Väntans Tider - del 3

Sv: Väntans Tider - del 3

Sitter och tittar på henne genom fönstret, har gjort en hage åt henne ute på gårdsplanen..nu går hon väldigt stelt med bakbenen och håller upp svansen mycket till och från..tecken??
Väntar på att min man ska komma hemfrån jobbet så jag kan ut och undersöka henne...

Ja du min har hållit svansen åt sidan i flera dagar nu ,, det är visst obehagligt nu sen det blev så skryngkligt och läbbigt där bak.
Min är mkt tjock i bakbenen men oxå vit så man ser ju om det har kommit nåt på benen.
Dock tycker jag att hon är väldigt drömmsk just nu ,,inte riktigt med i ögonen.
 
Sv: Väntans Tider - del 3

Min förra stallägares sto gick bredbent med bakbenen en aningen stelt strax innan fölning. Svanslyftningarna kommer när det börjar närma sig oxå.

Man lär sig mycket här inne :D

Låter som det kanske är på G för en ;) INga bilder ni kan visa?
 
Sv: Väntans Tider - del 3

Jaha här har det i alla fall inte blivit nått föl..
Varit och shoppat till barnas dagis debut, skönt att tänka på nått annat ett tag...
Kollade mitt "lilla" sto aldeles nyss och hon är väldigt hård i juvret med själva "spenarna" är som vanligt..var jätte svårt att få ut någon mjölk:confused:, det lilla jag fick ut såg inte speciellt vitt ut...
Hon går stelt och lite bredbent..
Det ända som var nytt var hur hon såg ut i "slidan" eller vad det nu ska heta på hästar,hört många olika namn på den på detta forum :rofl:
Hon var liksom lite öppen..vet inte hur jag ska förklara...men dom yttre "blygläpparna" var ljusrosa, som vanligt (hon är nästan helt vit, skäck),men dom innre som har varit lite mörkare och som jag hållit koll på eftersom jag hört att dom ska bli mörkare när det närmar sig fölning, dom var liksom borta..inte borta självklart :rofl: , men dom syntes inte, istället var det liksom öppet..hoppas nån förstår vad jag menar...:bump:
 
Sv: Väntans Tider - del 3

Nu är jag ute ur tråden!
Mitt sto fölade 01.45 i natt :banana:
Jag fick en brunskimmelskäck hingst unge :bump:

Han är helt otroligt lik sin mor :D och hon är ju vackrast i världen så :p
 
Sv: Väntans Tider - del 3

Isåfall, kika efter om hon står en hel natt.

Min tjej stod hela natten innan hon föla, och många på buke sa det att dom gör så natten innan dom ska föla. Och vad rätt dom fick :D
Min lade sig ner natten innan hon skulle föla, men en ovanligt kort stund dock, verkade aldrig få någon ro utan ville nog bara vila benen lite. Natten hon fölade stod hon dock helt orörlig på samma ställe och vevade med huvudet och sov, sen lade hon sig ner i gryningen och började klämma ut den lille.
 
Sv: Väntans Tider - del 3

Grattis!!!
Oh va roligt..vad är det för ras...glömt att fråga..
Några tips, vad hände timmarna innan, osv?

Grattis igen!!
 
Sv: Väntans Tider - del 3

GRATTIS!!

Min stod oxå på ett och samma ställe från det att hon käkat klart osv tills det var dax. :D

Ska genast kika in i andra tråden :D
 
Sv: Väntans Tider - del 3

Nu plockar jag bort nålen på denna tråd så den får dala neråt, den borde ha gjort sitt för i år...

moderatorn
 
Sv: Väntans Tider - del 3

Hallå!!:bump:
Jag är forfarande kvar..fortfarande ingen fölis..börjar känna mig lite lätt irriterad på mitt sto...
Igår hade hon lite gul slemmiga flytningar, eller vad man ska kalla det..kan det vara slemproppen?
Juvret ändrar sig hela tiden eller så har jag blivit juverblind..
Idag ser hon väldigt trött och sliten ut, kliat sig mycke i svansen..
 
Sv: Väntans Tider - del 3

mitt sto ska få föl i mitten av maj nästa år. hon är ganska envis men snäll hon har inga teckan änså länge men hon är bara på dygn:99 tror jag det var eller om det 102.
 
Sv: Väntans Tider - del 3

Hallå!!:bump:
Jag är forfarande kvar..fortfarande ingen fölis..börjar känna mig lite lätt irriterad på mitt sto...
Igår hade hon lite gul slemmiga flytningar, eller vad man ska kalla det..kan det vara slemproppen?
Juvret ändrar sig hela tiden eller så har jag blivit juverblind..
Idag ser hon väldigt trött och sliten ut, kliat sig mycke i svansen..

hoppas det kommer snart för din skull ,, jag är så väldigt glad över att detta är över för mej ,,ska du betäcka om ?
jag gör nog inte det med mitt sto dock.
 
Sv: Väntans Tider - del 3

Hej!
Va kul att få ett svar, kände mig lite ensam och bortglömd..
Här har det forfarande inte kommit nått föl, i morse släpte jag ut henne i flocken igen, hoppas att domkan övertala henne att föla..:banana:
Får se om hon vill komma in i kväll..

Ang utevistelse, så kommer nog mitt föl få vara ute så länge det inte regnar för mycket...dom brukar ju ha ganska mycket päls när dom födds och så länge dom är torra så tror inte jag att det är någon fara...värmer nog bra att dricka varm mjölk hela dagarna;)
 
Sv: Väntans Tider - del 3

Jag e lite försiktig med fölis dock ..han har ju jätte len "kanin" päls ,,den kan inté värma mkt .
Sen när han blir större får jag väl öka utevistelsen .
img_0480_17342236.jpg
 
Sv: Väntans Tider - del 3

Men gud vilken söt fölis!!
Precis en sån vill jag ha,:bump: fast gärna ett sto..fick hingst förra året..
och sen vore det kanske bra om det blev en isis och inte en tinker..:rofl:

Ja jag förstår vad du menar med att dom bara har dun päls men som sagts tidigare så är det ju inte kallare nu än på våren..här hade vi en snö helg i mitten av maj...

Sen finns det väl en risk att han inte utvecklar tillräkligt tjock vinterpäls om han inte får vara ute så mycket..
men det är lätt för mig att sitta och säga..min ligger ju fortfarande i mammas varma mage..jag blir säkert lika orolig som du när bäbis väl kommer ut!!:o
 
Sv: Väntans Tider - del 3

Ja jag tyckte nog att jag fick en fullträff färgmessigt sett .
Ingen annan kan säja att dom har en likadan *S*

Jag tror nog jag köper ett täcke att ha första veckan eller så ..
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Var lite osäker i vilket forum jag skulle lägga den här, men vi provar med hästmänniska. Jag har länge funderat på hur mycket/vad man...
2 3
Svar
55
· Visningar
6 097
Senast: Cambrie
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 522
  • Låst
Hundavel & Ras Vi har ett läge där släktskapsgraden ökar i våra raser vilket ger ännu mer anledning att selektera hår vilket i sin tur, överlag, ger...
13 14 15
Svar
292
· Visningar
21 186
Senast: Hedinn
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 275

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp