Bukefalos 28 år!

Var skulle ni vilja bo i Stockholm?

Om någon skulle ge mig en lägenhet i innerstan så hade jag blivit jätteglad, då hade jag kunnat sälja den och köpa en vettig bostad utanför Sthlm :angel: Jag kan inte ens föreställa mig att bo i innerstan i en vecka utan att hamna i rejäl depression.

Om vi istället räknar Stockholm som Stockholms län så blir det lättare. Norra delen av Täby tror jag hade kunnat passa. Borde vara lätt att ta sig lite överallt och nära till skog som ändå är ganska stor. Men ja, pendeltåg och skog, går det att kombinera så blir det bra. Skog viktigare än pendeltåg.
 
Själv vill jag krypa ur mitt eget skinn efter för lång tid i mindre samhälle :D Himla tur att vi människor är olika! Jag är väldigt glad över att familjen har stuga i Roslagen dock, så jag och vovvis får andas lantluft och njuta av tystnad med jämna mellanrum. Mest jag som njuter dock, vovvis är glad så länge han har ett täcke att snarka under.
 
Själv vill jag krypa ur mitt eget skinn efter för lång tid i mindre samhälle :D Himla tur att vi människor är olika! Jag är väldigt glad över att familjen har stuga i Roslagen dock, så jag och vovvis får andas lantluft och njuta av tystnad med jämna mellanrum. Mest jag som njuter dock, vovvis är glad så länge han har ett täcke att snarka under.

Jag är kluven. Bor i ett "mellanområde" (villaområde i utkanten av/strax utanför genomsnittlig svensk stad) och det är SÅ inte jag. Visst finns det bra grejer med att bo såhär osv men nej, trivs inte med att bo såhär. Känner det som att jag "kommer hem" både när jag är i t.ex. stockholm eller london (ja, i vissa områden då såklart, inte var som helst :p) och när jag kommer ut på landet långt från allt och alla.
Men det där mellanmjölkiga :wtf: Näe. Antingen eller ska det vara!
 
Var går gränserna? Stockholms län eller någon gräns närmare city?
Edit: Verkade gilla innerstan, vad det nu betyder. Vet inte var en gräns för innerstan går :p
 
Var går gränserna? Stockholms län eller någon gräns närmare city?
Edit: Verkade gilla innerstan, vad det nu betyder. Vet inte var en gräns för innerstan går :p

När jag säger Stockholm så menar jag oftast Stockholms län exklusive Södertälje och Norrtälje :p Fast just i detta fall tittar jag enbart på boende i innerstan, men det betyder ju inte att jag inte är nyfiken på vart andra skulle vilja bosätta sig utanför!
 
Hahaa. Det stämmer nog. Gud så bra koll pepp :D

Jag tycker att det är en lite diffus gräns uppe vid norra Birger Jarlsgatan så beroende på vart hon bodde så kan du faktiskt komma undan med det :D

@tornblomma en dejt till mig bodde på Birger Jarlsgatan precis på andra sidan Odengatan från Östermalmshållet (vid den där lilla kyrkan). Han sa alltid att han bodde i Vasastan. Själv har jag bott vid Tekniska Högskolan bara ett kvarter bort, men det tillhörde Östermalm. Vart säger du, vart går den gränsen?

EDIT: Tittade på karta nu och han bodde faktiskt på Östermalm. Hade han bott på andra sidan gatan hade det varit Vasastan :p
 
Jag tycker att det är en lite diffus gräns uppe vid norra Birger Jarlsgatan så beroende på vart hon bodde så kan du faktiskt komma undan med det :D

@tornblomma en dejt till mig bodde på Birger Jarlsgatan precis på andra sidan Odengatan från Östermalmshållet (vid den där lilla kyrkan). Han sa alltid att han bodde i Vasastan. Själv har jag bott vid Tekniska Högskolan bara ett kvarter bort, men det tillhörde Östermalm. Vart säger du, vart går den gränsen?

EDIT: Tittade på karta nu och han bodde faktiskt på Östermalm. Hade han bott på andra sidan gatan hade det varit Vasastan :p
Haha, då väljer jag ingenstans :p
Bland höghus vill jag inte bo ;)
 
Jag kan helt ärligt säga att jag vet alldeles för lite om Stockholm för att ha den minsta åsikt om vart jag skulle vilja bo i Stockholm. Men tillräckligt nära centrum för att kunna ta mig dit på rimlig tid men tillräckligt långt i från centrum för att inte behöva bo mitt i smeten.
 
Jag kan helt ärligt säga att jag vet alldeles för lite om Stockholm för att ha den minsta åsikt om vart jag skulle vilja bo i Stockholm. Men tillräckligt nära centrum för att kunna ta mig dit på rimlig tid men tillräckligt långt i från centrum för att inte behöva bo mitt i smeten.

Centrum håller jag mig helst borta ifrån om jag kan! Nu råkar det vara närmsta tunnelbanestationen till mitt jobb på min linje så jag får väl dras där. Också en anledning till att jag gärna anländer från Kungsholmen eller Vasastan hållet i stället :angel: Fy för centralen i rusning med hund.
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag kommer förhoppningsvis få ett barn till hösten. Jag bor idag i Malmö, där jag också jobbar. Jag kommer att vara självstående. Jag...
Svar
15
· Visningar
955
Senast: Queen
·
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 600
Senast: Mabuse
·
Kropp & Själ En person jag känner har drabbats av ME (vi kan kalla hen K) K är myndig, bor hemma. Har autism vilket förvärrar sjukdomen. K:s högsta...
2 3
Svar
51
· Visningar
5 458
Senast: TinyWiny
·
Hemmet Bor sen ett år tillbaka i en BRF som är en gammal herrgård, omgjort till 14 lägenheter. Delar av parken som hör till är omgjord till...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
6 319

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp