Bukefalos 28 år!

Våga ta chansen?

Sv: Våga ta chansen?

Har du någon hjälp eller har hästen på gården/hemma? Det kan ju i så fall underlätta och göra det inte
alls så omöjligt, men jag skulle nog tänka mig för en extra gång.

Har hästarna hemma på gården jag bor på.
Jag sköter hästar och allt själv eftersom när jag skulle ta hem hästarna hem, så sa stallägaren(nära släkting) att jag skulle sköta allt själv. Och även om jag vet att han mer än gärna hjälper till nu när han vet att jag gör allt själv och inte lämnar över ansvaret på honom, så vill jag inte ha någon hjälp.

Dock hjälper mamma till med utsläpp någon gång då min kropp lägger av och min förbannade spänningshuvudvärk och ryggvärk blir för jobbig.

Nu vet jag ju inte ens vad jag vill bli, men mina planer är i alla fall att läsa vidare efter gymnasiet.

Hm, ja, ni har gett mig en tankeställare, men som jag skrivit så planerar jag inte att köpa häst, utan jag får se vad som dyker upp helt enkelt! :)
 
Sv: Våga ta chansen?

Jag gillar din inställning till att man tar hand om djur tills de levt färdigt, men i ditt fall tycker jag faktiskt att du ska "slippa" 2 hästar och behålla en för att sedan skaffa en som du kan rida och ha kul med.

Det klart du ska ha en häst som uppskattar att bli riden och som du kan ge dig iväg ut på mot nya äventyr! Det ska inte ligga på dig att folk inte vill ta ansvar för sina hästar- ska du sköta dem kan de faktiskt betala dig för det! Du är bara 14 år då ska man ha kul med hästar och ponnyer inte bara känna ansvar!
 
Sv: Våga ta chansen?

Du har nog rätt, men det är ingen möjlighet för mig. Även om jag inte kan rida på dem så älskar jag dem ändå, utav hela mitt hjärta! :)
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Tycker många fina exempel kommer upp i diskussioner kring hästvälfärd. Tex på saker som bara "ingick" i ens hästhantering förr som man...
2
Svar
36
· Visningar
3 808
Hästmänniskan Jag har haft min häst i många år och utbildat den själv med hjälp av tränare. Älskar hästen över allt annat och har ridit den tusentals...
Svar
17
· Visningar
2 946
Senast: Solstig
·
Övr. Hund Hejsan! Jag och min kille är otroligt sugna på en hund. Han vill ha nu-nu-nu medan det är jag som bromsar eftersom jag såklart vill att...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 852
Senast: hollypolly
·
Kropp & Själ Jag visste inte om jag skulle lägga tråden här eller på dagbok. Men jag vill nog ha tankar? För att börja från början… Jag har varit...
2
Svar
29
· Visningar
3 900
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp