Bukefalos 28 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Alltså, Lara har brutit av en tand. 95% säker på att det är en valptand. Hon har inte ont, äter, dricker, leker och bär på saker som vanligt och tandköttet ser bra ut (rosa, inte svullet). Vad göra? Tänker den ska ju ändå lossna och hon har ju inte ont, bör vi åka in ändå?
 
Alltså, Lara har brutit av en tand. 95% säker på att det är en valptand. Hon har inte ont, äter, dricker, leker och bär på saker som vanligt och tandköttet ser bra ut (rosa, inte svullet). Vad göra? Tänker den ska ju ändå lossna och hon har ju inte ont, bör vi åka in ändå?

Jag hade åkt in, risken är väl att det kan påverka den riktiga tanden? Jag hade i alla fall ringt och frågat. :)
 
Det bidde ingen valp. Tiken var tom. :(
Så himla trist, är inte många tikar som är så välmeriterade. Bara att vänta och se om det dyker upp något annat intressant. Barnbarnet till min gamla tik ska ev paras till hösten, då kanske det blir en valp till mig.
 
Alltså, Lara har brutit av en tand. 95% säker på att det är en valptand. Hon har inte ont, äter, dricker, leker och bär på saker som vanligt och tandköttet ser bra ut (rosa, inte svullet). Vad göra? Tänker den ska ju ändå lossna och hon har ju inte ont, bör vi åka in ändå?

Nu har du säkert redan pratat med veterinär. En frakturernad mjölktand måste åtgärdas inom 2 veckor, helst så snabbt som möjligt då det finns risk för infektion och skada på den permanenta tanden Det är dock inget som görs på akut- eller jourtid.
Man bör alltså inte avvakta och vänta tills tanden tappas.
 
Livet är härligt tillsammans med Aska. I morgon ska valpkursen prova på spår. Spännande! Det är nästan meningslöst att fota henne med mobilen. Det blir bara ett litet svart rufs. Här ser man i alla fall att det blåser så att det yr i öron och skägg.
35032913282_36b1a438ac_z.jpg

35157807276_3d953fa41b_c.jpg
 
Fortfarande osäkert om jag får köpa valp ur den här kullen. Men får iallafall åka och hälsa på sen när de är lite äldre, så en chans har jag iallafall! Speciellt med tanke på att det blev så många tikar..
 
Nu verkar det som katten tröttnat då vi inte lyckats få Leo att sluta naffsa honom hela tiden så han har tagit tass om det själv .När hunden blir för jobbig så tar katten sina framben runt halsen på Leo och helt sonika slänger honom på rygg och ställer sig över honom och trycker ner honom tills han lugnat ner sig några grader och det verkar som hunden inte är lika het på gröten som förut .Men katten älskar att leka med leo och när han jagar honom .När Leo sover smyger katten sig dit och lägger sig berdvid .Katten verkar inte arg när dom pucklar på varandra för han lägger inte öronen och svansen blir inte tjock och han fräser inte heller men det händer att någon av dom skriker till då den andra blir för hårdhänt och det verkar att han inte har klorna framme så mycket för då skulle Leo varit strimmlad för länge sedan
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag är på jakt efter en ny hund. Hunden kommer utbildas till patrullsökhund och leta efter försvunna personer. Då jag inte vågar...
Svar
6
· Visningar
691
Senast: Nordthor
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har tidigare skrivit och funderat om att skaffa hund. Nu har jag läst på om några raser som intresserat mig och tror jag hittat en...
7 8 9
Svar
160
· Visningar
7 888
Senast: Snurrfian
·
Övr. Hund Hej alla! (Längre inlägg) Jag har i många år längtat efter en hund men har pga omständigheter inte haft den möjligheten förrän ett år...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
6 245
Senast: Mabuse
·
Hundavel & Ras Vilken hundras hade ni rekommenderat för räddningsarbete/personsök om ni fick välja? Några kriterier är: hunden måste gilla sökarbete...
3 4 5
Svar
91
· Visningar
6 301
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp