Var skulle ni vilja bo i Stockholm?

En sorts extremvariant är väl det där citatet med "finns det inte bröd så får de äta kakor" (oavsett om det är historiskt korrekt eller inte). Det vill säga, en total blindhet för både sina egna privilegier och andra människors brist därpå. Typiskt personer som faktiskt har hanterat relativt få av de svårigheter som väldigt många andra hanterar nästan hela tiden, och som inte riktigt vet om eller känns vid den skillnaden.

Okej, då är jag med! Nej, inte min typ av folk heller.
 
Östermalm är ju väldigt blandat. Fullt med gammal överklass eller personer som haft pengar i generationer och å andra sidan en himla massa uppkopplingar och nyrika. Om man får generalisera lite så vill uppkomlingarna synas och höras med dyra prylar, medan överklassen glider runt och är trevliga och anonyma.

Hipsterserna på Söder är lika ängsliga som uppkomlingarna på Östermalm, ängsligheten märks bara på lite olika vis.
 
i korsningen mellan 2 motorvägar. Brunnsviken är ju inte fräsch som mälaren heller.

O_o Kan inte påstå att speciellt många i Bergshamra bor i en korsning mellan två motorvägar, eller att badplatser ligger där så jag vet inte vad du menar. Ligger inte mycket bostadshus i närheten av motorvägen, det mesta är utspritt en bra bit bort. Just det, i norra Bergshamra är det nära fina badplatser i Edsviken. Brunnsviken har för övrigt bra och rent vatten.
 
Marie Antoinette
210px-Marie_Antoinette_Adult4.jpg
Fast det är väl just henne @Petruska menar med "oavsett om det är historiskt korrekt eller inte". Jag tror aldrig det har bekräftats att MA faktiskt sa så - lika lite som Voltaire sa "jag delar inte din åsikt men är beredd att dö för din rätt att framföra dem".
 
O_o Kan inte påstå att speciellt många i Bergshamra bor i en korsning mellan två motorvägar, eller att badplatser ligger där så jag vet inte vad du menar. Ligger inte mycket bostadshus i närheten av motorvägen, det mesta är utspritt en bra bit bort. Just det, i norra Bergshamra är det nära fina badplatser i Edsviken. Brunnsviken har för övrigt bra och rent vatten.

Du får gärna gilla Solna, jag tycker det är ett skithål och 7år där fick mig aldrig att känna mig hemma. Gällande Brunnsviken så funkar den att bada i så länge man inte rör upp botten, knappast fräsht.
 
Du får gärna gilla Solna, jag tycker det är ett skithål och 7år där fick mig aldrig att känna mig hemma. Gällande Brunnsviken så funkar den att bada i så länge man inte rör upp botten, knappast fräsht.

Gilla och gilla, jag förklarar bara de fel du har i det du skriver. Vattenkvaliten har förbättrats betydligt de senaste åren.
 
de har ju sen inte heller lobbat för att få den utan är nöjda med situationen.

Va? Bor du verkligen i Täby? För vad jag minns så var det inte Täby som röstade nej, utan regeringen/Sverigeförhandlingen som valde att satsa på Roslagsbanan istället. Täbyborna var generellt positiva till utbyggnad av tunnelbana hit. Men det var nu på 2000-talet, inte omröstningen för snart 40 år sen.
 
Senast ändrad:
Va? Bor du verkligen i Täby? För vad jag minns så var det inte Täby som röstade nej, utan regeringen/Sverigeförhandlingen som valde att satsa på Roslagsbanan istället. Täbyborna var generellt positiva till utbyggnad av tunnelbana hit. Men det var nu på 2000-talet, inte omröstningen för snart 40 år sen.

Nej jag bor inte i Täby men har läst tidningarna, särskilt med gula linjens utbredning.
 
Vad märkligt. Skyltarna som de satt ut efter mätningar och lokaltidningarna har sagt annorlunda.

Då läste vi lokaltidningarna annorlunda. De säger att det är ok att bada men att viken har dålig ekologisk status, att fisken inte ska ätas. Dvs det samma som jag skrev, att forskare sa att det går att bada så länge man inte vidrör botten eller får i sig vatten.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 094
Senast: Mabuse
·
Kropp & Själ En person jag känner har drabbats av ME (vi kan kalla hen K) K är myndig, bor hemma. Har autism vilket förvärrar sjukdomen. K:s högsta...
2 3
Svar
51
· Visningar
5 202
Senast: TinyWiny
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 740
Senast: lundsbo
·
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
6 019
Senast: mars
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp