Bukefalos 28 år!

Var skulle ni vilja bo i Stockholm?

Åh min kompis bor på Shillinggränd ner mot Norrmälarstrand i en svinmysig 20-tals trea. Mkt drömmigt läge och lägenhet! Det enda man saknar i de kvarteren är lite mer folkliv. Iofs ligger ju Mäster Anders och Orangeriet/Trattorian nära men det känns ändå nästan lite väl lugnt tycker jag!

Det är precis det jag gillade! Lugnt och skönt, samtidigt som det mesta finns på en armlängds avstånd. Och att vi som bodde där var vi med varandra. Jag älskar de lunga sköna kvarteren mellan Hantverkargatan och Norrmälarstrand. Och 20-talsarkitekturen och gatorna (anlagda med Manhattan som förlaga (alltså rutnäten)).
 
Själv ser jag ut precis som man tänker sig att en 30-årig Östermalms/Vasastan/Kungsholms tjej ser ut. Jag överraskar med att vara verbalt vulgär i stället.

Som min bästis. Efter första mötet sa killen:
”Jag testade henne lite. Hon har inga spärrar. Alls. What so ever! Förstår att ni funkar!”

Vi är lika kaosiga båda två. Men precis som dig är hon blond Östermalm/Vasastan etc tjej till det yttre.
Skenet kan bedra. ;)
 
Som min bästis. Efter första mötet sa killen:
”Jag testade henne lite. Hon har inga spärrar. Alls. What so ever! Förstår att ni funkar!”

Vi är lika kaosiga båda två. Men precis som dig är hon blond Östermalm/Vasastan etc tjej till det yttre.
Skenet kan bedra. ;)

Det gör ju det! Förvånansvärt ofta måste jag säga så det är ett under att denna syn på oss söta blondisar som fromma ens håller sig kvar längre :D

Håller tungan rätt i mun på jobbet dock. Alltid lika intressant när kollegorna pratar om vad de gjort i helgen och det varit barnkalas och middag med svärföräldrar. Sätter nästan kaffet i halsen när de frågar mig vad jag haft för mig. "En middag och en fest" brukar svaret bli, lite kort.
 
Ja, ni som bor eller vill bo i Stockholm alltså. Eller ni andra, med pistol mot huvudet, vart skulle ni bosätta er? :D Samt framför allt, varför? Förutsatt att det inte fanns några ekonomiska hinder då. Jag funderar på att kanske flytta på min lilla boning men kan inte riktigt bestämma mig för vart i innerstaden jag vill bo.

Språkpolisen undrar om du menar VAR i Stockholm? Vart är riktningen...höger vänster...

Jag har bott i innerstan, i Gamla Stan och på Söder. Tack men nejtack, aldrig innerstan igen.
 
Apropå det där med Gamla Stan och turister så måste jag säga att även om jag inte delar önskemålen om att bo där med @Dressyrtjejen_97 så tycker jag inte det är så gräsligt turistigt typ mellan tyska kyrkan - köpmantorget - skeppsbron. Skulle inte vilja bo där, men hellre där än på vissa andra ställen ändå :p

Ontopic så om jag hade obegränsat med pengar osv så skulle jag nog helst bo i vasastan, norr/väster om sankt eriksgatan - karlbergsvägen - sveavägen.
I andra hand södermalm, katarina-sofia eller maria norr om magnus ladulåsgatan.

Typ så, tror jag :)
 
Ja, ni som bor eller vill bo i Stockholm alltså. Eller ni andra, med pistol mot huvudet, vart skulle ni bosätta er? :D Samt framför allt, varför? Förutsatt att det inte fanns några ekonomiska hinder då. Jag funderar på att kanske flytta på min lilla boning men kan inte riktigt bestämma mig för vart i innerstaden jag vill bo.


Jag bor vid Mariatorget (typ tvärgata) trivs kanon. Gillar området från slussen mot Mariatorget, zinken typ men Hornstull är också trevligt och har bra mataffärer:D.
En god vän bor vid Skanstull, oväntat mysigt om man är med ryggen mot Ringvägen och utsikt mot Årsta/globen. Och en suverän grek i grannhuset.
Jag gillar söder. Ska jag flytta på mig blir det Gröndal eller Aspudden, där har jag bott och trivts.
 
Apropå det där med Gamla Stan och turister så måste jag säga att även om jag inte delar önskemålen om att bo där med @Dressyrtjejen_97 så tycker jag inte det är så gräsligt turistigt typ mellan tyska kyrkan - köpmantorget - skeppsbron. Skulle inte vilja bo där, men hellre där än på vissa andra ställen ändå :p

Ontopic så om jag hade obegränsat med pengar osv så skulle jag nog helst bo i vasastan, norr/väster om sankt eriksgatan - karlbergsvägen - sveavägen.
I andra hand södermalm, katarina-sofia eller maria norr om magnus ladulåsgatan.

Typ så, tror jag :)

Älskar Karlbergsvägen på Birkastan-sidan om Torsgatan. Så mysigt med husen med grindar och små trädgårdar framför :love: Mkt trevligt, många stammishak och nära ner till både Rörstrandsgatan och St Eriksplan.
 
För mig lutar det just nu mot Kungsholmen öster om St.Eriksgatan, St. Eriksplan/Birkastan eller området kring Högalid eller Långholmen. Egentligen skulle jag gärna bosätta mig på Östermalm kring Humlegården, eller Karlaplan. Men latmasken i mig vill ha det närmare mina vardagliga anhalter än så.
 
För mig lutar det just nu mot Kungsholmen öster om St.Eriksgatan, St. Eriksplan/Birkastan eller området kring Högalid eller Långholmen. Egentligen skulle jag gärna bosätta mig på Östermalm kring Humlegården, eller Karlaplan. Men latmasken i mig vill ha det närmare mina vardagliga anhalter än så.

Låter som bra val, allihopa!
 
Kungsholmstorg, Scheelegatan ner mot Kungsholmstorg, Norr Mälarstrand vid Kungsholmstorg. Snabbt och lätt att ta sig dit med bil eller allmänna kommunikationer, grönt och lummig, mycket vatten, kort prommenad så är man mitt i smeten i city. Bo centralt men ändå lite småstad. :up:
 
Kungsholmstorg, Scheelegatan ner mot Kungsholmstorg, Norr Mälarstrand vid Kungsholmstorg. Snabbt och lätt att ta sig dit med bil eller allmänna kommunikationer, grönt och lummig, mycket vatten, kort prommenad så är man mitt i smeten i city. Bo centralt men ändå lite småstad. :up:

Så var det när jag bodde där :D Vi rörde oss på samma plätt 90% av tiden. Allt fanns där.
 
Skulle vara dröm att ha allt på samma plätt :love: Idag åks det Östermalm-Kungholmen-Norrmalm-Kungsholmen-Östermalm-Söder-Östermalm nästan dagligen. I RUSNING. Ja, ni kan ju förstå att en blir matt..

Kaoz förstår dig! Jag åker i rusningstrafik typ ett par gånger i månaden max (alltså tidig morgon eller em) och får nästan panik bara av det!
 
För mig lutar det just nu mot Kungsholmen öster om St.Eriksgatan, St. Eriksplan/Birkastan eller området kring Högalid eller Långholmen. Egentligen skulle jag gärna bosätta mig på Östermalm kring Humlegården, eller Karlaplan. Men latmasken i mig vill ha det närmare mina vardagliga anhalter än så.

Vad lockar med högalid/långholmen?
I mina ögon är det "långt" från allt, ganska mycket fula hus, och allmänt tråkigt :o:p
 
Kaoz förstår dig! Jag åker i rusningstrafik typ ett par gånger i månaden max (alltså tidig morgon eller em) och får nästan panik bara av det!

Jag får ju det :nailbiting: Med hund i famnen, ska tilläggas. Jag orkar inte mer! Så tänkte klippa bort min koppling till söder (träning) och flytta närmare allt. Så jag slipper den här skiten.
 
Så var det när jag bodde där :D Vi rörde oss på samma plätt 90% av tiden. Allt fanns där.
Jag drällde nog runt lite överallt men mycket badande på Smedsudden och simma över till Långholmen några gånger/år sommartid. :o Gick ofta prommenader hemifrån och runt hela Djurgården om jag var ledig, gick öht väldigt mycket när jag bodde i city och allt man behövde fanns på en armlängds avstånd, utom stallet. :cautious:
 
Vad lockar med högalid/långholmen?
I mina ögon är det "långt" från allt, ganska mycket fula hus, och allmänt tråkigt :o:p

Jag gillar Långholmen och just området kring Högalidskyrkan! Hornstull är inte så kul alls. Men framför allt handlar det om att det bara är på andra sidan bron från Kungsholmen :D (min mittpunkt) Så blir det söder så måste det vara där. Men förstahandsvalet skulle vara kring Kungsholms torg och Kungsholms kyrka.
 
Jag gillar Långholmen och just området kring Högalidskyrkan! Hornstull är inte så kul alls. Men framför allt handlar det om att det bara är på andra sidan bron från Kungsholmen :D (min mittpunkt) Så blir det söder så måste det vara där. Men förstahandsvalet skulle vara kring Kungsholms torg och Kungsholms kyrka.
Gillar också området runt Högalidskyrkan och Långholmen, Hornstull går bort men det gör ju de flesta tullar. Fridhemsplan t ex.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 451
Senast: Mabuse
·
Kropp & Själ En person jag känner har drabbats av ME (vi kan kalla hen K) K är myndig, bor hemma. Har autism vilket förvärrar sjukdomen. K:s högsta...
2 3
Svar
51
· Visningar
5 345
Senast: TinyWiny
·
Hemmet Bor sen ett år tillbaka i en BRF som är en gammal herrgård, omgjort till 14 lägenheter. Delar av parken som hör till är omgjord till...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
5 811
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 930
Senast: lundsbo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Senast tagna bilden XV
  • Skäller på andra hundar

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp