Sv: Valp 2013

Va fint hund och häst matchar! :)
Sam har ju haft gammelhunden så mest har han varit ensam med honom. Dessutom är jag föräldraledig så har inte behövt lämna honom så mkt men gjorde det när jag gick långpromenader med gammelhunden och Sam inte fick gå med tex. Tränade inte speciellt utan lämnade dom när jag behövde, och det var aldrig några problem alls. När han var 3 månader var han dock ensam hemma (med öppen dörr) i 4-5 timmar utan gammelhunden när vi eldade majbrasa på granntomten halva natten, sussade i hallen och brydde sig inte om att vi var utom synhåll (men han såg ju elden och hade varit där med oss tidigare på kvällen). Han är nu 10 månader och jag kan lämna honom lika länge som vilken vuxen hund som helst, har varit ensam 6h i sträck flera gånger - mestadels med gammelhunden dock men själv är inga problem.
 
Sv: Valp 2013

kl


Nu har vi haft Abbe i lite mer än två veckor och vi är så kära i honom!
Han är så himla snäll, go och rar! All träning går bra, och rumsrenheten med (då och då händer det en liten olycka).

Han är lite blyg och försiktig av sig, men det går framåt där med. Tyvärr är det ju inte alla som har vett till att fråga om man får hälsa (valpar är tydligen allmän egendom enligt vissa)...

abbenos_3_52946a8088e59d928acea0a9.jpg


abbenos2_52946b139606ee453f3ddf83.jpg
 
Sv: Valp 2013

KL

Lilla PimPim var 7 veckor igår och nästa måndag får hon flytta hem till oss.
Imorgon får stora staden ett besök, då blir det "valpshopping"!

7_veckor_8_529307a788e59d68fbdf11c4.jpg


Mvh Domino_s
 
Sv: Valp 2013

KL

Vilka fantastiska små under ni har i den här tråden! :love:

Vi har valpfeber hemma hos oss just nu, om två veckor hämtar vi vår fantastiska lilla dvärgpinscher! :) Jag kan knappt förstå att det är sant. Allt har gått ganska snabbt den här hösten. Jag och min sambo pratade om hund, tog allergitester, besökte kennlar och POFF så fanns den perfekta hunden där för oss och vi slog till. Det tar lite tid att komma ikapp känslomässigt. Jag har planerat hundköp mer eller mindre aktivt i 7 år nu och förr eller senare faller alla bitar på plats.

Här är vårt lilla julmirakel BRUCE! :love:

0
 
Sv: Valp 2013

Jag kan inte se någon Brucebild?

Här kommer några nya på Fingal som vi hämtar på måndag. 11 v blir han då :)
image_8_zps30ca006e.jpeg



image_2_zpsa210b6ef.jpeg



image_5_zpsd1090aae.jpeg
 
Sv: Valp 2013

Oooh en dp-valp till i tråden! Ursäkta mig alla andra, men jag är svag för dp. ;)

Imorgon fyller min lilla Qiwi 1 år och ska fira födelsedagen genom att härja med bästa kompisarna och bjuda dom på hundtårta. ;)
Känns på ett sett som igår hon var pytteliten, på ett annat sett känns det som hon alltid varit en självklarhet i vår flock!
På ett sätt saknar jag tiden då hon var valp och man kunde med gott samvete lägga henne på axeln för att hon skulle vila medans det på ett sätt är skönt att hon är gammal nog för att börja få bruka lite allvar! :)

Någon mer här som har en "valp" som fyller år nu i krokarna? :)
 
Sv: Valp 2013

Min ärkeklump Liam fyllde år den 26e okt! Sen sa det pang och nu har han definitivt mer ludd i öronen än innan, men vi kämpar på! Kan också sakna det där med att det var så enkelt att få honom nöjd och belåten med motion, lite hjärngympa och så kunde han sova gott några timmar sen.

Nu är det lite högre växel på grabben även om det kanske betyder normalväxel för andra. Har aldrig träffat en så tillfreds och avslappnad hund. Någon av mina kompisar sa att han verkar lite lätt pårökt hela tiden... :angel:
Kan bara sitta utomhus, ensam på altanen i timmar och bara titta och njuta av vinden i pälsen. Vill inte komma in, utan vill bara sitta där och filosofera.
Sen kan det såklart bli fart också... Gäller bara att jag lär mig att rikta den åt rätt håll!

Ser så fram emot den här vintern! Vi ska lägga in en lite högre växel på inkörningen, och innan någon börjar skrika så kan jag säga att det är helt utan, eller med mycket liten belastning och jag har fått "godkänt" av veterinär att börja lite smått trots att han inte är röntgad än.
 
Sv: Valp 2013

Vad härligt! :D

Jag har fått jättemycket beröm om Qiwi att hon är duktig och lyhörd och ja det är hon. Hon älskar människor och få leka clown så hon har lärt sig att det inte alls är roligt eller bra om människor inte blir glada av hennes påhitt. :p
Förstår faktiskt inte hur jag kan haft sån här tur med första valpen! :D

Nu inväntar BPH och MH och massa annat 2014. :D
 
Sv: Valp 2013

KL:

Här leker alla tillsammans! Freddie är han som ligger ner och så är det Hedda (tollaren) och Toka (kelpien). Närmst i bild är Freddies syster som varit på sova över i helgen.

toka-1.jpg
 
Sv: Valp 2013

KL

Igår hade vi -20° ute, vilket inte bekom snart 6 månader gamla Russel det minsta. Han verkar tvärtom bli bara galnare ju kallare det blir. :D Så igår fick han springa av sig lite på en stubbåker.







 
Sv: Valp 2013

Jag hämtar hem min lille mopsvalp innan jul :) Har ni några tips hur jag ska introducera henne med min dvärgpinscher tik? Hon är ganska ointresserad av andra hundar och leker bara när hon själv har lust. Sen är hon VÄLDIGT fäst vid mig så är rädd hon ska bli avundsjuk.
 
Sv: Valp 2013

Oj vad fin! Är det en pembroke? Jag kommer in lite sent i den här tråden som läsare, så jag är inte uppdaterad.
 
Sv: Valp 2013

Jag tycker han ser vuxen ut redan, hade nog inte gissat att det var en valp om jag inte visste.. Väldigt fin! Är du nöjd? ;)
 
Sv: Valp 2013

Ja visst börjar han se vuxen ut redan! Har fått kommentarer som "men.. var det inte en valp ni hade?" ;)

Vi är väldigt nöjda med honom! :love: På valpkursen fick han beröm och kursdragaren tyckte han hade goda förutsättningar för tävlingslydnad redan, så framtiden får utvisa om det är något för oss! Hemma är han också väldigt flexibel, lika nöjd med att sova bort halva dagen sålänge jag jobbar med mina skoluppgifter som att hänga med ut i skogen i timtal! :) Vår lilla bästis helt enkelt! :love:
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp