Valp 2015 - del 3

@Monifa
Nu när ni ändå är inne på ämnet.. hur stora blir dsg-hanarna? Det är en med på vår nya kurs och den är nästan lika stor som Alpina! Hon är 45cm. :nailbiting:
 
Min erfarenhet är lätt en hund enkel match, två hundar rätt enkelt och kul, tre hundar och helt plötsligt har man en flock med allt vad det innebär :D
Dvs det behövs en större soffa, en större bil, en större säng, fler krokar i hallen och en speciell frys för hundmaten. Och genomtänkt planlösning med hunddusch vid groventrén, fuktskyddat golv vid vattenskålen, en egen hylla åt alla skålar, ett rum åt alla grejor och gärna heltidsanställd städare som kan ta hand om alla hår som av nån anledning vill bo på golvet. En rik partner som försörjer dig när du lägger all vaken tid på att prata med/träna/motionera/tävla/klappa på hundarna.

Ja just det, 50 får också.

Minst! :D
 
Dvs det behövs en större soffa, en större bil, en större säng, fler krokar i hallen och en speciell frys för hundmaten. Och genomtänkt planlösning med hunddusch vid groventrén, fuktskyddat golv vid vattenskålen, en egen hylla åt alla skålar, ett rum åt alla grejor och gärna heltidsanställd städare som kan ta hand om alla hår som av nån anledning vill bo på golvet. En rik partner som försörjer dig när du lägger all vaken tid på att prata med/träna/motionera/tävla/klappa på hundarna.

Ja just det, 50 får också.

Minst! :D
Precis - du slog huvudet på spiken :D
 
Vi har precis skaffat större hus för att kunna skaffa fler hundar. :angel: Med groventré där vi kan spola av hundarna, tillgång till hundgårdar och stor trädgård.
Jag bor i lägenhet på 50m2 med badrummet längst in, och hundgård utanför dörren. Och fyra stora hårbollar som drar in en fårhage vardera varje dag. Det går det med, om man inte är så noga med att gästernas strumpor ska vara vita när de åker hem! ;)

(Och jag har precis byggt klart en grovdusch under lägenheten, där hundarna både kan spolas av och lämnas för att torka innan de får komma in. Om jag nu då mot all förmodan har hjärta att lämna dem där då.)
 
Jag bor i lägenhet på 50m2 med badrummet längst in, och hundgård utanför dörren. Och fyra stora hårbollar som drar in en fårhage vardera varje dag. Det går det med, om man inte är så noga med att gästernas strumpor ska vara vita när de åker hem! ;)

(Och jag har precis byggt klart en grovdusch under lägenheten, där hundarna både kan spolas av och lämnas för att torka innan de får komma in. Om jag nu då mot all förmodan har hjärta att lämna dem där då.)
Åh, jag har riktigt lyxigt :D 2 rok på 58 kvadrat och badrummet precis vid den pyttelilla hallen ;)
Dock har jag även bara en liten trädgård, så jag skulle nog heller bo lite mindre och ha mycket större tomt :)
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Disclaimer: jag kan ingenting om hundar. En mycket nära vän (och tillika min stallägare) har världens bästa hund. Eller ja, egentligen...
2 3
Svar
46
· Visningar
5 198
Övr. Hund Vi kommer att få hem en valp i juni och har en del vi behöver skaffa hem innan dess. Det märks att valpprylar är en industri och det är...
2
Svar
35
· Visningar
3 726
Senast: anna_panna
·
Övr. Hund Vi är många här på Buke med trimmraser. Och trimpälsar är ju en hel vetenskap! Så jag tänkte vi kunde ha en tråd med fokus på deras...
2
Svar
30
· Visningar
1 764
Senast: Jeps
·
Övr. Hund Vet inte riktigt vad jag vill med detta långa inlägg, för ingen annan kan ju veta, men det kanske hjälper att sortera ut mig själv genom...
2
Svar
21
· Visningar
3 275
Senast: geting
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Lösa hundar
  • Kön kattungar 4st
  • HJÄLP ! Halsband + ute katt

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp