta vanligt?:crazy:
Vad säjer vet om det ?
Alltså hur länge kan dom gå max med föl i magen ??
Nån som har rekordet i huvet?
Ojoj ...var fölet väldigt stort förra gången ?
Skönt att jag inte är ensammen om att få höst föl iaf :):banana:
Vart i landet finns du ?
Jag finns nära vingåker.
 
Sv: Väntans Tider - del 3

Jag har tyvärr inget nytaget kort och nu är hon långt bort på bete, men jag kan bjuda på ett ifrån februari när han var 1 år och 4 månader gammal. En liten piggelin med ögonen fulla av bus! :love:

Lillag.gif

Läcker häst!!! Fast du har ju mycket bra hästar. Fått föl ännu?
 
Sv: Väntans Tider - del 3

Hon klådde inte Grynets rekord! :bump:
385 dagar med bulle i ugnen blev det innan hon vackert fick bända isär sina söta små fuxfärgade ben och låta sin prins komma till världen :banana: Då kunde hon inte knipa längre.

Vi har inget namn och inga bilder ännu men han är stor och välväxt med fyra vita strumpor och bläs tror jag. Moderkakan såg jättefin ut och vad jag vet hittills har det inte kommit ut någon tvilling eller stenfoster vilket vi tillsammans med veterinärer har misstänkt efter ultraljudet i våras i Skara. (Det är en egen historia...)
 
Sv: Väntans Tider - del 3

Hon klådde inte Grynets rekord! :bump:
385 dagar med bulle i ugnen blev det innan hon vackert fick bända isär sina söta små fuxfärgade ben och låta sin prins komma till världen :banana: Då kunde hon inte knipa längre.

Vi har inget namn och inga bilder ännu men han är stor och välväxt med fyra vita strumpor och bläs tror jag. Moderkakan såg jättefin ut och vad jag vet hittills har det inte kommit ut någon tvilling eller stenfoster vilket vi tillsammans med veterinärer har misstänkt efter ultraljudet i våras i Skara. (Det är en egen historia...)

Åh äntligen, Jätte grattis:D
De ska kanske ligga kvar så länge för att få den perfekta teckningen av vita tecken:rofl:
 
Sv: Väntans Tider - del 3

Åhh, vad skönt att prinsen kom till slut !
Grattis !!!!

(och att hon inte klådde Grynets rekord! - men vad har dina damer för snittlängd på sina dräktigheter!)
 
Sv: Väntans Tider - del 3

Tackar!

Roade mig faktiskt med att räkna. Facit är 360,16 dygn :p
 
Sv: Väntans Tider - del 3

Men visst har de haft några "normala" dräktigheter också ?

Har de gått med hingsten eller handbetäcker ni ?
 
Sv: Väntans Tider - del 3

Jadå dom har haft normala dräktigheter, fast dom är roliga för dom följs åt. När första stoet gick 358 gick det andra 360. Nästa fölunge gick första stoet 388 och andra stoet 330. Tredje fölningen var det omvänt, första stoet gick 340 och andra 385.

Så dom följs liksom åt och härmar varandras dräktighetslängd.
Vi betäcker enbart vid hand om inte andra skäl föreligger vilket det gjort enstaka gånger.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Var lite osäker i vilket forum jag skulle lägga den här, men vi provar med hästmänniska. Jag har länge funderat på hur mycket/vad man...
2 3
Svar
55
· Visningar
6 211
Senast: Cambrie
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 944
  • Låst
Hundavel & Ras Vi har ett läge där släktskapsgraden ökar i våra raser vilket ger ännu mer anledning att selektera hår vilket i sin tur, överlag, ger...
13 14 15
Svar
292
· Visningar
21 425
Senast: Hedinn
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 397
Senast: Jamtland
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp