WTF?! En vandrande pinne eller vad?

Fibusen

Trådstartare
Sitter just nu en äcklig sak ute på uteplatsen som jag var stensäker på att det var en pinne,men gubben sa att det rörde på sig,studerade noga och visst fan gjorde den det! :yuck:

Finns det vandrande pinnar fria i Sverige? Är några cm lång och lite "mossig"! Ser ut som nån cm björkpinne! :eek:
 
Sv: WTF?! En vandrande pinne eller vad?

Har tagit nu,ska lägga upp dom! Äckelvarning dock! :yuck:
 
Sv: WTF?! En vandrande pinne eller vad?

det ar inte en nattfjaril? en del av dem ser ju ut som sma pinnar nar dem vilar :)
 
Sv: WTF?! En vandrande pinne eller vad?

971284_10200874870888272_1858760085_n.jpg


:yuck::yuck::yuck:
 
Sv: WTF?! En vandrande pinne eller vad?

Den är varken rolig eller cool! JAG TOG PÅ DEN!!!! :yuck::yuck::yuck: Trodde gubben skämtade när han sa att den rörde på sig,för jag var stensäker på att det var en pinne,så jag skulle ta upp den och bryta av den för att visa att han kunde inte lura mig,men den var mjuk och rörde på sig så släppte den direkt! Blä,blä,blä!!!!

Min sista förhoppning är att det faktist kommer bli en vacker fjäril av den där äckliga saken,skulle iaf kännas liiiite bättre!
 
Sv: WTF?! En vandrande pinne eller vad?

Ja det blir en fjäril :) Men vilken vet jag inte. Är en mätarlarv, men finns så himla många sorter av dessa så jag hittar inte vilken..
 
Sv: WTF?! En vandrande pinne eller vad?

Men brukar inte larver ha fötter under hela kroppen? Den här har ju bara 6 fötter och ser ut som en hammarhaj bak! :arghh:
 
Sv: WTF?! En vandrande pinne eller vad?

Men brukar inte larver ha fötter under hela kroppen? Den här har ju bara 6 fötter och ser ut som en hammarhaj bak! :arghh:

Haha, vad du är rolig :D :rofl:

Är just därför de heter mätarlarv. De håller sig fast med bakfötterna, sträcker ut sig helt och tar fäste med framfötterna, sen släpper de bakfötterna och sätter ner dom precis bakom framfötterna. De sk mäter sig fram läste jag mig till ..
 
Sv: WTF?! En vandrande pinne eller vad?

Men brukar inte larver ha fötter under hela kroppen? Den här har ju bara 6 fötter och ser ut som en hammarhaj bak! :arghh:

Men, kan också vara en sån där människoätande larv. De suger blod på natten från stortån på människor. Sen växer de väldigt fort, så inom ett par nätter så är de stora som 3 skogaholmslimpor ungefär...
Då är de väldigt svåra att få bort.. Har jag läst :crazy: :nailbiting:
 
Sv: WTF?! En vandrande pinne eller vad?

Men, kan också vara en sån där människoätande larv. De suger blod på natten från stortån på människor. Sen växer de väldigt fort, så inom ett par nätter så är de stora som 3 skogaholmslimpor ungefär...
Då är de väldigt svåra att få bort.. Har jag läst :crazy: :nailbiting:

:nailbiting::nailbiting::nailbiting:

Hjälper det att låsa dörren?
 
Sv: WTF?! En vandrande pinne eller vad?

Men, kan också vara en sån där människoätande larv. De suger blod på natten från stortån på människor. Sen växer de väldigt fort, så inom ett par nätter så är de stora som 3 skogaholmslimpor ungefär...
Då är de väldigt svåra att få bort.. Har jag läst :crazy: :nailbiting:

:rofl::rofl::rofl::rofl::rofl:
 
Sv: WTF?! En vandrande pinne eller vad?

Men, kan också vara en sån där människoätande larv. De suger blod på natten från stortån på människor. Sen växer de väldigt fort, så inom ett par nätter så är de stora som 3 skogaholmslimpor ungefär...
Då är de väldigt svåra att få bort.. Har jag läst :crazy: :nailbiting:

Källa på det!?


:angel:
 
Sv: WTF?! En vandrande pinne eller vad?

:nailbiting::nailbiting::nailbiting:

Hjälper det att låsa dörren?

Njae... Tror inte det. För de små tar sig in överallt. Sen när de blivit så stora som 3 skogaholmslimpor, ja då är de ju redan inne. Men kanske går locka ut den om du viftar med stortån och samtidigt säger *komsi komsi*..
Är ju värt ett försök..

Men du, säg till när du ska testa detta. Vill gärna komma förbi och kika på det :D
 
Sv: WTF?! En vandrande pinne eller vad?

Men, kan också vara en sån där människoätande larv. De suger blod på natten från stortån på människor. Sen växer de väldigt fort, så inom ett par nätter så är de stora som 3 skogaholmslimpor ungefär...
Då är de väldigt svåra att få bort.. Har jag läst :crazy: :nailbiting:


:eek::rofl::rofl: Jag skulle skaffa sånt där titthål i dörren... Så man vet att man vågar gå ut:cautious:
 

Liknande trådar

L
  • Artikel
Dagbok Dethär är om den andra stora äckel händelsen som har hänt för mig. Och dethär är som jag skulle försöka skriva det jag kan och kommer...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
6 747
Senast: LiviaFilippa
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 961
Senast: jemeni
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 075
Senast: Snurrfian
·
  • Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 115
Senast: Pratsch
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp