Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag förstår rädslan med att käka upp något olämpligt. Jag har fått dille på att min ska få i sig någon tråd som knyter sig runt tarmarna. :arghh:
Ligger han själv och är oövervakad hade jag inte haft något hos honom, hundar verkar inte ha några problem med att ligga på golvet direkt även om det kanske känns mer i mattehjärtat. Förhoppningsvis växer han ifrån det snart.

Min kräktes igår morse för han äter bark...
 
Valpen gjorde debut i utställningsringen i helgen och blev 1a HP, BIR och BIG1 (tror jag det kallas, jag har noll koll 😂)

En annorlunda men kul upplevelse! Och framförallt så skötte hon sig så otroligt bra!
Oj missade det här, säger också wow!
Vet inte heller vad det betyder men det låter imponerande. :D
 
Oj missade det här, säger också wow!
Vet inte heller vad det betyder men det låter imponerande. :D

Att valpen fick Hederspris vilket betyder att den är lovande (typ?), blev bästa valp i rasen och sen fick ställas i gruppen ihop med de andra raserna i samma grupp. Där vann hon gruppen och fick därmed gå vidare till Best in show där hon inte blev placerad. Tror jag 😂😁
 
Att valpen fick Hederspris vilket betyder att den är lovande (typ?), blev bästa valp i rasen och sen fick ställas i gruppen ihop med de andra raserna i samma grupp. Där vann hon gruppen och fick därmed gå vidare till Best in show där hon inte blev placerad. Tror jag 😂😁

Det där kändes väldigt bekant ja! 😄👍
 
Hittade en sida med så himla fina saker och möjlighet att välja bland flera fina motiv, de har massa olika raser.
Köpte en mapp till Harrys papper, nyckelring och grytlappar 😁
Älskar verkligen motivet på mappen så nu har jag beställt ett kuddfodral med samma bild, även en hör vaktar Harry-skylt med motivet på nyckelringen.

Visa bifogad fil 106533
Åh, måste fråga om en länk isåfall, måste kolla om de har kromfohrländers :d
 
Harry och jag är väldigt synkade under dagveckorna 😁
Vi går upp ytterst motvilligt, kommer hem på eftermiddagen, tar en lite längre promenad och sen äter vi.
Kvällen spenderas i soffan, Harry sover och jag halvsover. Strax innan nio går vi en liten kvällsrunda och nu ska vi sova 😍
Lätt att glömma att han faktiskt bara är en liten valp fortfarande, så himla duktig ❤️
 
Här är vi uppe på nätterna igen 🤪
Vet inte vad de beror på men idag gick han upp o la sig vid 20 redan. Ska gå en sväng innan vi ska sova o hoppas han sover hela natten inatt.
De är nog det som tar lite på både mig o sambon, att han är lättväckt o när han inte sover på nätterna..
På dagarna sover han inte så mycket. Nån timma då och då.
 
Senaste vet check (9v) visade sig att vår valp väger 1kg mer än något av sina syskon, 3.7kg :laugh:

Hans pappa väger 6.5kg och mamman 11.5kg
det är troligt att vår valp har mer mamma/staffy-gener tänker jag
 
Här är vi uppe på nätterna igen 🤪
Vet inte vad de beror på men idag gick han upp o la sig vid 20 redan. Ska gå en sväng innan vi ska sova o hoppas han sover hela natten inatt.
De är nog det som tar lite på både mig o sambon, att han är lättväckt o när han inte sover på nätterna..
På dagarna sover han inte så mycket. Nån timma då och då.
Stella sover på natten🙏🏻 Vaknar hon och inte verkar rolig somnar hon snart om igen.
Men känner igen dedär på dagen. Min mamma frågade häromdan om de andra valparna vi haft varit såhär pigga och sovit så lite 😂
 
Stella sover på natten🙏🏻 Vaknar hon och inte verkar rolig somnar hon snart om igen.
Men känner igen dedär på dagen. Min mamma frågade häromdan om de andra valparna vi haft varit såhär pigga och sovit så lite 😂

Ja min 6åriga hund är ju helt slut efter en dag för han är aktiv ganska mycket 😅

Mamma hade en cocker de aldrig såg sova på typ 2 år! Så fort man tittade på honom tittade han tillbaka 🙈
 
Om några dagar blir Harry sex månader ❤️
Han är min första valp och jag var inställd på att det skulle vara mycket jobbigare. Tycker han har varit väldigt lättsam, sovit hela nätterna sen dag ett, inte bitit sönder något, alltid glad och lätt att ha med sig.
Ensamheten kommer antagligen bli ett "problem" men det var jag medveteten om redan innan, har man en velcro dog så har man 😁
Förhoppningen är att han ska klara två timmar mellan jag åker, till sambon kommer hem fyra dagar de veckor jag jobbar kväll.
Gör han inte det får vi lösa det på annat sätt.
Lämna i bilen för att handla osv är inga problem alls, han är väldigt trygg i buren.
Skulle antagligen gå att ha honom i bur hemma också när han ska vara ensam men eftersom det är olagligt så får vi se om han kan vara lika trygg på en begränsad yta istället 😊
 
Är så glad att jag fått till inkallningarna och även att han sticker in huvudet själv i halsbandet.
Vi har lärt våra andra hundar detta (främst min mor) men denna gång har jag löst de själv med Knut. Man håller upp halsbandet o ger en godis på andra sidan så de stoppar automatiskt in huvudet efter de lärt sig de.
Iom att de alltid får vara lösa och jag kopplar relativt ofta även o de får godis är det aldrig några problem.
Nu när de kom en joggare i spåret kommer båda direkt till mig o sticker in huvudet i halsbandet så snabbt är de kopplade.
Perfekt 🙂
 
Hittade en reflexväst på ÖB 😁
Allt jag kollat på hittills har varit för stort, denna blev perfekt!
Har även bäst bollar med blinkande ledlampor att sätta på kopplet.

IMG_20221130_154258.jpg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej alla! (Längre inlägg) Jag har i många år längtat efter en hund men har pga omständigheter inte haft den möjligheten förrän ett år...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
5 525
Senast: Mabuse
·
  • Artikel
Dagbok Fan vad svårt det ska vara att vara vuxen. Blir det någonsin "smooth sailing"? Jag blir så himla less. Igår gjorde sambon slut med mig...
2
Svar
21
· Visningar
2 700
Senast: Roheryn
·
Hundträning Vi har i familjen tre hundar. Två små "gubbar" och en flatcoated retriever-valp som är 8 månader ung. Även om de är familjehundar...
Svar
18
· Visningar
1 679
Senast: Lhas
·
Hundhälsa Hejsan Har en mellan pudel kille på 11 månader som har en otrolig stress nivå. Han har sen han var liten valp följt med mig till mitt...
Svar
14
· Visningar
644
Senast: Tonto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Akvarietråden IV
  • Hundrädda

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp