Status
Stängd för vidare inlägg.

HeddaVovven

Trådstartare
På grund av tråkiga omständigheter då min hund hastigt gick bort letar jag efter valp 2017. Rasen blir malinois och troligtvis blir det en hane. Letar kullar just nu men det är inte lätt!
Någon annan som vill ha valp nästa år?
 
På grund av tråkiga omständigheter då min hund hastigt gick bort letar jag efter valp 2017. Rasen blir malinois och troligtvis blir det en hane. Letar kullar just nu men det är inte lätt!
Någon annan som vill ha valp nästa år?
Beklagar :cry:

Jag tror att sparrings ska ha valpar, vet inte om de fyller dina kriterier men härliga mallar!
 
På grund av tråkiga omständigheter då min hund hastigt gick bort letar jag efter valp 2017. Rasen blir malinois och troligtvis blir det en hane. Letar kullar just nu men det är inte lätt!
Någon annan som vill ha valp nästa år?
Beklagar! Det är extra jobbigt när det sker hastigt också.

Vad gäller valp 2017 så räcker jag upp en hand! Planerar att skaffa en kompis till min nuvarande hund, en Dsg-tik. Den nya valpen blir också en Dsg. Sommaren 2017 hoppas jag ha en ny valp hemma.
 
Beklagar @HeddaVovven !

Lasse blir 2 år och 3 månader i början av nästa sommar. Jag har förvisso varit sugen på en till valp sen Lasse bara var några månader eftersom han varit så enkel, lättlärd och okomplicerad. Men till nästa sommar skulle jag kunna tänka mig att göra det till verklighet. "Problemet" är bara att försöka få över sambon på samma sida. :angel:
 
På grund av tråkiga omständigheter då min hund hastigt gick bort letar jag efter valp 2017. Rasen blir malinois och troligtvis blir det en hane. Letar kullar just nu men det är inte lätt!
Någon annan som vill ha valp nästa år?

Nej så tråkigt :(

Aldrig lätt att leta efter den perfekta valpen! Men skönt att ha lite annat att tänka på just nu kanske.

Min äldsta tik är planerad att ha sin andra kull i början på nästa år. Jag ska nog inte ha en själv, vill egentligen bara ha två hundar. Men 2017 kommer definitivt vara ett valpår för oss :)
 
På grund av tråkiga omständigheter då min hund hastigt gick bort letar jag efter valp 2017. Rasen blir malinois och troligtvis blir det en hane. Letar kullar just nu men det är inte lätt!
Någon annan som vill ha valp nästa år?
Så tråkigt. :( Beklagar. Kika runt lite hos olika uppfödare på kullar. Krokasmeden (min uppfödare) har sannolikt kull. Lindjax och Mallekraft kanske också har kull. Och Blacknecks.. Sen finns ju alltid möjligheten att importera. :)
 
På grund av tråkiga omständigheter då min hund hastigt gick bort letar jag efter valp 2017. Rasen blir malinois och troligtvis blir det en hane. Letar kullar just nu men det är inte lätt!
Någon annan som vill ha valp nästa år?
Beklagar :(

Mallekraft och Lindjax ska ha har jag för mig. Har du funderat på vad du skulle vilja ha ifrån? Importera är ju alltid ett alternativ men de hinner ju bli lite äldre innan man får hem dom.
 
Beklagar :heart

Jag skulle egentligen fått hem en liten hanvalp (malinois) i maj det här året men saker hände och bara några dagar innan han skulle flytta hit fick jag tacka nej.
Planerar eventuellt en hane till nästa år, gärna en vuxen, men det känns svårt att hitta en bra, vuxen malinois utan någon problematik. Är därför inne på import men vi får se vad som händer :)
 
Beklagar :(

Mallekraft och Lindjax ska ha har jag för mig. Har du funderat på vad du skulle vilja ha ifrån? Importera är ju alltid ett alternativ men de hinner ju bli lite äldre innan man får hem dom.
Har inte kommit så långt i mitt letande ännu men har en parning som jag tycker är intressant. Ska absolut titta på alla tips jag får!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag är på jakt efter en ny hund. Hunden kommer utbildas till patrullsökhund och leta efter försvunna personer. Då jag inte vågar...
Svar
6
· Visningar
636
Senast: Nordthor
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har tidigare skrivit och funderat om att skaffa hund. Nu har jag läst på om några raser som intresserat mig och tror jag hittat en...
7 8 9
Svar
160
· Visningar
7 447
Senast: Snurrfian
·
Övr. Hund Hej alla! (Längre inlägg) Jag har i många år längtat efter en hund men har pga omständigheter inte haft den möjligheten förrän ett år...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
5 486
Senast: Mabuse
·
Hundavel & Ras Vilken hundras hade ni rekommenderat för räddningsarbete/personsök om ni fick välja? Några kriterier är: hunden måste gilla sökarbete...
3 4 5
Svar
91
· Visningar
5 838
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2023 -den andra
  • Hundrädda
  • Hjälp mig utvärdera rasförslag?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp