Bukefalos 28 år!

Vandrande pinne och löv

Sv: Vandrande pinne och löv

Är dom där samma djur? xD
Den luddiga var faktiskt jättesöt! Cool fjäril också. Men inte den svarta grejer bredvid !!!

Den svarta grejen bredvid ser ut som en vanlig, normalstor fjäril ;)

Är den stora lika söt nu? :p
 
Sv: Vandrande pinne och löv

:eek: nä men.. FY! :cry: det är inte samma!!!! :mad::mad:

:D

Vadå inte samma?

Den luddiga grejen på första fotot och den stora fjärilen är ganska säkert samma art, och du sa att den luddiga var söt så jag antar att du tycker det även om den är gigantisk :p
 
Sv: Vandrande pinne och löv

Äsch, det var inte så farligt med en vandrande pinne! Värre var det med den GIGANTISKA spindeln som på något sätt tagit sig in... Den fick våran lärare gå in och ta hand om. :o


(och jag är inte knusslig med spindlar- den var STOR!!!)
 
Sv: Vandrande pinne och löv

Gigantiska spindlar är tuusen gånger värre än en ofarlig liten vandrande pinne. Jag tycker de är söta i jämförelse så som de vaggar fram, medan spindlar mer spretar ut med alla ben åt alla olika håll när de springer och lyckas röra sig fasligt snabbt *ryser*
 
Sv: Vandrande pinne och löv

bfffpx.jpg

:love: Aww gosa!


Jag har haft vandrande pinnar. De var så söta när de var små och typ 2 cm långa. Jag tyckte om dom, men de var lite äckliga när de satt på mig och vaggade.

Jag har även haft kejsarskorpioner (älskar!!!) och tarantlar.
 
Sv: Vandrande pinne och löv

För deras skull hoppas jag att pinan var kort när de trillade av pinnarna (åh herregud...38 timmars vakenhet gör underverk för "humorn"...) :o:crazy:

Sasse, inte mycket, men "inredningen" i burken tog åt sig mer än vad pinnarna gjorde :angel:
 
Sv: Vandrande pinne och löv

Haha! Jag hade nästan velat se de små vandrande ludna pinnarna :p

Eller menade du att de trillade av pinn? ;)
 
Sv: Vandrande pinne och löv

Jag har inte mycket emot spindlar annars... Men när man är några timmar ifrån närmsta sjukhus och inte har en aning om ifall spindeln är farlig eller inte, och den är i mitt lilla tält... Ja nä då gillar jag dom INTE! :p
 
Sv: Vandrande pinne och löv

http://www.galapagos.dk/pic/dyr_extatosoma_2.JPG
Såna här roade sig en kille på jobbet med att gå omkring med på axeln.
fullständigt hemska om ni frågar mig.

Det var den arten som Helan och Halvan var av. När de dog begravde vi dem inlindade i en liten filt i en liten trälåda i trädgården.

Och jo, vi är lite knäppa i min familj:p

Utomlands har vi nästan alltid någon liten rolig figur på rummet. Är det inte jättespindeln Göte så är det kackerlackan Kalle. I Venezuela hade vi en liten kackerlacka på rummet och jag och mamma stod och tittade på den en dag och en städerska kom förbi och frågade vad det var. "Det är en kackerlacka", svarade vi och tillade snabbt när hon tänkte gå dit att "du får inte döda den!". Jag undrar vad hon tänkte...
 
Sv: Vandrande pinne och löv

Insekter är väl inte så läskiga heller? :) (då är sniglar värre!)

Jag hittade en gång en jättefin vandrande pinne som inte såg ut som en pinne utan hade böjd stjärt och var väldigt färgglad. Ingen aning om vad den hette och hittar ingen bild tyvärr.
 
Sv: Vandrande pinne och löv

Jodå det finns faktiskt en vandrande pinne art som lever vild i Sverige. Gangenius gigantea. Den blir upp till 50 centimeter lång och har ett oöverträffat camoflague. Mycket svår att upptäcka bland buskar och ris. Trivs bra både i trädgårdar och i parker där det växer häckar och lägre buskage. Hyfsat vanlig art, men de flesta har aldrig sett den. Det är den enda vandrande pinne i hela världen som äter tex smågnagare som möss och sorkar, och biter den en människa så är det motsvarande ett bisting. Det är en art som är mest aktiv i gryning och skymning, den har anpassat sig till ljusförhållanden där den syns minst.

:devil:
 

Liknande trådar

Äldre Sitter just nu en äcklig sak ute på uteplatsen som jag var stensäker på att det var en pinne,men gubben sa att det rörde på...
2 3
Svar
53
· Visningar
11 303
Senast: Fibusen
·
Kropp & Själ Jag fick hem min beställda bok igår och var rejält nyfiken efter att av en slump snubblat över Ann Fernholm på nätet och läst på hennes...
Svar
15
· Visningar
1 954
Senast: Mia_R
·
Hästvård Min nordsvensk gör något jag inte sett tidigare med huvudet. Sambon berättade för några veckor sedan att han sett henne göra så, och...
Svar
13
· Visningar
2 498
Senast: Andrii
·
Hundavel & Ras Varför gör man såhär: http://www.youtube.com/watch?feature=endscreen&NR=1&v=10-bn34-2fE Varenda hund blir rädd och ja... :crazy...
Svar
14
· Visningar
1 465
Senast: linnsan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp