Bukefalos 28 år!

Vår tids vagina

Armbågar används sällan till tvång men om vi låtsas att de gjorde det....

Vad jag vet kan man inte bli sjuk eller gravid av en armbåge i kroppsöppningarna men förutom det kanske det skulle vara ungefär lika jobbigt att mot sin vilja få en armbåge inkörd i munnen till exempel?
Jag vill i alla fall inte att någon ska köra sina armbågar i mig eller på mig mot min vilja.
Kunde andras armbågar ge mig sjukdomar eller göra mig gravid skulle det vara ännu värre - inga bara armbågar på mig eller i mig!

Fanns det en kultur av att använda armbågar till tvång och våld på samma sätt som det finns en kultur av att tvinga på andra sina könsorgan så skulle jag tycka det var väldigt obehagligt om någon kom för nära mig med sina armbågar och sa att de ville använda mina armbågar till något eller att de skulle attackera mig med sina armbågar oavsett om jag ville eller inte.

Om det var vanligt att folk tvingade på andra sina armbågar eller grep tag om, tog på, klämde på andras armbågar mot deras vilja eller höll fast ovilliga för att kunna köra runt med sina armbågar på eller i dem... ja då kanske jag skulle börja tycka att armbågar var jobbiga.

Om man sa att den som fått sin armbåge attackerad eller blivit attackerad av någon som använde sig av en armbåge får skylla sig själv så skulle det vara jobbigt om det var just det man blivit utsatt för. Om man riskerade höra att man kanske till exempel inte sa tillräckligt tydligt att man inte ville ha armbågen inkörd i munnen och "ska du verkligen förstöra den här människans liv över lite armbåge som du ändå ville ha?" ja då kanske det skulle bli jobbigt att anmäla den där armbågsmisshandeln man blev utsatt för.


Ja, jag är benägen att hålla med dig men samtidigt är ju handlingen med kön så intim jämfört med armbågar. Skulle man känna samma sak verkligen? Jag skulle också tycka det var obehagligt och jobbigt men lika mycket?

Det är möjligt.

Djur har ju inte samma fixering vid kön och känner sig inte (tror jag ju bara) inte lika kränkta av att bli pillade där eller så. För dem är ju hela kroppen lika. De blir kränkta eller inte oavsett del på kroppen liksom.
Har vi något att lära där?
 
Ja, jag är benägen att hålla med dig men samtidigt är ju handlingen med kön så intim jämfört med armbågar. Skulle man känna samma sak verkligen? Jag skulle också tycka det var obehagligt och jobbigt men lika mycket?

Det är möjligt.

Djur har ju inte samma fixering vid kön och känner sig inte (tror jag ju bara) inte lika kränkta av att bli pillade där eller så. För dem är ju hela kroppen lika. De blir kränkta eller inte oavsett del på kroppen liksom.
Har vi något att lära där?

Kränkta vet jag inte, men att djur skulle reagera lika mycket eller lite oavsett vart man tar är inte sant alls enligt min upplevelse.
 
Ja, jag är benägen att hålla med dig men samtidigt är ju handlingen med kön så intim jämfört med armbågar. Skulle man känna samma sak verkligen? Jag skulle också tycka det var obehagligt och jobbigt men lika mycket?

Det är möjligt.

Djur har ju inte samma fixering vid kön och känner sig inte (tror jag ju bara) inte lika kränkta av att bli pillade där eller så. För dem är ju hela kroppen lika. De blir kränkta eller inte oavsett del på kroppen liksom.
Har vi något att lära där?
Alltså jag vet inte jag gissar bara. Det är så totalt olika sammanhang att det är svårt att jämföra.

Men nej djur har väl ändå vissa områden som de tycker är mer ok än andra att röra på? Typ katter som inte gillar att bli klappade på magen eller hundar som inte gillar när man tar på deras tass utom kanske när man gör vacker tass. Jag har träffat sådana.
 
Nakenhet är något naturligt och vagina är inte ful Är det helt orakat så syns ju i princip inget mer än hår så varför ska man skyla sej då??

Men vad har naturlighet med vad olika personer tycker är snyggt eller fult att göra?
Och om man har rakat sig, ska man skyla sig då?
 
Alltså jag vet inte jag gissar bara. Det är så totalt olika sammanhang att det är svårt att jämföra.

Men nej djur har väl ändå vissa områden som de tycker är mer ok än andra att röra på? Typ katter som inte gillar att bli klappade på magen eller hundar som inte gillar när man tar på deras tass utom kanske när man gör vacker tass. Jag har träffat sådana.

Ja, det var så jag menade. Att det inte är könsrelaterat utan väldigt individuellt eftersom de inte har samma koppling till kön som vi. Eller tänker jag helt fel?
 
Ursäkta avbrott, samt att jag struntat i min tråd.-
jag har haft en tid med härliga framgångar inom travet så levt i lyckorus med både mina hästar och uppfödningar (blir lika stolt och glad över "mina bebisar". ).
Har inte tid att vara här, bara vill gå och pussa och krama mina älsklingar!

MEN tack för alla som svarat på mina funderingar.
 
Men vad har naturlighet med vad olika personer tycker är snyggt eller fult att göra?
Och om man har rakat sig, ska man skyla sig då?

Det är kul att man får sina inlägg kommenterade Det visar ju att det finns många engerade här Men oj vad det tycks va lätt att missförstå
Jag menar så här att det som är naturligt accepteras av de flesta personer dvs det är mera ovanligt (men självklart inte omöjligt) att man inte tycker att det som är naturligt är fult.
För egen del tycker jag ju inte att man har ngn anledning att skyla någon del på sin kropp.Men många tycker ju att just könsdelarna är ngt skämmigt och då var ju min reflektion att har man hår syns ju inga detaljer så det blir ju svårt att tycka att det är vare sej fult eller fint Det är ju bara hår.
Om man rakat sej så tycker jag personligen att det fortfarande är fint men att det finns olika uppfattningar om den saken och det går ju inte säga att något är absolut rätt eller fel
 
Jag hoppas det år ok att diskutera könsorgan här, jag är inte den vanligaste besökaren här.
Bara plocka bort om den hamnat fel eller är opassande.
Mycket fokus finns på penisar, alla har väl sett en penis och hur vida skillnader i storlek och utseende det finns på dessa könsorgan men som vanligt inte då det gäller den andra delen av befolkningen så vet nog inte alla detsamma om en vagina, eller fitta om du vill.

Jag tycker penisar är mycket fulare än vaginor ändå.

Jag tittade på Tv programmet Vår tids vagina som handlar om vår syn på hur en vagina "ska" se ut.

Sen hur ser ni på vaginor ? Tänker du på de "perfekta ritade rosa" som man ser i textböcker.
Din egen? (om du har en) vet du hur den ser ut? Har du bild på den, (tänker här att lite fördomsfullt kanske att typ alla män har säkert mätat och fotat sina)
rakar du dig, i så fall varför?
är det äckligt med hår där?
hur har skönhetsideal hamnat där när det är så mycket skam och hemligt med kvinnors nakna kroppar?

Ser vi för lite könsorgan, ffa vaginor? Vet de flesta vad och hur en normal vagina ska se ut.

Jag kan väl förstå operationer på skador från födsel eller att man är för stor där nere efter förlossning för tex kunna njuta av sex./eller att man får urinläckage.



Jag ser väl inte mer på dom än att alla har en och sålänge den fungerar och man mår bra så behöver man väl inte fundera så mycket?
Min egen är jättefin, Fiffi är tight och rosa, inget häng och släng! ;) Har ingen bild på den men har inget emot att titta på mig och tänka att jag är glad över att jag är så fint skapt. Jag vaxar mig helt, även armar och ben osv. Tycker helt enkelt att det är fräschast utan hår, len och fin hud är något jag uppskattar på mig själv och även hos en partner, dock bara könet. Resten kan vara hårigt ;)
Tycker inte alls att det finns skam hos en naken kropp, därav att jag vill ha förbud mot att kvinnor måste täcka sig.
 
Jag ser väl inte mer på dom än att alla har en och sålänge den fungerar och man mår bra så behöver man väl inte fundera så mycket?
Min egen är jättefin, Fiffi är tight och rosa, inget häng och släng! ;) Har ingen bild på den men har inget emot att titta på mig och tänka att jag är glad över att jag är så fint skapt. Jag vaxar mig helt, även armar och ben osv. Tycker helt enkelt att det är fräschast utan hår, len och fin hud är något jag uppskattar på mig själv och även hos en partner, dock bara könet. Resten kan vara hårigt ;)
Tycker inte alls att det finns skam hos en naken kropp, därav att jag vill ha förbud mot att kvinnor måste täcka sig.

Det finns väl inget som säger att kvinnor måste täcka sig mer än vad män gör?? :confused:
 
Burka osv då?

Jag har aldrig burit burka. Har aldrig upplevt något tvång på det. Ser ingen som helst risk för att det skulle bli allmänt vedertaget att använda burka i Sverige. Ser inte heller att ett förbud mot att använda ett visst klädesplagg löser några som helst problem i samhället heller. Framför allt inte när det gäller att täcka sin kön, då finns enklare metoder.
 
Får jag vara topless i alla sammanhang där killar får vara topless?

I badhuset? När jag går för att köpa glass? I Melodifestivalen?
Brukar du se många som går med bar överkropp på Melodifestivaler eller i affärer? Vad jag vet finns det inga lagar som tvinga kvinnor att bära bikiniöverdel, sen om olika etablissemang har olika klädkoder får du väl vända dig till dem om du är missnöjd. Det är ju ingen som tvingar dig att varesig gå på melodifestivaler, i affärer eller badhus. .
 
Brukar du se många som går med bar överkropp på Melodifestivaler eller i affärer? Vad jag vet finns det inga lagar som tvinga kvinnor att bära bikiniöverdel, sen om olika etablissemang har olika klädkoder får du väl vända dig till dem om du är missnöjd. Det är ju ingen som tvingar dig att varesig gå på melodifestivaler, i affärer eller badhus. .


Jo tack vet att inga kvinnor födda i Sverige måste ha Burka. Däremot dom stackarna som har det med sig, det är det jag menar.
 
Jo tack vet att inga kvinnor födda i Sverige måste ha Burka. Däremot dom stackarna som har det med sig, det är det jag menar.

Men att införa ett förbud mot att kvinnor "måste täcka sig" blir ju också väldigt konstigt. För det första, var drar man gränsen där då? Är det bara Burka man inte får ha? Det är väl snarare bättre att börja nysta i "Burkaproblemet" i en annan ände än att förbjuda plagget. I Sverige är Burka dessutom galet ovanligt. Jag har nog sett det en gång i mitt liv.
 
Brukar du se många som går med bar överkropp på Melodifestivaler eller i affärer? Vad jag vet finns det inga lagar som tvinga kvinnor att bära bikiniöverdel, sen om olika etablissemang har olika klädkoder får du väl vända dig till dem om du är missnöjd. Det är ju ingen som tvingar dig att varesig gå på melodifestivaler, i affärer eller badhus. .
Ja jag tycker man ser många manliga dansare som har bar överkropp och eller visar bröstvårtorna och några sångare har visat bröstet också. Inte bara i Melodifestivalen som bara var ett exempel utan i andra shower och program också. Senast för några dagar sedan såg jag en barbröstad man i Idol och jag har SVÅRT att föreställa mig att en kvinna hade fått ställa sig avslappnat utan tröja under en intervju i ett mainstream underhållningsprogram.

Nej det är ingen som tvingar mig att gå någonstans men när jag går någonstans eller för den delen slår på tvn så förväntar jag mig samma regler och bemötande för kvinnor som för män. Det här handlar inte om mig personligen för jag har inget stort behov av att kuta runt topless på badhuset eller gå topless på stranden eller till kiosken intill när jag köper en glass eller dansa runt topless på melodifestivalens scen utan det handlar om att jag som kvinna vill att kvinnor har samma rättigheter som män.

Nu är det inte så för även om det kanske inte finns något officiellt eller formellt förbud för kvinnor att gå topless så finns det sexistiska sociala regler som säger att det inte är accepterat så som det är för män.
 
Så vitt jag vet finns inget som helst förbud mot att ha bar överkropp som kvinna.

To be fair så är faktiskt de flesta killar inte heller topless på melodifestivalen!
Om det inte finns något formellt förbud så är det bra men det betyder inte att det skulle vara tillåtet för det. Det finns sociala regler också. Normer. Sexistisk dubbelmoral. Sånt.

Inte sagt att alla killar är det heller. Men om jag säger så här.... INGEN kvinna är det.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp