WTF?! En vandrande pinne eller vad?

Sv: WTF?! En vandrande pinne eller vad?

Men om jag köper några skogaholmslimpor och skär ut (arga) öga,öga,näsa,mun och lägger utanför dörren,då kanske inte dom riktiga vågar sig hit? :idea:

Ska nog även ta hem longerpisken från stallet så får jag piska mig fram när jag ska in och ut. :up:

Och sen kan jag ju bussa hunden på dom! Jag har ju tocken dä mööööördarhund,dags för gamligen att göra själ för det,han fyller ju snart 10 och har inte mördat något hittils! :confused:
 
Sv: WTF?! En vandrande pinne eller vad?

Och sen kan jag ju bussa hunden på dom! Jag har ju tocken dä mööööördarhund,dags för gamligen att göra själ för det,han fyller ju snart 10 och har inte mördat något hittils! :confused:

Ja han borde ju få göra skäl för sitt "namn" nu när han blivit så gammal :D
 
Sv: WTF?! En vandrande pinne eller vad?

Den är ju jättesöt! :love:

*Kl*
Liten anekdot från förrförra veckan. Jag sitter på kontoret i fängelsets yrkesutbildningsverkstad och hör plötsligt upprörda röster bortifrån en av svarvarna. Går dit och på vägen möter jag en intagen som med raska kliv går förbi mig samtidigt som han med hög röst säger "Usch, jag avskyr sådana där vidriga saker!". En bit från handfatet stå en annan intagen, klart upprörd, stå och peka mot handfatet utanför toaletten. Jag frågar vad de sysslar med och blir ombedd att titta på handfatet. Jag sätter mig på huk och tittar på handfatet och ser då en larv/insekt/tingest sitta på kanten. Den har små vingar och kroppen är nog 7-8 cm lång och ungefär fingertjock. Självklart lyfter jag upp den och går mot killen som stått kvar varpå han raskt vänder och går åt andra hållet samtidigt som han muttrar något om att jag inte är klok i huvudet :p
Jag släpper ut den stackars larven/insekten/tingesten genom gallret i porten och går sen för att prata med den mest lättskrämde intagne. När han ser mig komma frågar han om jag har gjort mig av med den läskiga saken. Jag säger att jag har kvar den i handen och frågar om han vill titta närmare på den. Det skriket han fick till var gällare än min tvååriga dotter kan uppbringa :rofl:

Så ja, även de kaxigaste intagna kan vara väldigt känsliga gällande insekter :D
 
Sv: WTF?! En vandrande pinne eller vad?

Och tilläggas ska att både jag och min tvååriga dotter gillar insekter :D Hon försöker gärna klappa både flugor, spindlar och annat skojsigt :p Mer spännande den gången hon hämtade en död humla och försökte få den att flyga genom att kasta den i luften, ackompanjerat av uppmuntrande hejarop "Flyg humma, flyg då!" ...
 
Senast ändrad:
Sv: WTF?! En vandrande pinne eller vad?

Det är en larv av Bokflikmätare du har hittat :D Var riktig småkrypsnörd som liten (sitter visserligen i fortfarande), ville väldigt gärna hitta en sådan för att jag tyckte de var jättecoola :p Har dock fortfarande aldrig hittat just den sorten, bara andra mätarlarver, som går på samma mystiska sätt. Du borde glädja dig å mina vägnar över ditt fynd ;)
 
Sv: WTF?! En vandrande pinne eller vad?

Så ja, även de kaxigaste intagna kan vara väldigt känsliga gällande insekter :D
Det är därför det är absolut ofarligt att sova ensam ute i terrängen för där finns ju en massa kryp. :p


Fibusen: Det finns bara ett sätt att bli av med dom, DUMPA!!! :meh:
 
Sv: WTF?! En vandrande pinne eller vad?

Jag kan lägga den i en burk och skicka till dig så blir jag av med den! :up:

Jag försökte skrämma bort den genom att lägga en liknande riktig pinne modell lite större än "fejkpinnen" mitt emot,men "fejkpinnen" ligger fortfarande kvar där... :mad: :meh:

Efter lite googling så: KOM Å HÄMTA,DEN VAR JU JÄTTESNUSKIG!!!!!
 
Senast ändrad:
Sv: WTF?! En vandrande pinne eller vad?

Jag kan lägga den i en burk och skicka till dig så blir jag av med den! :up:

Jag försökte skrämma bort den genom att lägga en liknande riktig pinne modell lite större än "fejkpinnen" mitt emot,men "fejkpinnen" ligger fortfarande kvar där... :mad: :meh:
Stackars liten! Nu har du ju gett den mindervärdeskomplex! :mad:
 
Sv: WTF?! En vandrande pinne eller vad?

Jag försökte bara få den att flytta härifråååån!!! :arghh:

Får sätta på han koppel och promenera över med han till grannen...

Eller lägga ut han på Blocket! "Fejken skänkes till gott hem pga tidsbrist och allergi!":p
 
Sv: WTF?! En vandrande pinne eller vad?

Här är en som letar efter sin man

minipic.php
 
Sv: WTF?! En vandrande pinne eller vad?

Åh fy fasen så vidrig! Ska aldrig mer gå nära något som kan liknas vid en kvist.
 
Sv: WTF?! En vandrande pinne eller vad?

Här är en som letar efter sin man

minipic.php

En Långhals (ni som sett Landet för länge sedan med era barn vet vilken dinosaurie jag syftar på :D )! De är inte ens släkt med TS pinne! :p Släpp inte ihop dem! Långhalsen är växtätare och TS är ett rovdjur, blir inte så bra! :eek:
 
Sv: WTF?! En vandrande pinne eller vad?

En Långhals (ni som sett Landet för länge sedan med era barn vet vilken dinosaurie jag syftar på :D )! De är inte ens släkt med TS pinne! :p Släpp inte ihop dem! Långhalsen är växtätare och TS är ett rovdjur, blir inte så bra! :eek:

:laugh::laugh::laugh:
 

Liknande trådar

L
  • Artikel
Dagbok Dethär är om den andra stora äckel händelsen som har hänt för mig. Och dethär är som jag skulle försöka skriva det jag kan och kommer...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
6 747
Senast: LiviaFilippa
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 961
Senast: jemeni
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 075
Senast: Snurrfian
·
  • Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 115
Senast: Pratsch
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp