Bukefalos 28 år!

Valp 2015 - del 3

Hehe så gjorde jag, fortfarande gröngöling. Men vi har trevligt allihopa och jag bidrar med lite ny skog och en figge till är ju aldrig fel. Tränar en hel del hittaövningar utanför det regelrätta söket för att visa att jag är intresserad och vill utvecklas. Sen så får jag nog vara med en hel del för att de gillar Bettan så mycket :rofl:

Det är ju så sjukt roligt med sök :nailbiting:

Appropå kursutbud. Rallylydnad, får fasiken åka timmen för att komma till klubb med kurs nu när vi börjar träna fortsättning/avancerad :mad: ENKEL RESA!

Jag har en timme in till min egen klubb, enkel resa. :D /Kustbon
 
Ja är det inte märkligt? Hur skall nytt folk komma igång med att träna bruks, när det inte finns kurser i vare sig spår eller sök. Jag har letat spårkurs sedan jag fick hem Eski, mer än 1 1/2 år, nu hittade jag äntligen en, på en liten klubb långt ut på landet (från mig sett då). Hoppas de kör fortsättningskurs också, för det är kul och Eski gillar det.

Håller helt med. Vi har aldrig gått en riktig "spårkurs" (bortsett från höstens spårläger) utan bara nosaktiveringskurs. Inte heller finns det ju kurser inom sök eller rapport, precis som du skriver. Himla märkligt. :cautious:
 
Jag har väl inte varit så aktiv i tråden, men jag har ju faktiskt en "valp" från 2015:D
Som nästa vecka ska röntgas och framförallt gå anlagsklass i viltspår. Det blir typ det första officiella hon gör:angel:

Pluttan har iaf utvecklas lite jaktmässigt, i helgen jobbade jag så sambon fick ta all hundträning och enligt honom hade hon lossnat rejält. Jag hade en fågeltagning med henne i lördags och jo, det tar sig. Men det är svårt att inte jämföra med den andra som varit helt tvärtom som unghund, hon var överhet och det enda vi fått träna att att hålla in henne, denna är så signalkänslig och jag måste hela tiden tänka på mitt kroppsspråk.
 
Här är en länk till Disas BPH - om nån orkar läsa ... Ett resultat som avviker en del från rasens medelvärden (positivt, tack o lov :D) Det enda hon inte tyckte var nåt vidare, var att leka med en främmande leksak - men när man blir erbjuden en stor, tjock, svart gummipinne - hur kul är det egentligen på en skala??

http://s39.photobucket.com/user/stalltarga/media/ChartImg_zpsrna6yr9k.png.html?sort=3&o=6

Vet vad jag har gjort idag?? Jag har ställt mig på kö för en tikvalp till sommaren :bump::bump:. Disas uppfödare (som egentligen hade tänkt lägga av pga åldersskäl, men ångrade sig) planerar en kull efter samma tik som Disa. Tänk vad kul om jag fick hem en halvsyster!
 
Härligt @Targa ! Och roligt att det blev från samma kennel och en släkting till Disa! :bump:
Stolta Ebbas kennel fick nedkomst av valpar idag, omåttligt sugen :p Men gubben säger icke (och jag säger egentligen att det blir byte av ras nästa gång)

kl.
Tränade i ridhus idag med pottsork. Eh ja :cool: Kul med fiberunderlag sa hon, vad matte sa håller vi osagt. Men hon skötte sig godkänt de 30 minuter vi lekte runt. Med det sagt så anmälde jag mig till fortsättningsklassen i rallyn :nailbiting: Kan bli spännande, har en månad på oss att slipa lite till. Momenten är inget problem, problemet är om hon har en sån där dag då hon är "ÅH TITTA EN ROLIG GRÄSTUVA! *ATTACK* " :p När matte sliter sitt hår :angel: Men förhoppningsvis bär hon med sig känslan från senaste tävlingen och är sådär magisk att jag gråter vid målgång :love:
 
Härligt @Targa ! Och roligt att det blev från samma kennel och en släkting till Disa! :bump:
Stolta Ebbas kennel fick nedkomst av valpar idag, omåttligt sugen :p Men gubben säger icke (och jag säger egentligen att det blir byte av ras nästa gång)

kl.
Tränade i ridhus idag med pottsork. Eh ja :cool: Kul med fiberunderlag sa hon, vad matte sa håller vi osagt. Men hon skötte sig godkänt de 30 minuter vi lekte runt. Med det sagt så anmälde jag mig till fortsättningsklassen i rallyn :nailbiting: Kan bli spännande, har en månad på oss att slipa lite till. Momenten är inget problem, problemet är om hon har en sån där dag då hon är "ÅH TITTA EN ROLIG GRÄSTUVA! *ATTACK* " :p När matte sliter sitt hår :angel: Men förhoppningsvis bär hon med sig känslan från senaste tävlingen och är sådär magisk att jag gråter vid målgång :love:
Byte av ras?? Du skämtar....!
 
Byte av ras?? Du skämtar....!

Haha :p förhoppningsvis har vi en hope med barn och jag ett heltidsjobb på skolan när det är dags för nästa hund och då blir det nog en med lägre aktivitetsnivå. Kommer nog kolla på DSG ur lugnare linjer för en till Betty skulle inte passa :) Men det är lång tid kvar (6-8 år) så man får se då.

Men jag gillar mallarna. Enda nackdelen är storleken. Men det är också träningsdårar.
 
Hallå Buke, nu har jag hängt i den här tråden i precis ett år


Ja, den 30 oktober 2015 satte Disa sina små tassar på min gräsmatta för allra första gången


Idag, ett år senare, samma gräsmatta - en hund som inte har blivit så väldigt mycket större men en hel del klokare. Tänk så mycket roligt vi har hunnit med på ett år :)
 
Min lilla Ale, hon har inte speciellt bordercollieaktig profil!
14915276_10154155502648666_5456124756673261316_n.jpg
 
Hon är fortfarande en liten skit; dryga 30 cm hög och 5 kg tung. Inte mycket till gårdshund!

Hehe sån liten fis :p spännande o se sen om systern blir större lika. Är disas syskon små också?
Betty är 34cm/6kg men är störst av syskonen. Minsta är 28 cm :meh: såld till Finland för avel. Blev inget med det tråkigt nog :down:
 
Hehe sån liten fis :p spännande o se sen om systern blir större lika. Är disas syskon små också?
Betty är 34cm/6kg men är störst av syskonen. Minsta är 28 cm :meh: såld till Finland för avel. Blev inget med det tråkigt nog :down:
Oj, 28 cm - ja det måste ju vara en riktigt liten tik! Disa har bara ett kullsyskon, en tik, och jag vet inget om den tyvärr, bara att den bor nånstans i nordöstra Skåne.
 
Oj, 28 cm - ja det måste ju vara en riktigt liten tik! Disa har bara ett kullsyskon, en tik, och jag vet inget om den tyvärr, bara att den bor nånstans i nordöstra Skåne.

Ja hon är tyvärr mini. Men på mammas sida är de små. Mamman är 32 cm och en kullbroder till henne är också 32 cm. Så de generna har slagit igenom. Tråkigt att ni inte har kontakt, vi är rätt tajta som har ut samma kull och ska ha återträff och BPH i vår
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Disclaimer: jag kan ingenting om hundar. En mycket nära vän (och tillika min stallägare) har världens bästa hund. Eller ja, egentligen...
2 3
Svar
46
· Visningar
5 343
Övr. Hund Vi kommer att få hem en valp i juni och har en del vi behöver skaffa hem innan dess. Det märks att valpprylar är en industri och det är...
2
Svar
35
· Visningar
3 845
Senast: anna_panna
·
Övr. Hund Vi är många här på Buke med trimmraser. Och trimpälsar är ju en hel vetenskap! Så jag tänkte vi kunde ha en tråd med fokus på deras...
2
Svar
30
· Visningar
1 838
Senast: Jeps
·
Övr. Hund Vet inte riktigt vad jag vill med detta långa inlägg, för ingen annan kan ju veta, men det kanske hjälper att sortera ut mig själv genom...
2
Svar
21
· Visningar
3 379
Senast: geting
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp