Bukefalos 28 år!

Våldtäktsdömd tränare tillbaka i ridsporten

Sv: Våldtäktsdömd tränare tillbaka i ridsporten

Det är inte åldersskillnaden i sig som stör mig. Om en 40-åring är tillsammans med en 60-åring kan jag inte säga något om. Jag gillar själv kvinnor över 50.

Det här blev ju lite märkligt, oavsett åt vilket håll man väljer så kommer ju någon att vara den yngre.;)
 
Sv: Våldtäktsdömd tränare tillbaka i ridsporten

Va? Jag har då aldrig varit i någon beroendeställning till mina elever. (jag gissar att du menar tvärtom?)

Och oj vad hemsk jag är som förfört en stackars ung gosse.;) När vi flyttade ihop var han 22 och jag 32, det var ett antal år sen och det är absolut inget konstigt med det. Han är bra mycket mer mogen än vad mitt ex som var äldre än mig nånsin var. :)

Naturligtvis menade jag tvärtom.

Det finns säkert 10-åringar som är mer mogna än 20-åringar, men det gör det ju inte rätt att ingå förhållanden med 10-åringar för det.
 
Sv: Våldtäktsdömd tränare tillbaka i ridsporten

Naturligtvis menade jag tvärtom.

Det finns säkert 10-åringar som är mer mogna än 20-åringar, men det gör det ju inte rätt att ingå förhållanden med 10-åringar för det.

Med tanke på allt annat märkligt du kräker ur dig i den här tråden så kan man väl inte veta att du menade tvärtom?

Och vad har 10åringar med något att göra? Inte ens flickorna som var inblandade i det tråden handlar om var tio år. Och om det är något litet försök att försöka trycka till mig för att mannen i mitt liv är 10 år yngre så funkar det inte. :)
 
Sv: Våldtäktsdömd tränare tillbaka i ridsporten

Med tanke på allt annat märkligt du kräker ur dig i den här tråden så kan man väl inte veta att du menade tvärtom?

Och vad har 10åringar med något att göra? Inte ens flickorna som var inblandade i det tråden handlar om var tio år. Och om det är något litet försök att försöka trycka till mig för att mannen i mitt liv är 10 år yngre så funkar det inte. :)

Jag menade bara att det säkert finns småflickor som är psykiskt mer mogna än äldre tjejer/kvinnor.

Nej, jag försöker inte trycka till dig på något sätt, men jag anser ändå det är fel med stora åldersskillnader, där den ena partern är under 25.

Som trafiklärare träffade jag ju mängder med flickor som var 18-22, och man kan knappast kalla dom vuxna. Även om dom tror sig vara det.
Jag trodde ju själv jag var vuxen när jag var i den åldern. Men det var inte förrens jag var 25-26 som jag insåg hur fel jag hade haft då.

Och hur många gånger har man inte hört yngre tjejer som ångrar att dom blev tillsammans med den äldre mannen dom trodde sig vara förälskade i när dom var 22? Efteråt känner dom sig äcklade och uttnyttjade.
 
Sv: Våldtäktsdömd tränare tillbaka i ridsporten

Det här blev ju lite märkligt, oavsett åt vilket håll man väljer så kommer ju någon att vara den yngre.;)

Självklart, men när alla inblandade parter är över 30 så anser jag att det spelar mindre roll.
 
Sv: Våldtäktsdömd tränare tillbaka i ridsporten

Som trafiklärare träffade jag ju mängder med flickor som var 18-22, och man kan knappast kalla dom vuxna. Även om dom tror sig vara det.
Jag trodde ju själv jag var vuxen när jag var i den åldern. Men det var inte förrens jag var 25-26 som jag insåg hur fel jag hade haft då.

Fast just du själv kanske var väldigt omogen och barnslig vid 18-22 ?, jag själv hade redan 1 barn och anser, även vid titt i backspegeln, att jag faktiskt var vuxen redan vid 18 år.
 
Sv: Våldtäktsdömd tränare tillbaka i ridsporten

Och hur många gånger har man inte hört yngre tjejer som ångrar att dom blev tillsammans med den äldre mannen dom trodde sig vara förälskade i när dom var 22? Efteråt känner dom sig äcklade och uttnyttjade.

Det har jag inte hört på det sättet du har och för egen del så snarare ångrar jag, om man nu ska ångra sånt, att jag inte var mer på när jag nu i unga, under 15 år, var sugen på en äldre man i 30-årsåldern.
 
Sv: Våldtäktsdömd tränare tillbaka i ridsporten

Den där killen är ingen pedofil så det är lite orättvist att kalla honom för det. Däremot är han ett praktsvin, men det är ju en helt annan femma.
 
Sv: Våldtäktsdömd tränare tillbaka i ridsporten

Är man inte pedofil om man har våldtagit en tolvåring?
 
Sv: Våldtäktsdömd tränare tillbaka i ridsporten

Jag tänkte på det här en hel del när han dömdes. Jag är ridskoletjej från det område där han höll till som ung (hans föräldrar drev ridskolor i länet). Han gick ridledarkursen på "min" ridskola när jag var 15-16, han var väl då 18-19. Sällan har väl så många tjejer fallit som furor. Som det brukar vara inom ridsporten när en snygg, charmig och duktig kille dyker upp. Jag kan nog räkna upp 10 kompisar/bekanta som under kommande år var sexuellt involverade med honom, vad vi upplevde då var det frivilligt från alla håll. Men! Det verkar ju som att han stannat där, han själv blev äldre men tjejerna han låg med fortasatte vara 15-16 och uppenbarligen ännu yngre. Jag undrar så mycket varför inga vuxna såg nånting och satte stopp för det!
 
Sv: Våldtäktsdömd tränare tillbaka i ridsporten

tror som ginnies att det snarare vad dig det var fel på i den åldern.

Det är helt otroligt att du kan uttala dig för alla unga kvinnor som varit tillsammans med män som är äldre än vad de är.
 
Sv: Våldtäktsdömd tränare tillbaka i ridsporten

beror på hur utvecklad tolvåringen är. Ser hon ut som en kvinna med bröst och så är det inte en pedofil.
 
Sv: Våldtäktsdömd tränare tillbaka i ridsporten

Delvis knapplån

Hur kommer det sig att när en nyhet som denna diskuteras på Bukefalos, diskussoinsforum främst för kvinnor med hästintresse, så kommenterar merparten av inläggen flickors eventuella beteende och utseende samt att flera känner sig tvugna att påpeka att mannen ifråga iallafall inte är pedofil.

Kom igen..!

Har han våldtagit mindreåriga?
Har han utnyttjat barn sexuellt?
Är det svårt att ta ställning mot att ha såna personer i sporten?

Skydda varandra tjejer, låt inte förövare härja fritt i skuggan av flathet och feghet!
Vägra tävla för samma klubb eller på samma tävling som honom, sätt inte din häst i träning där, köp inte hans hästar, hör inte om nån flicka som åker dit och ska jobba eller träna. Sätt stopp så gott det går.


Många skriver om att flickor ska lära sig att stå upp för sig själva så att de inte ska bli hans offer.
Vad står ni själva upp för?

Det är för övrigt helt normalt för barn och tonåringar att svärma för idoler, det är en del i utvecklingen mot att bli vuxen. Skuldbelägg aldrig barnen!
 
Sv: Våldtäktsdömd tränare tillbaka i ridsporten

Hur kommer det sig att när en nyhet som denna diskuteras på Bukefalos, diskussoinsforum främst för kvinnor med hästintresse, så kommenterar merparten av inläggen flickors eventuella beteende och utseende samt att flera känner sig tvugna att påpeka att mannen ifråga iallafall inte är pedofil.

Kom igen..!

Har han våldtagit mindreåriga?
Har han utnyttjat barn sexuellt?
Är det svårt att ta ställning mot att ha såna personer i sporten?
Pedofil är man när man tänder sexuellt på barn. Denna killen är inte pedofil. Däremot har han så bristande moral och vett att han för det mesta tar vad som erbjuds, vilket även inkluderar tjejer som är väldigt unga.

Det är skillnad på en pedofil och en person som bara saknar respekt och vett. Denna killen är ett kräk, men han är ingen pedofil. Han hade aldrig haft sex med prepubertala barn, vilket en pedofil gärna har.
 
Sv: Våldtäktsdömd tränare tillbaka i ridsporten

del kl

Kan nog hålla m om att benämningen pedofil inte passar in på mannen.

Känns snarare som hans "maktposition" stigit honom åt huvudet och att det blev till ett beroende/besatthet att va med yngre tjejer.

Jag försvarar inte beteendet på något sätt, men jag ser inte varför han inte skulle kunna driva en anläggning med försäljningshästar etc.
Sen har vi ju ingen aning om hur den vård han fått på anstalten har gett resultat eller ej.
Han kanske visst har djup ånger och får leva med denna resten av sitt liv men ville göra en helt nystart m nytt namn osv. men är nu uthängd och kommer alltid dömas i förhand pga dessa händelser.

Jag är dubbel i vad jag tycker om detta faktiskt.

Sen undrar jag hurvida ni skulle köpa en häst som han säljer, säg att ni inte visste det va han, blev helt frälsta i hästen och va på väg att köpa, men så får ni reda på att det är denne killen?
 
Sv: Våldtäktsdömd tränare tillbaka i ridsporten

Jag skulle aldrig göra affär med honom!
Vi är alla olika men vissa saker är så himla enkla. Skulle aldrig i livet köpa en minkpäls heller för den delen...
Var inne på hans FB och det är då ingen som tar ställning mot honom i sporten, han har massor av kändisvänner som syns där. Trevligt trevligt.

Slår vad om att Patrik Sjöbergs mysiga styvfar också hade mängder av vänner som smilade för en halvkändis om än lite skum...
 
Sv: Våldtäktsdömd tränare tillbaka i ridsporten

Jag skulle aldrig göra affär med honom!
Vi är alla olika men vissa saker är så himla enkla. Skulle aldrig i livet köpa en minkpäls heller för den delen...
Var inne på hans FB och det är då ingen som tar ställning mot honom i sporten, han har massor av kändisvänner som syns där. Trevligt trevligt.

Slår vad om att Patrik Sjöbergs mysiga styvfar också hade mängder av vänner som smilade för en halvkändis om än lite skum...

Karln har varit ett ärkesvin, men ska han rullas i tjära och fjädrar och behandlas som en paria resten av livet?

Jag tycker han har betett sig som en skitstövel, men ska han få en livtidsdom för det av de som anser sig vara mer moraliskt högstående?

Uppenbarligen har han försökt gå vidare, men det verkar svårt att få en "nystart" eftersom drevet går.

Har ni öht tänkt på att det hela kanske har reformerat honom?
 
Sv: Våldtäktsdömd tränare tillbaka i ridsporten

Hur kommer det sig att när en nyhet som denna diskuteras på Bukefalos, diskussoinsforum främst för kvinnor med hästintresse, så kommenterar merparten av inläggen flickors eventuella beteende och utseende samt att flera känner sig tvugna att påpeka att mannen ifråga iallafall inte är pedofil.

Kom igen..!

Kom igen själv, varför ska han ha en peddostämpel på sig när han inte är det?
 
Sv: Våldtäktsdömd tränare tillbaka i ridsporten

Slår vad om att Patrik Sjöbergs mysiga styvfar också hade mängder av vänner som smilade för en halvkändis om än lite skum...

Det är klart att han hade, ingen av hans pojkar hade ju berättat medans han var i livet, ingen förstod, ingen visste OCH, tänk på detta du, han var inte ens dömd, men du verkar vara en sådan som vill straffa det mesta i mänväg?

Tillägger för tydlighetens skull att jag utan tvekan till fullo tror på Patrik Sjöberg och de andra som berättat nu.
 
Sv: Våldtäktsdömd tränare tillbaka i ridsporten

Fast just du själv kanske var väldigt omogen och barnslig vid 18-22 ?, jag själv hade redan 1 barn och anser, även vid titt i backspegeln, att jag faktiskt var vuxen redan vid 18 år.

Jag var ganska omogen när jag var 18-22.

Men som sagt, man är ju psykiskt inte färdigutvecklad i denna ålder.
Man ingår ju inte förhållanden med fysiskt outvecklade personer, varför skulle det då vara rätt att ingå förhållanden med personer som är psykiskt ofärdiga?
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok M från hemtjänsten beordrade mig att stanna inne idag, snömodd så att jag och andra funktionsnedsatta som inte har rätt att vistas...
Svar
6
· Visningar
638
Senast: IngelaH
·
L
  • Artikel
Dagbok Denhär berättelsen börjar i december året 2006. Det var en mamma en pappa och deras lilla bebis som var i himlen. Dom skulle få en till...
2
Svar
37
· Visningar
2 458
Senast: manda
·
Kropp & Själ Jag är sedan en tid tillbaka sjukskriven på grund av utmattningssyndrom, och har från flera håll fått höra att jag ska "ge mig själv tid...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
11 940
Senast: MML
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har en tid funderat på att starta en "dagbokstråd" här. Inspirationen att göra det kommer till stor del från min dotter...
Svar
15
· Visningar
3 472
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp