Valp 2015 - del 3

Jag bor i lägenhet på 50m2 med badrummet längst in, och hundgård utanför dörren. Och fyra stora hårbollar som drar in en fårhage vardera varje dag. Det går det med, om man inte är så noga med att gästernas strumpor ska vara vita när de åker hem! ;)

(Och jag har precis byggt klart en grovdusch under lägenheten, där hundarna både kan spolas av och lämnas för att torka innan de får komma in. Om jag nu då mot all förmodan har hjärta att lämna dem där då.)

Här blir det 110 kvm, så då borde jag kunna ha dubbla antalet hundar? :idea:
 
@Monifa
Nu när ni ändå är inne på ämnet.. hur stora blir dsg-hanarna? Det är en med på vår nya kurs och den är nästan lika stor som Alpina! Hon är 45cm. :nailbiting:

Hanarna får vara 34-37 cm +/- 2 cm avvikelse är tillåtet. Tikarna får vara 32-35 cm med anamma avvikelse :)

Du är säker på att det är en DSG och inte en terrier brasiliero ? :angel: de får ju vara lite större och är jäkligt lika (ironi, det är säkert en DSG men på tok för stor! )
 
Hanarna får vara 34-37 cm +/- 2 cm avvikelse är tillåtet. Tikarna får vara 32-35 cm med anamma avvikelse :)

Du är säker på att det är en DSG och inte en terrier brasiliero ? :angel: de får ju vara lite större och är jäkligt lika (ironi, det är säkert en DSG men på tok för stor! )
Matte sa att det va en dsg. :D Men den kanske bara var runt 40cm då. Jag ställde inte henne brevid och jämförde direkt. :angel:
 
Min lilla Ale, hon har inte speciellt bordercollieaktig profil!
14915276_10154155502648666_5456124756673261316_n.jpg
Corgi :angel:
 
Idag duschade jag Tage med (hund-)schampo för första gången :p Vet inte hur ofta andra använder schampo men jag gör det tydligen inte så ofta :D Jag har såklart sköljt av honom när han varit skitig, badat i havet osv men då endast med vatten. Zvante har ett svamp-schampo jag använder på honom lite då och då, men det är ju för att hålla hans svamp i schack (livet med allergihund...). Så jag beställde hem ett vanligt hundschampo i veckan till Tage och invigde det idag. Nu står hans päls rakt ut så han ser helt stollig ut :rofl: Men han luktar gott iaf!
 
Ebrah har fått för sig att hon ska sova mitt på täcket i sängen... Flera mornar har jag därför vaknat av att jag fryser, Aysu ligger under halva och Ebrah på halva. Nu provar jag att lägga ett litet extratäcke i sängen för att se om Ebrah kanske håller sig på det inatt :p

och nej, att sova utan hundar är inget alternativ, då kan jag inte somna istället.
 
@Red_Chili tror hundarna skulle sova dåligt om de inte fick sova i sängen helt plötsligt också :p

I tisdags var Betty på hälsoundersökning. Vi får väl se vad plåtarna säger men jag tycker det såg bra ut :idea: hon var ua på patellan och hade alla tänder i munnen och saxbett.
 
Är så himla glad. Min Cookie är ju utlånad på prov sedan nästan 2 månade tillbaka hos en familj längre upp i Sverige och det fungerar så himla bra där och deras gamla boxerhane är världsbäst för henne :love:
Hon kommer bli kvar där, för det ser ut som hon funnit sitt forever-home nu där hon fungerar på ett väldigt bra sätt. En familj som är helt rätt för henne :heart
 
Första brukslydnadspasset på över en månad igår. Lasse hade tydligen vilat sig i form på ett par moment, supernöjd, men jag börjar bli så himla less på att platsläggningen inte funkar. Det är ju så himla många poäng man går miste om ifall man avstår.

Dessutom har han på senare tid blivit så extremt PIPIG?! Framför allt i linförigheten, där han dessutom blir så jävla het att jag plötsligt har honom framför fötterna så att han får hoppa undan. :meh: Bara i normaltakt. Går finfint när vi går väldigt långsamt och hyffsat i språng.

Men vad fasen gör jag åt pipet? :confused:
 
I fredags blev Ebrah 17 månader gammal :D I söndags ställdes hon på Stora Sthlm för att ha det avklarat innan en eventuell LC-karriär. Hon börjar bli riktigt tjusig nu och uppfödaren som var på plats pratade om att hon vill ha Ebrah till utställningschampion. Synd för henne att hon lät Ebrah flytta till mig då :angel:

15241922_749696111845438_834270224828165063_n.jpg


Nu kommer jag hålla utkik efter LC-träningar som planeras efter årsskiftet. Två licenslopp behövs (bör kunna tas vid samma träning) för att hon ska få tävlingslicensen. I april drar LC-säsongen igång och innan det ska vi väl hinna med någon rallylydnadstävling också.

Visserligen har Ebrah betett sig knäppt och unghundigt senaste tiden, men det är ändå SÅ skönt att hon nu för länge sedan lämnat det värsta valpiga bakom sig. Bara att kunna planera en tävlingssäsong för henne... det är verkligen något jag längtat efter!
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Disclaimer: jag kan ingenting om hundar. En mycket nära vän (och tillika min stallägare) har världens bästa hund. Eller ja, egentligen...
2 3
Svar
46
· Visningar
5 199
Övr. Hund Vi kommer att få hem en valp i juni och har en del vi behöver skaffa hem innan dess. Det märks att valpprylar är en industri och det är...
2
Svar
35
· Visningar
3 726
Senast: anna_panna
·
Övr. Hund Vi är många här på Buke med trimmraser. Och trimpälsar är ju en hel vetenskap! Så jag tänkte vi kunde ha en tråd med fokus på deras...
2
Svar
30
· Visningar
1 764
Senast: Jeps
·
Övr. Hund Vet inte riktigt vad jag vill med detta långa inlägg, för ingen annan kan ju veta, men det kanske hjälper att sortera ut mig själv genom...
2
Svar
21
· Visningar
3 275
Senast: geting
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kemisk kastration?
  • Lösa hundar
  • Kön kattungar 4st

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp