Status
Stängd för vidare inlägg.
Stella är verkligen toppen❤️
Vi tränar också på kontaktövningar, koppel och inkallning. Hon är med överallt.
Inga fler olyckor inne nu när jag gjort en natthage.
Men nästa vecka flyttar hennes bästa kompis, corgisen💔 Hon har haft så mycket trygghet i henne. Jag hoppas hon har tillräckligt i mig.

Visa bifogad fil 106430

Kommer nog inte vara någon fara ♥️
Min äldre tik var iväg 9 dagar och det tog Knut 5 dygn att landa i att hon inte var hemma. Vakna på natten, lite svårt att komma till ro och sen höll han sig extra nära mig i början bara
 
Knut har inte gillat kloklippningen men godis är ju gott så jag tar fram en skål godis så lägger han sig bredvid mig nu :) det går jättebra! Sen gäller det att klotången är bra med
 
Börjar bli stilig kille 😍
Stopet blir mer tydligt och lite bredare skalle
54491DC0-A095-4EE5-8C13-96C4F11E52D7.jpeg
 
Hittade en sida med så himla fina saker och möjlighet att välja bland flera fina motiv, de har massa olika raser.
Köpte en mapp till Harrys papper, nyckelring och grytlappar 😁
Älskar verkligen motivet på mappen så nu har jag beställt ett kuddfodral med samma bild, även en hör vaktar Harry-skylt med motivet på nyckelringen.

IMG_20221125_114919.jpg
 
Hittade en sida med så himla fina saker och möjlighet att välja bland flera fina motiv, de har massa olika raser.
Köpte en mapp till Harrys papper, nyckelring och grytlappar 😁
Älskar verkligen motivet på mappen så nu har jag beställt ett kuddfodral med samma bild, även en hör vaktar Harry-skylt med motivet på nyckelringen.

Visa bifogad fil 106533
Jag vill också köpa sånt men alla bilder på finska lapphundar som finns där tillhör lixom mina bekanta, jag vill ju inte ha deras hundar på mina saker. 😅 Måste få tummen ur och ta lite fina neutrala bilder på hundarna så jag kan använda egna bilder ist.. 😁
 
Jag vill också köpa sånt men alla bilder på finska lapphundar som finns där tillhör lixom mina bekanta, jag vill ju inte ha deras hundar på mina saker. 😅 Måste få tummen ur och ta lite fina neutrala bilder på hundarna så jag kan använda egna bilder ist.. 😁

Haha, det förstår jag att du inte vill 😁
Men du tar ju så himla fina bilder så det blev borde inte vara några problem 😁
 
Mötte en tjej i trappuppgången när Knut skulle ut o kissa. Hon skriker i gäll röst ”åh!!! En vaaaalp så fiiiiiin!” o sätter sig på huk men Knut blir rädd o springer upp för trappen 🙃
Spökåldern? Han är som sagt inte så social 😬
 
Hundvakten frågade vem av oss som lärt Harry att tigga 🤣
Blev lite förvånad, hemma tigger han aldrig, iaf inte när vi båda är hemma eller bara jag. Har precis ätit köttfärssås i soffan och han har legat bredvid mig och sovit.
Får fråga sambon om han brukar tigga av honom, förvånar mig dock inte om det blir ett ja på den frågan 😁

Så glad att det fungerade så bra hos hundvakten. De har hjälpt mig med Ruben sen 2011, väldigt mycket de åren jag bodde ensam med honom. De börjar dock bli gamla, gubben har fyllt 80 nu men fortfarande pigga och det märks att de tycker det är roligt att få ha en hund ibland ❤️
 
Nån som har tips på nån slags extra hållbart material hunden kan ligga på?
Har testat det mesta men han tuggar igenom allt trots tillgång till tuggben.. Han går under smeknamnet "termiten" bland annat 😅. Nog för att man har haft tuggiga valpar tidigare men det var ett tag sen man hade en i hans kaliber. Nu kan man inte ens skylla på tänderna då han närmar sig nio månader. Snabb är han också, det räcker med att man inte är uppmärksam i några minuter så har han tuggat igenom en matta, en sko, en skål, ja i princip allt.. Hade mysig sovmorgon härom dagen och vovvarna i sängen, vips är det hål i påslakan och täcke. Vi har massor av ben framme och det gör väl ändå att hela hemmet inte är helt i flisor men det slinker som sagt lätt in annat i munnen också..
Ja, iallafall tips på nån slags liggunderlag som kanske håller?

Annars får jag försöka härda ut och vänta nåt år tills han slutar vara oral..


Såhär ser vår köksmatta ut 😅:
20221128_175611.jpg
 
Gummimatta av ladugård/stallmodell?

Jag använder badrumsmattor (billiga, ligger stilla och lätta att tvätta) men har ingen termit 😬
Nån som har tips på nån slags extra hållbart material hunden kan ligga på?
Har testat det mesta men han tuggar igenom allt trots tillgång till tuggben.. Han går under smeknamnet "termiten" bland annat 😅. Nog för att man har haft tuggiga valpar tidigare men det var ett tag sen man hade en i hans kaliber. Nu kan man inte ens skylla på tänderna då han närmar sig nio månader. Snabb är han också, det räcker med att man inte är uppmärksam i några minuter så har han tuggat igenom en matta, en sko, en skål, ja i princip allt.. Hade mysig sovmorgon härom dagen och vovvarna i sängen, vips är det hål i påslakan och täcke. Vi har massor av ben framme och det gör väl ändå att hela hemmet inte är helt i flisor men det slinker som sagt lätt in annat i munnen också..
Ja, iallafall tips på nån slags liggunderlag som kanske håller?

Annars får jag försöka härda ut och vänta nåt år tills han slutar vara oral..


Såhär ser vår köksmatta ut 😅:
Visa bifogad fil 106562
 
Jag använder också badrumsmattor och på vissa ställen så har jag billiga dörrmattor från Jula.

Här tuggas också på skor och diverse vid tristess, tror till viss del för att hon har lärt sig att om man tar något man inte får så får man uppmärksamhet från matte. Har stängt bort det allra mesta med kompostgaller och det är det som funkar bäst här iaf.
 
Jag använder också badrumsmattor och på vissa ställen så har jag billiga dörrmattor från Jula.

Här tuggas också på skor och diverse vid tristess, tror till viss del för att hon har lärt sig att om man tar något man inte får så får man uppmärksamhet från matte. Har stängt bort det allra mesta med kompostgaller och det är det som funkar bäst här iaf.

Badrums och dörrmattor slaktas i ett nafs, det mesta är bortstängt till den grad att vårt hem ser lite kalt ut 😅. Sen kanske nån glömmer stänga en grind, glömmer att han når överallt nästan och helt enkelt slarvar ibland. Har hundbäddar framme till de andra hundarna i vardagsrummet och får hela tiden ha koll på att de inte tuggas upp (mer än vad de är smakade på sen innan) när Spock är med. Måste man göra nåt i nån minut och inte kan ha koll så stängs han in i köket. Skrev tidigare att han även tagit nån tugga ur soffan när man är ouppmärksam 😅.

Det mest till köket jag skulle vilja ha nåt han kan ligga på när han är själv. Det inte det att han slaktar saker som är problemet i sig utan min nojja för att han ska tugga i sig nåt som fastnar och behöva buköppnas 🙄.
 
Badrums och dörrmattor slaktas i ett nafs, det mesta är bortstängt till den grad att vårt hem ser lite kalt ut 😅. Sen kanske nån glömmer stänga en grind, glömmer att han når överallt nästan och helt enkelt slarvar ibland. Har hundbäddar framme till de andra hundarna i vardagsrummet och får hela tiden ha koll på att de inte tuggas upp (mer än vad de är smakade på sen innan) när Spock är med. Måste man göra nåt i nån minut och inte kan ha koll så stängs han in i köket. Skrev tidigare att han även tagit nån tugga ur soffan när man är ouppmärksam 😅.

Det mest till köket jag skulle vilja ha nåt han kan ligga på när han är själv. Det inte det att han slaktar saker som är problemet i sig utan min nojja för att han ska tugga i sig nåt som fastnar och behöva buköppnas 🙄.
Jag förstår rädslan med att käka upp något olämpligt. Jag har fått dille på att min ska få i sig någon tråd som knyter sig runt tarmarna. :arghh:
Ligger han själv och är oövervakad hade jag inte haft något hos honom, hundar verkar inte ha några problem med att ligga på golvet direkt även om det kanske känns mer i mattehjärtat. Förhoppningsvis växer han ifrån det snart.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej alla! (Längre inlägg) Jag har i många år längtat efter en hund men har pga omständigheter inte haft den möjligheten förrän ett år...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
5 521
Senast: Mabuse
·
  • Artikel
Dagbok Fan vad svårt det ska vara att vara vuxen. Blir det någonsin "smooth sailing"? Jag blir så himla less. Igår gjorde sambon slut med mig...
2
Svar
21
· Visningar
2 700
Senast: Roheryn
·
Hundträning Vi har i familjen tre hundar. Två små "gubbar" och en flatcoated retriever-valp som är 8 månader ung. Även om de är familjehundar...
Svar
18
· Visningar
1 679
Senast: Lhas
·
Hundhälsa Hejsan Har en mellan pudel kille på 11 månader som har en otrolig stress nivå. Han har sen han var liten valp följt med mig till mitt...
Svar
14
· Visningar
644
Senast: Tonto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp