Bukefalos 28 år!

Sv: Valp 2013

Va!? Nu förstår jag inte vad du menar? :D

wp_20131106_003.jpg


Sikta: Tack!
 
Sv: Valp 2013

Men gud så söt :D

Mitt lilla pälsmonster fyllde fem månader igår och firade med att tappa sina första hörntand

Något annat firande fick han inte då monstret lyckades få tag på träningspåsen med godis när husse skulle sätta honom i bilen (klanthusse är inte speciellt snabb ibland :mad:)
Att vi dessutom skulle på valpkurs direkt efter, där det blir en del godis, var inte helt lyckat

Har aldrig tidigare sett den hunden tveka ta en godisbit och liksom säga med blicken "måste jag?", men han var nog så j-vla proppmätt.

Dottern var uppe och släppte ut två gånger i natt + att han var ute ett par gånger innan dom la sig.

Han kommer inte få full ranson mat idag, tror hans mage behöver vila lite :p
 
Sv: Valp 2013

Vilka otroliga öron! Jättesöt :)

Kikar in här, jag är inte någon flitig skribent men jag måste bara få presentera mina nytillskott! :love:

1393562_10151738073876200_1466001136_n.jpg
 
Sv: Valp 2013

kl

Selma har nu blivit lite mer än 5 månader, och nu är det bara huggtänderna kvar att tappa. Roligast var var för någon dag sedan när jag trodde hon hade tagit något hon inte fick, för det knaprade liksom om henne. Helt plötsligt ramlade det ut en tand! :D

Vi leker på med kontaktövningar, undersöker grejer och provar på gå på knasiga underlag. Superskoj tycker Selma. :D :love:
Det enda som inte är superskoj är människor med paraply. Dom ska skällas ut något enormt. Men jag tvingade ut sambon att springa omkring med ett paraply ute när vi mötte honom, och sen dess har det varit lite mer acceptabelt. ;)

Gårdagens upptäckt! "Shiiit, jag har en rumpa" :D http://youtu.be/83PV1QJhzNc
 
Sv: Valp 2013

Men egentligen tror jag att hon är en förklädd katt. Varje natt nu ett bra tag har hon hittat ett suuuperbra ställe att sova på. Ovanpå en flyttkartong. :p :D
 
Sv: Valp 2013

Kanske ska göra ett DNA test för säkerhetsskull! ;) Grisgenerna kommer även fram i vissa grymtljud ibland..

attheedge: Jo då, visst hör hon, när hon själv vill :sneaky:

McMarco: Guuuud såååå söta! Vad är det för ullbollar?
 
Sv: Valp 2013

KL
Dotterns tibetanska spaniel är nu..få se.. 8 mån.. vad tiden går fort. Hon har hunnit med utställning, bli rumsren, bli väldigt lydig. Det går precis så bra som jag trodde det skulle göra med en egen hund. Andra hunden är 15 mån. Så nu är det väl dags för en till valp :D nej skojja bara..
 
Sv: Valp 2013

Kanske dags att börja skriva i den här tråden! Den 18 september kom den här lilla saken till oss, endast 4 mån gammal:

1379250_1421383101422706_1324447504_n.jpg


Hela vägen från Ryssland! Här säger vi adjö till husse (uppfödarens man) som flugit med lilla Winzi till Arlanda och nu skulle passa på att ta en sightseeing dag i Stockholm innan flyget gick hemåt igen, utan hund denna gången.

Winzige Wunder von den kleinen Bartigen heter hon och ägs av falukorw här på buke, jag är fodervärd.

1377361_10152230733238625_44348025_n.jpg


Hon bor tillsammans med mig och min Dahlia som är 1,5 år gammal. Tvekade i början pga den lilla åldersskillnaden. Jag skulle ju inte ha en till förrän allra tidigast när Dahlia blivit 2 år och förhoppningsvis uppnått lite i tävlingssammanhang redan. Men jag fick tänka om när jag hittade lilla Winzi på facebook.

Hon är nu snart 6 månader gammal och hon och Dahlia trivs mycket bra ihop! Vilka lekkompisar dom blivit.

1378372_10152263870963625_1880505971_n.jpg
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp