Våldtäktsdömd tränare tillbaka i ridsporten

Sv: Våldtäktsdömd tränare tillbaka i ridsporten

Och sluta håll dem bakom ryggen - det spelar ingen roll om det skulle vara elitryttare eller om de har ett känt namn, se till att sprida ordet om vad de har sysslat med. Jag tror inte på "botade" pedofiler.

Men inte är han pedofil?
 
Sv: Våldtäktsdömd tränare tillbaka i ridsporten

Fast du tänker väl på att om du ska tex hänga ut domar mot en våldtäktsman su hänger du även ut offren för inte kan man väl stryka bort delar av en dom för då försvinner även en hel del fakta. Hur ska vi göra med de som faktiskt blivit felaktigt dömda? Ska vi kastrera alla direkt efter dommen eller ska vi vänta lite?

Killen är ett pucko och borde lära sig hålla på sig själv men vi måste lära våra tjejer att vara stolta och inte låta sig förblindas av att de helt naturligt blir förälskade i en ledare.

I domen stod förresten XX, född 1976 och skriven i Bromma, har dömts till 3 år och 6 månaders fängelse för våldtäkt mot barn vid ett tillfälle, sexuellt utnyttjande av barn vid ett flertal tillfällen, försök till sexuellt utnyttjande av barn vid ett tillfälle och grovt sexuellt utnyttjande av underårig vid ett tillfälle.

XX jobbar numera i ett försäljningsstall i Stockholm.

MEN
Du kan prata med tränare inom alla idrotter och jag tror de flesta har råkat ut för att deras elever har blivit förälskae i dem. Då gäller det att som tränare verkligen ha väldigt klara gränser och vara väldigt noga att aldrig någonsin gå över dessa gränser. Pratade med en tränare senast i dag och han hade haft många elever som blivit föräskade i honom men haft väldigt strikta regler. Tex rörde han aldrig en tjej inte ens när de tränade streching och han skulle aldrig komma på tanken att ens massera dem utan de lämnade han till andra.

Prata med killar i 40 års åldern och fråga hur ofta de blivit uppraggade av yngre tjejer. Tyvärr aldeles för vanligt och jag fattar inte ens varför. Hoppas vi kan ge våra tjejer mer känsla för sig själv att de är värda så mycket mer.
 
Sv: Våldtäktsdömd tränare tillbaka i ridsporten

Men inte är han pedofil?
Han torde väl vara hebefil låter det som.

Jag vet vem det är och kommer se till att inte min dotter råkar på honom. Men det stannar där, jag skulle inte sprida en massa grejer bara för att jag 'kan'.
Jag hoppas bara att han håller sig borta från småtjejerna hädanefter. Som lärare råkar man själv ut för dessa tonårsförälskelser då och då. Man måste alltid vara tydlig med var gränser går, det är unga människor som faktiskt är väldigt sköra i sitt känsloliv. Som vuxen är det du som har ansvaret, oavsett hur kär eller förälskad en tonåring kan bli.
 
Senast ändrad:
Sv: Våldtäktsdömd tränare tillbaka i ridsporten

Han torde väl vara hebefil låter det som.

Jag vet vem det är och kommer se till att inte min dotter råkar på honom. Men det stannar där, jag skulle inte sprida en massa grejer bara för att jag 'kan'.
Jag hoppas bara att han håller sig borta från småtjejerna hädanefter. Som lärare råkar man själv ut för dessa tonårsförälskelser då och då. Man måste alltid vara tydlig med var gränser går, det är unga människor som faktiskt är väldigt sköra i sitt känsloliv. Som vuxen är det du som har ansvaret, oavsett hur kär eller förälskad en tonåring kan bli.

Jaha så länge det inte drabbar dina egna barn så skiter du i andra? Fin inställning :grin:

Nu bor jag i andra änden av landet mot honom men jag skulle nog se till att varna ALLA föräldrar vars barn skulle kunna drabbas så att inte NÅGOT barn far illa.
 
Sv: Våldtäktsdömd tränare tillbaka i ridsporten

Som om de är de dömda kända som är de farliga... :crazy:

Det är galet viktigt att lära sin barn att säga NEJ. Förövare av alla sorter kommer det alltid att finnas, det finns ju inom hemmiljön också. Så man måste lära barnen att säga nej och prata om allt "konstigt".
 
Sv: Våldtäktsdömd tränare tillbaka i ridsporten

Jaha så länge det inte drabbar dina egna barn så skiter du i andra? Fin inställning :grin:

Nu bor jag i andra änden av landet mot honom men jag skulle nog se till att varna ALLA föräldrar vars barn skulle kunna drabbas så att inte NÅGOT barn far illa.

Jo men precis. Jag bryr mig inte ett dugg om andra människor och gillar att skydda brottslingar. Kanske rent utav stötta dem? Du vet inte mycket om mig va? :grin: på dig själv.
 
Sv: Våldtäktsdömd tränare tillbaka i ridsporten

Om något är naivt, så är det att tro at sexbrottslingar ändrar sig.....

Det är fullt tänkbart att dom inte gör, men tänkbara offer finns det överallt så enda lösningen torde då vara att låsa in dom på livstid.:grin: Att hindra en straffad person från att jobba med det som kan jobba med, blir det bättre då? Istället gör man en sådan person till en bra kandidat för det sociala. Är det bättre alltså? Fattar inte hur man tänker i det här läget.:confused:
 
Sv: Våldtäktsdömd tränare tillbaka i ridsporten

Okej, då säger vi väl så.

Men vem ska jag varna?
A: jag bor inte i trakten där denne tränare finns
B: Jag har i stort sett ingen kontakt med den delen av ridvärlden eftersom jag är islandshästryttare så jag känner ingen som skulle kunna tänkas komma i kontakt med denne man.

Om det var så att jag kände någon som funderade på att låta sin dotter rida för honom skulle jag säga vad jag vet, men tycker du alltså att jag ska gå och vråla hans namn på stan? Sätta upp lappar på ICA?
För att inte en främling på internet som inte vet något om mig alls tydligen ska tro att jag skyddar och håller brottslingar/sexförbrytare bakom ryggen?

Om du nu så gärna vill veta vem det är är det ju inte så svårt att ta reda på precis.
 
Sv: Våldtäktsdömd tränare tillbaka i ridsporten

Han kan få utbilda hästar efter kastrering och offentliggöring av namn. :devil: Skulle du tycka om att ha en sexbrottsling som ledare för dina barn? Hur skulle du känna om något hände och det visade sig att han redan var dömd för det samma??

Visst är det viktigt att unga flickor är lite mer kostbara, men inte skall vi väl gå tillbaka till att skyllda våldtäkter och sexuelt utnyttjande av mindreåriga på att tjejen uppförde sig slampigt? :crazy:

Som sagt jag tycker inte det spelar någon roll om hon så kastade sig över en lärare/ridlärare, han är vuxen och skall säga nej. Finns inga ursäkter.

Riktigt illa att det förekommer så mkt inom hästvärlden och dessutom till stor del verkar accepteras. Bara man är duktig så kvittar det liksom vilket svin man är.
 
Sv: Våldtäktsdömd tränare tillbaka i ridsporten

JA läser man domen så framgår han inte så speciellt rolig att ha unga flickor i närheten av...

och nej utifrån domen och speciellt flicka C så har denne INTE gått med på att ha sex.

Tänk själv när man är 12, man är med ngn man ser upp till, då är det inte alltid lätt att kanske säga nej! Hur mkt ens föräldrar en sagt det till en!!!. Man känner att situationen inte är normal (för de flesta har faktiskt inte haft sex vid 12 års ålder eller ens varit i en situation där det kan hända) men man vet inte vad man ska göra. Man kanske är blyg och vill inte "göra bort sig" och ställer kanske upp på det, som den man ser upp till och därmed också litar på, på något man egentligen känner är fel, men för att man INTE VET hur man ska ta sig ur situationen!...
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Våldtäktsdömd tränare tillbaka i ridsporten

Skulle du tycka om att ha en sexbrottsling som ledare för dina barn? Hur skulle du känna om något hände och det visade sig att han redan var dömd för det samma??

Visst är det viktigt att unga flickor är lite mer kostbara, men inte skall vi väl gå tillbaka till att skyllda våldtäkter och sexuelt utnyttjande av mindreåriga på att tjejen uppförde sig slampigt? :crazy:

Som sagt jag tycker inte det spelar någon roll om hon så kastade sig över en lärare/ridlärare, han är vuxen och skall säga nej. Finns inga ursäkter.

Fast det är ju ingen som säger att han ska få en ny chans att jobba med barn. Att utbilda och träna hästar har ju ingenting med barn att göra. Om han håller sig till sitt stall och tävlar sina tävlingar så håller han sig ju borta från barn. Det är väll ingen som påstår att han numera går runt och är ledare på knattelektionerna?
Och det är ingen här heller som påstår att det är tjejernas fel. Det är inget fel i att lära tjejerna att säga nej, att de förstår att det är ett väldigt allvarligt brott att som minderårig vara tillsammans med en i maktposition. Att informera och försöka lära tjejerna att det inte är okej, oavsett vad nu den här mannen skulle säga eller göra, är inte samma sak som att lära dem att det är deras fel om det händer något.
Vuxna ska såklart alltid säga nej, men så länge det finns vuxna som inte gör det så bra om i alla fall barnen är medvetna om sina egna rättigheter.
 
Sv: Våldtäktsdömd tränare tillbaka i ridsporten

Nu brukar det just vara så med dömda sexbrottslingar och ffa när det gäller just barn att de inte får jobba med just barn och ungdomar. Däremot så kan denna person fortsätta träna hästar, sälja or what ever. Finns ingen orsak att han inte ska få göra det, kastrering tillhör medeltiden vi har väl ändå kommit längre en så eller?
 
Sv: Våldtäktsdömd tränare tillbaka i ridsporten

Vad skulle kastrering hjälpa mot? En kastrerad man är fortfarande fullt kapabel att genomföra ett samlag, enda skillnaden är att förmågan att göra en kvinna gravid inte finns längre, men sexuell drivkraft och hela den mekaniska biten funkar fortfarande, likväl som att kastrering inte tar bort fantasierna (finns dock undantag där vissa män upplevt en dipp i sexlusten).
 
Sv: Våldtäktsdömd tränare tillbaka i ridsporten

Usch vad hemskt, speciellt för mig som är 13 år och går på ridskola. Hoppas att alla kommer känna till detta nu och att det aldrig händer igen.
 
Sv: Våldtäktsdömd tränare tillbaka i ridsporten

Kl
Skrämmande att se dessa inlägg om hur barnen ska värja sig och förövarens rättigheteter bara för att han avtjänat en dom.
Vi kan inte bestämma vad han ska göra men tycka kan man ju göra, och så jäkla PK behöver man väl inte vara på ett forum att man inte ens kan stå för och förstå helig ilska och rädsla för en man som våldtar barn?
Om han vill börja ett nytt liv, visst byt namn och lär ett nytt yrke? Seriöst, vem fortsätter med hästeriet? Och den som inte ser kopplingen handelsstall/tävlingsridning - småbrudar må vara blind. Han kanske inte gör något nån mer gång men vad är det med honom, varför är han kvar i branchen? Kan man bli mer bortgjord? Vill vi se honom ta SM guld eller representera Sverige? Han kan väl skaffa sitt nya liv i vilken branch som helst men tycker han gjort sitt i hästbranchen! Men det kanske fungerar som inom hunderiet där man anlitar domare som dömts själva för djurskyddsbrott. Alla vet och alla pratar men håller masken och låter det fortgå.
Jag tycker inte den här personen har en krona till att tjäna på vår sport!
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Våldtäktsdömd tränare tillbaka i ridsporten

Vad skulle kastrering hjälpa mot? En kastrerad man är fortfarande fullt kapabel att genomföra ett samlag, enda skillnaden är att förmågan att göra en kvinna gravid inte finns längre, men sexuell drivkraft och hela den mekaniska biten funkar fortfarande, likväl som att kastrering inte tar bort fantasierna (finns dock undantag där vissa män upplevt en dipp i sexlusten).

Nej där har du fel, vid en kastrering tas kulorna bort och då försvinner förmågan att genomföra samlag -du tänker nog på sterilisering då sädesledaren snörps, där är ingen skillnad.

Jag menar ändock att kastrering inte hjälper , det visar också forskning på.
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok M från hemtjänsten beordrade mig att stanna inne idag, snömodd så att jag och andra funktionsnedsatta som inte har rätt att vistas...
Svar
6
· Visningar
631
Senast: IngelaH
·
L
  • Artikel
Dagbok Denhär berättelsen börjar i december året 2006. Det var en mamma en pappa och deras lilla bebis som var i himlen. Dom skulle få en till...
2
Svar
37
· Visningar
2 333
Senast: manda
·
Kropp & Själ Jag är sedan en tid tillbaka sjukskriven på grund av utmattningssyndrom, och har från flera håll fått höra att jag ska "ge mig själv tid...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
11 528
Senast: MML
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har en tid funderat på att starta en "dagbokstråd" här. Inspirationen att göra det kommer till stor del från min dotter...
Svar
15
· Visningar
3 393
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp