Bukefalos 28 år!

Jag har tappat räkningen men tror att jag har 11x4. Det har liksom fyllts på, hela tiden, både inne och ute.

Nyligen var det nån i den lokala facebookgruppen som sålde två 4-packar för 180 spänn och jag var nära att ta dem, just in case.
Alltså så värt. 😂 Hela vår lägenhet var inhängnad ett tag.
 
Idag fick jag veta att det inte blir några valpar hos ena uppfödaren jag anmält intresse 🙁. Sist jag hörde nåt trodde hon tiken var dräktig. Men det gör beslutet att vänta på kullen jag har varit mest intresserad av lite lättare. Bara hoppas det blir valpar där, troligtvis löp i maj. Nu börjar min väntan på valp kännas lång...
 
Förstår er som väntar på valp, förstår att det känns som en dryg väntan!
Såg att jag startade tråden i slutet av maj, och då hade jag precis ställt mig på kö efter kullen som jag hämtar en valp ur nästa vecka. Om det är till någon tröst, så känns det ändå som att det gått ganska snabbt!
 
Jag var och kollade på mitt gäng igår igen 🥰
Det har blivit en liten ändring i vem som ska till mig, och det känns helt rätt i magen.
Nu är det bara en vecka kvar till leverans!
Det är så häftigt hur mycket som händer i utvecklingen hos dem nu. Stor skillnad bara mot när jag var där i onsdags. Nu är de riktiga små pirayor, hänger i alla kläder och bits allt vad de orkar med sina små tänder :D
 
Om tre dagar görs UL på tiken som är parad med en hane från mig, och idag fick jag den här bilden, på tiken från mig som är dräktig. Så oväntat starka känslor att se de små kropparna, "mina barnbarn". Hur ska jag kunna låta bli en av dem?
 

Bifogade filer

  • 2a0d4d56-46c2-44e6-9f7f-cbd47e609063.jpg
    2a0d4d56-46c2-44e6-9f7f-cbd47e609063.jpg
    254 KB · Visningar: 84

Liknande trådar

Övr. Hund Årets sista dag är här och nog borde vi ha formulerat våra mål och planer inför nästa år -2024! Här är tråden -in med allt, stort som...
2
Svar
37
· Visningar
2 367
Senast: Tonto
·
L
  • Låst
Hundavel & Ras Jag har sett i valp 2024 tråden att några har vizslor men jag tänkte att det kanske är bättre att göra en egen tråd motför att fråga...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
8 510
Senast: Fetaost
·
F
  • Låst
Trädgård & Växter Med bara fyra dagar kvar av odlingsåret 2023 tar jag mig friheten att skapa nästa för 2024! :) Jag gissar att planerandet redan är igång...
98 99 100
Svar
1 997
· Visningar
66 038
Hundträning Kommer här med ny fråga! Länge sen jag hade valp...😅 Vår valp är 6,5 månader Har slutat bita i våra händer å fötter oftast men ännu...
Svar
6
· Visningar
526
Senast: Hellhound
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp