Valp 2015 - del 3

Disa har snart klippkort hos veterinären...

I våras var det klokapselbrott, i somras var det en kvarsittande valphörntand som fick dras ut, och nu är det klokapselbrott - igen!!
Ja, ja, man får väl vara tacksam för att det inte är allvarligare saker än så.

Lite lätt groggy efter sederingen
 
Har varit totalt oaktiv i valptråden sen han var liten men han lever (otroligt nog) och är fortfarande världens gladaste, tjurigaste, suraste lilla skitråtta

På bilden så skulle han absolut inte ha kläder på sig utan gick och gömde sig i sin väska och var sur som som en citron så fort jag försökte ta på han kläderna så då fick han alltså gå ut naken i -13 grader

Som ni ser så ångrade han sig och tyckte att mattes kläder iallafall dög :grin:
15391321_10157864061250181_1070193317585132885_o.jpg
 
Tiden går så fort! I början av året gjorde vi vår första rallylydnadstävling i ett kallt ridhus och för 2 veckor sen avslutades tävlingsåret med debut i lydnaden med ett förstapris! ( dock med husse) Ett rätt bra år med två titlar RLD N och RLD F, Exc ck cert i somras, ett bra mh och lydnadsdebut med förstapris! Stolt över min lilla skrutt :love:
 
Tiden går så fort! I början av året gjorde vi vår första rallylydnadstävling i ett kallt ridhus och för 2 veckor sen avslutades tävlingsåret med debut i lydnaden med ett förstapris! ( dock med husse) Ett rätt bra år med två titlar RLD N och RLD F, Exc ck cert i somras, ett bra mh och lydnadsdebut med förstapris! Stolt över min lilla skrutt :love:

Åh vad duktiga ni är! :love::up:

Allt vi har lyckats med är ett godkänt inträdesprov för patrullhund och ett helt ok MH. Sen har vi bara varit skadade. :angel: Och Rollo och sambon har också varit skadade. :banghead:
 
Kan konstatera att Ebrah nu är 18 månader gammal, 62cm hög och väger 19,8kg. Det var nog ett år sedan hon vägde såhär lite senast :p Meen nu är hon i väldigt bra hull tycker jag, så det är nog här hon ska ligga ungefär.
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Disclaimer: jag kan ingenting om hundar. En mycket nära vän (och tillika min stallägare) har världens bästa hund. Eller ja, egentligen...
2 3
Svar
46
· Visningar
5 201
Övr. Hund Vi kommer att få hem en valp i juni och har en del vi behöver skaffa hem innan dess. Det märks att valpprylar är en industri och det är...
2
Svar
35
· Visningar
3 735
Senast: anna_panna
·
Övr. Hund Vi är många här på Buke med trimmraser. Och trimpälsar är ju en hel vetenskap! Så jag tänkte vi kunde ha en tråd med fokus på deras...
2
Svar
30
· Visningar
1 764
Senast: Jeps
·
Övr. Hund Vet inte riktigt vad jag vill med detta långa inlägg, för ingen annan kan ju veta, men det kanske hjälper att sortera ut mig själv genom...
2
Svar
21
· Visningar
3 275
Senast: geting
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Shettistråden del II
  • Färgtråd III
  • Födda -21

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp