Värmlandsvagnen? Kyllingekärran?

M

miss_willow

Vill höra posetivt och negativt om dem? - ris & ros!

känns som om det finns rätt många Värmlandsvagnar i trafiken.
sen var det någon som snacka om aluminiumgolv och att de inte är så trevligt för hästen för om man kör på småväger så stänker de upp grus mot golvet och låter förskräkligt.. kan det stämma?
 
Värmlandsvagnen har uselt andrahandsvärde och är väl inte direkt kända för kvalitet.

Jag har en Boj med aluminimgolv och har inte märkt nån skillnad mot min gamla med trägolv.
 
Värmlandsvagnen har ett förfärligt rykte. Härnere har vi en försäljare som ofta får erbjudande att ta Värmlandsvagnar i inbyte - han vägrar. Jag kan referera en hel hög gröna boogievagnar till dig om du är intresserad... :D

Värmlandsvagnen är skramlig, instabil och smäckig. Min åsikt. Kan på rak arm bara komma på en positiv sida-priset. Men där får man vad man betalar för...

Kylingekärran har jag inga egna erfarenheter av, men har heller inte hört någon som är nöjd utöver vad man kan förvänta sig av en transport (tar hästen från punkt A till B)
 
Skulle aldrig - när jag väl får råd :crazy: - köpa en värmlandsvagn. Har hyrt Värmlandsvagn och Startrailer i omgångar, och tycker hemskt illa om Värmlandsvagnen!
Sanslöst korkat utformad, ostabil etc.
Startrailer däremot fungerar super...! :)

Ang. Kylingekärra så är det väl de som har sk panikbommar? Sådana skulle jag verkligen vilja ha! :)

Mvh Huntress
 
Jag har en enaxlad Värmlandsvagn och är helnöjd med den. Har även kört den med boggi. Eftersom vi har en ponny räcker den helt klart till. Lätt att hantera om du behöver flytta den utan bil.Prisvärd helt klart. Våran 95:a kostade 24000:- för två år sedan. :bump:
 
Jag har än så länge hållt mig till hyrsläp och då är det oftast Värmlandsvagnen man får, och jag har aldrig haft något att klaga på. Detta är iofs de helt nya vagnarna- max ett par år gamla, de kanske blir sämre med åren?

Snart får jag hem mitt eget tranesläp, hoppas jag blir nöjd!

/Ullis
 
de känns som om de e lita "skramliga", kanske därför ponnyn inte vill åka. det är stallägaren som hyr en sån så vi lånar den..
 
Har en Kyllingekärran årsmodell-01 och är super nöjd med den. Ligger bra på vägen, bra att dra, lätt att backa med, suveränt bra med panikbomutlösare, lätt att rengöra efter man använt den, ljus och rymlig, bra ventilation, lämmen är lätt både den där bak och den till utlastningen fram. Har bara positivt att säga om denna transport. :love: :love:
 
Har inte stött på några nackdelar med värmlandvagnen iallafall. Den är något smalare så man ser bakom den med bara vanliga sidospeglar. Rullar lätt efter bilen. :)
 
Vi har en GDL (extra bred), V-Vagn, inget fel på den... Men sen ang priset, nå finns det väl billigare vagnar? 64000 kostar GDL:en...
 
Kanske ska tillägga att det är en -04 vi har, men den ligger bra efter bilen, och hästen kliver snällt in i den...
 
Att andrahandsvärdet är katastrofalt är väl en nackdel?

Att köpa en helt ny Värmlandsvagn som ovanstående för 64.000:- är enligt mig att slänga pengarna i sjön eftersom du veckan efter får hälften för den. Typ.

Även om de blivit bättre i kvalitet på senare år så har de ett rykte som är svårt att få bort.
 
Nu har jag bara en äldre Kyllinge (som jag renoverat och ser nu ut som den vita med gröna & guldstripes :D) men jag är hel nöjd med den trots att den har några år på nacken!
Mvh. Matten
 
Har en värmlandsvagn, enaxlad -95:a och den duger väl, men är väl inte den sorts vagn jag skulle köpa om jag hade råd att skaffa en ny.
Negativt: Trägolv, dålig ventilation, låg maxlast.

Positivt: Man kan beställa lång bom (3-kvarts), smidig och lätt transport, inte så dyr.

Skulle jag köpa en ny transport idag skulle det bli en Boj, Star eller Ume. Men jag vill ha fast mellanvägg, inte nån sladdrig plastgrej, då kan ju hästarna trampa varandra.. :crazy:
 
Värmlandsvagnen behöver jag inte säga för det har flera redan sagt. Tycker inte om värmlandsvagnen.

Kylingekärran har jag. En -04 m frontutlastning. Lätt att dra och köra med. Har en Apollo (boggie) och den har jag trä vägg, ingen plast och jag har säkerhetsbommar fram men inte bak där har jag andra.

Kram Favina :bump:
 
Jag har en Kylingekärra, årsmod. -87 eller -88:a.
Fronturlastning, nyligen helrenoverad, ser helt ny ut :love:

Trivs bra med den. :) Hästen ska snart, snart få ut och premiäråka efter all lastträning :banana:
 
Eftersom ja inte sålt nån så har ja inte stött på det heller. Men visst det är en nackdel. Men för dom som köper beg är det en fördel lr? !
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 789
Senast: ako
·
Kropp & Själ Finns det någon här som har koll på hur det går till när man byter förnamn? Är det en krånglig process, hur lång tid tar det, behöver...
Svar
19
· Visningar
1 604
Senast: MML
·
Hästmänniskan Åh känner mig så velig🙈. Letar en häst till, har en appaloosa och shettis hemma på gården. Och letar nu efter en till främst för...
2
Svar
34
· Visningar
3 252
Senast: WBanna
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
6 214
Senast: Sirap
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp