Bukefalos 28 år!

Vår tids vagina

Jag är lite kluven i hur jag själv vill ha det, och således varierar det över tid. Jag har helst hårfritt, dels för att jag lätt svettas i ljumskarna och dels för att det blir mycket bättre känsla vid sex. Att ha hårfritt kräver dock ett visst underhåll, framför allt rakning är jobbigt tycker jag, men sedan tycker jag dessutom att könsorgan är så fruktansvärt FULA! Både mäns och kvinnors. Det har jag dock aldrig sagt till någon man vars organ jag sett :p Har iofs aldrig kommenterat ett könsorgan överhuvud taget när jag tänker efter, har aldrig tänkt tanken att det skulle vara något som förväntas heller. Är det vanligt att kommentera den andres könsorgan?

Så nej, jag undviker helst fler bilder både på manliga och kvinnliga könsorgan. Jag tycker dessutom inte att det är särskilt vanligt med bilder på manliga heller, var är alla dessa bilder någonstans? Nakna kvinnor tycker jag dock är väldigt vanligt i konsten, men det brukar inte direkt vara närbilder så att se några blygdläppar blir ju svårt då. Och definitivt inte någon vagina. Manliga könsorgan är ju lite mer utanpåliggande och blir då lite mer framträdande på skulpturer t ex. Att man nästan alltid ser dem lite snett underifrån gör ju inte min visuella upplevelse direkt bättre :yuck:
Håller med. Tycker inte könsorgan är snygga estetiskt. Varken på män eller kvinnor.
Har aldrig kommenterat någons och aldrig heller fått någon kommentar, varken positiv eller negativ.
Könsorgan är inte något jag tänker på. På samma sätt som jag inte går runt och tänker på andra kroppsdelar. Jag går inte runt och tänker på mina ben heller eller funderar på pm ben är snygga. För mig är kroppen mest intressant för hur den kan användas
 
Men visst det finns kroppsdelar som kan vara mer eller mindre estetiskt tilltalande.Alltifrån tycke och smak.Men att generellt säga att våra könsorgan är fula kan inte jag tycka är korrekt.För mej handlar det om att avdramatisera just snoppar o snippor o få bort kopplingen till sexualitet. Idag är det ju en självklarhet att tonåringar har kompisar av båda könen och att man sover över hos varann könsblandat.Ofta duschar dom i hop med. Samma sak på klassresor,scoutläger osvOch på flera naturbruksgymnasier kan man dela rum kille o tjej om man vill Jättebra tycker jag.
Så kan vi bara avdramatisera det här med nakenheten så skulle ju mycket underlättas.Ta ridläger t.ex Vi vill ju gärna ha fler killar som rider Så är det ngn kille med så ska han självklart bo ihop med dom övriga deltagarna och också kunna byta om o duscha ihop så att han inte ska bli utanför utan alla kan vara del av en härlig gemenskap
 
Men visst det finns kroppsdelar som kan vara mer eller mindre estetiskt tilltalande.Alltifrån tycke och smak.Men att generellt säga att våra könsorgan är fula kan inte jag tycka är korrekt.För mej handlar det om att avdramatisera just snoppar o snippor o få bort kopplingen till sexualitet. Idag är det ju en självklarhet att tonåringar har kompisar av båda könen och att man sover över hos varann könsblandat.Ofta duschar dom i hop med. Samma sak på klassresor,scoutläger osvOch på flera naturbruksgymnasier kan man dela rum kille o tjej om man vill Jättebra tycker jag.
Så kan vi bara avdramatisera det här med nakenheten så skulle ju mycket underlättas.Ta ridläger t.ex Vi vill ju gärna ha fler killar som rider Så är det ngn kille med så ska han självklart bo ihop med dom övriga deltagarna och också kunna byta om o duscha ihop så att han inte ska bli utanför utan alla kan vara del av en härlig gemenskap

Jag tycker att det blir lite motsägelsefullt att först säga att olika kroppsdelar kan vara olika estetiskt tilltalande, men inte kunna säga att en viss kroppsdel är ful. Om det handlar om ful eller snygg så blir det konstigt att prata avdramatisering. Det är helt olika saker för mig. Själv har jag bara kommenterat det estetiska.
 
Men visst det finns kroppsdelar som kan vara mer eller mindre estetiskt tilltalande.Alltifrån tycke och smak.Men att generellt säga att våra könsorgan är fula kan inte jag tycka är korrekt.För mej handlar det om att avdramatisera just snoppar o snippor o få bort kopplingen till sexualitet. Idag är det ju en självklarhet att tonåringar har kompisar av båda könen och att man sover över hos varann könsblandat.Ofta duschar dom i hop med. Samma sak på klassresor,scoutläger osvOch på flera naturbruksgymnasier kan man dela rum kille o tjej om man vill Jättebra tycker jag.
Så kan vi bara avdramatisera det här med nakenheten så skulle ju mycket underlättas.Ta ridläger t.ex Vi vill ju gärna ha fler killar som rider Så är det ngn kille med så ska han självklart bo ihop med dom övriga deltagarna och också kunna byta om o duscha ihop så att han inte ska bli utanför utan alla kan vara del av en härlig gemenskap
Fast är inte det olika saker?
Varför måste man tycka att könsorgan är snygga estetiskt? Det har ju inget att göra med att avdramatisera?
Jag tycker tvärtom. Vill man avdramatisera tycker jag man ska se det som kroppsdelar och inget som måste vara snyggt och sexuellt som du nämnde.
 
Hm, jag har nog inte tittat närmare på min egen, förutom när jag försökt ta reda på varför det är irriterat/kliar på något ställe där och få en uppfattning vad det är.
Jag rakar mig inte, endast väldigt lite och klipper istället för att håren inte ska bli för långa, aldrig riktigt själv tyckt det sett snyggt ut med långt buskigt hår, men vissa gillar det och andra inte. Helrakning gillar jag inte, dels för att det inte ser så snyggt ut och sen gör det jäkulskt ont när håren växer ut igen innan de blivit lite längd på dom igen.

Jag tror jag tillhör dom som inte riktigt bryr sig på ett sätt hur andras ser ut, vare det sig är snippor eller snoppar. Huvudsaken är att individen själv är nöjd.
 
Jag har nog aldrig tänkt på utseendet. Den finns där, den fungerar, det är ok.
Rakar mig pga att det känns fräschare, sparar en liten ansad triangel typ för att inte känna mig som 10 år typ.
 
Något som jag tycker är intressant är nog den här tanken, som jag också har ofta, att varför vissa kroppsdelar är så sexuellt "anspända". Det verkar onödigt och dumt och själv har jag inte mycket till prydhet även om jag hade när jag var ung. Vore inte världen bättre egentligen om alla gick nakna och inte hade erotiskt laddade delar, som för övrigt är olika i olika länder.

Samtidigt är jag också, helt motsägelsefullt, av den åsikten att vissa delar på kroppen bara är till för min man. Jag kan ha pusch up för att göra folk lite uppmärksamma på vad han får men ingen annan och samtidigt går jag med trosor och kläder på mig.
Jag gillar när min man är klädd också, just av den anledningen. Det finns delar hos honom som inga andra kvinnor får se och det är i sig väldigt erotiskt på något sätt.

Sedan har jag svårt att se orakade armhålor MEN det är för att jag själv har problem med hår under armarna då jag kommer ihåg hur det luktade och kändes att ha hår under armarna. När jag för första gången rakade armarna försvann min svettlukt som uppkom redan efter tre timmar efter dusch och har aldrig kommit tillbaka.

Rakat kön blev det av en slump när jag var ca 35 när jag och mannen, som då varit ihop i nästan 15 år, fick ett infall och skulle testa raka oss. Helt plötsligt slapp jag nyp i pubishåren vid sex, tamponginförande och dessutom tycker jag att jag blir fräschare nertill. Men den största fördelen var känslan vid sex. Så fenomenet är här för att stanna. Kommer aldrig skaffa hår på könet igen.
 
Sedan har jag svårt att se orakade armhålor MEN det är för att jag själv har problem med hår under armarna då jag kommer ihåg hur det luktade och kändes att ha hår under armarna. När jag för första gången rakade armarna försvann min svettlukt som uppkom redan efter tre timmar efter dusch och har aldrig kommit tillbaka..

Vad intressant! Jag rakade mig i säkert tio år och hade en del problem med svettfläckar och lukt. Slutade raka mig och jag svettas minimalt och luktar inte mer än andra. Konstigt att det kan vara så olika!

Däremot (nu riktar jag mig mer allmänt till tråden) rakar jag gärna bikinilinjen och benen - annars blir det hemskt obekvämt och kliande vid troskanten och det kliar som f-n när man har haft ridbyxor eller strumpbyxor länge på orakade ben. Håren böjs liksom åt fel håll och det är sjukt obekvämt! Jag hade gärna varit helt orakad men vad ska man göra.

En intressant grej är ju varför man tycker att det är "fräschare" och "sexigare" utan hår?
 
En intressant grej är ju varför man tycker att det är "fräschare" och "sexigare" utan hår?

Om man tycker så borde man ha tänkt och upplevt känner jag. Som jag gjorde. Annars kan man väl bara tro att man är fräschare.

När det gäller sexigare så kan det givetvis vara det som många kallar normer och mode medan andra tycker olika vad som är sexigt, som i allt annat. Någon tycker buske är sexigt andra inte. Måste det egentligen vara konstigare än så?

Jag upplever t.ex inte att någon ifrågasätter någon som säger att de tycker att det är sexigare med skägg, eller hårigt bröst men så fort det kommer till könet är det direkt något som måste ifrågasättas......om man nu inte säger att hårigt är sexigt.

Hittills har jag inte hört någon säga "Du har aldrig tänkt på att skägg finns där av en anledning?" när man säger att man gillar killar utan skägg och att det upplevs fräschare.
Det var ju någon i tråden som belyste just det jag skriver nu, att det alltid kan ifrågasättas så fort det är könet det är frågan om men inte annars.

I förlängningen betyder det precis det vi absolut vill komma ifrån; att det är ett område som är stigmatiserat.
 
Verkar som vi är flera som tycker ung likadant Jag håller med Efwa om att nakenhet inte bör kopplas till sexualitet på samma sätt som man självklart inte får för sej att kyssa nån bara för man ser munnen på vederbörande.Egentligen ser jag ingen anledning till att vi skyler oss Alla vet ju hur en naken kropp ser ut Man eller kvinna Och det finns tusentals bilder på nakna kroppar på nätet Direkta porrbilder tycker jag dock är osmakliga men bilder på nakenbad o liknande är helt ok eftersom det inte är en sexuell situation. Så jag tycker vi kunde ha det som i Tyskland vad gäller omklädningsrum att dessa är gemensamma men där det finns tillgång till bås för dom som är pryda av sej.Nakenhet är något naturligt och vagina är inte ful Är det helt orakat så syns ju i princip inget mer än hår så varför ska man skyla sej då??
 
En intressant grej är ju varför man tycker att det är "fräschare" och "sexigare" utan hår?

Kan man nånsin förstå någon annans känsla oavsett om känslan är att könet känns/upplevs fräschare med eller utan hår eller om känslan är obehag inför mörker eller what ever?

På tal om utseenden hit och dit så har i af inte jag för vana att spana in andra människors kön i omklädningsrum/duschar osv, men enligt mig så har han jag sexar med en snygg en och enligt honom så har jag en fin en, men rent generellt så är det nog inget som någon av oss lägger nån större tankeverksamhet vid sådär till vardags..
 
Samma här, dessutom så tycker jag att det gör ont vid vaginalt sex om inte håret på sidorna är trimmat. Mitt blir långt och knappt krulligt så det slits och drar i det vid sex.

Jag har också den typen av pubishår som tåtar ihop sig och dras med in vid vaginalt sex och det gör ont!

Min taktik är därför att raka bort hela skiten när det blir för långt, av ren och skär lathet :D. Som yngre tyckte jag att det var lite småmysigt och kul att hitta på kreativa frisyrer, men så blev jag gammal och lat :angel:. Som tur är får jag inget kliande i utväxtperioden, så hela processen förlöper smärtfritt :up:.

På resten kroppen, typ armhålor och ben har jag minst sagt liten och långsam växt av hår så de får bara en omgång med hyveln samtidigt som skrevet. Jag skulle inte ha något emot lite mer hår under arnmarna, för det känns lite luftigare. Men mina tjugotal små rackare i varje armhåla ser bara ut som att de prövar för mycket på att vara något de inte är :p. Ögonbrynen plockas max en gång i halvåret och då är det kanske tre hårstrån på varje som rycks bort.

Klen hårväxt var det ja :laugh:.

...

Fattarfortfarande inte resonemanget om kvinnors uppfattade ålder med tanke på hur mycket hår hon har mellan benen? Inte tusan känner jag mig varken äldre eller yngre beroende på mutt-frisyr :confused:. En gång i månaden ungefär ändras bara frillan från buske till hårlös, så är det inte mer med det liksom. Känns lite som en grej folk kläcker ur sig "bara för att" utan att reflektera över vad de egentligen pratar om.
 
"På tal om utseenden hit och dit så har i af inte jag för vana att spana in andra människors kön i omklädningsrum/duschar osv, men enligt mig så har han jag sexar med en snygg en och enligt honom så har jag en fin en, men rent generellt så är det nog inget som någon av oss lägger nån större tankeverksamhet vid sådär till vardags.."

Men det är ju precis detta jag också menar. Om vi slutade göra en grej av hur vi ser ut generellt inklusive könsorgan så skulle oerhört mycket onödig frustration försvinna. Om vi kunde resonera när det gäller våra kroppar som i andra fall nämligen att naturens mångfald är positiv och att man FÅR se olika ut istället för att alla ska va stöpta i samma form Tänk så mycket onödig tid kostnad och varför inte lidande som läggs ner på att omforma speciellt bröst men också blygläppar Men varför denna enorma utseende fixering? Och ffa hur kommer vi vidare??
 
"På tal om utseenden hit och dit så har i af inte jag för vana att spana in andra människors kön i omklädningsrum/duschar osv, men enligt mig så har han jag sexar med en snygg en och enligt honom så har jag en fin en, men rent generellt så är det nog inget som någon av oss lägger nån större tankeverksamhet vid sådär till vardags.."

Men det är ju precis detta jag också menar. Om vi slutade göra en grej av hur vi ser ut generellt inklusive könsorgan så skulle oerhört mycket onödig frustration försvinna. Om vi kunde resonera när det gäller våra kroppar som i andra fall nämligen att naturens mångfald är positiv och att man FÅR se olika ut istället för att alla ska va stöpta i samma form Tänk så mycket onödig tid kostnad och varför inte lidande som läggs ner på att omforma speciellt bröst men också blygläppar Men varför denna enorma utseende fixering? Och ffa hur kommer vi vidare??

Men är det verkligen att göra en grej av utseendefixering, att man inte bryr sig?
Jag brukar inte heller kolla så värst noga på folk, varken på stan eller i badhuset, och det skulle jag säga är mest just därför att jag inte lägger någon vikt vid andras utseende.
 
Klicka för att se mer...
Men är det verkligen att göra en grej av utseendefixering, att man inte bryr sig?
Jag brukar inte heller kolla så värst noga på folk, varken på stan eller i badhuset, och det skulle jag säga är mest just därför att jag inte lägger någon vikt vid andras utseende.

Men precis så menar jag också så klart Dessvärre är det ju alltför många som lägger allt för stor vikt på utseende Inte minst under dom osäkra tonåren Om vi lite mer mogna kvinnor kunde föregå med gott exempel och sas överföra budskapet att man inte ska lägga någon vikt vid andras utseende Så frågan kvarstår Hur får vi till stånd en sådan attitydändring?
 
Klicka för att se mer...
Men är det verkligen att göra en grej av utseendefixering, att man inte bryr sig?
Jag brukar inte heller kolla så värst noga på folk, varken på stan eller i badhuset, och det skulle jag säga är mest just därför att jag inte lägger någon vikt vid andras utseende.

Men precis så menar jag också så klart Dessvärre är det ju alltför många som lägger allt för stor vikt på utseende Inte minst under dom osäkra tonåren Om vi lite mer mogna kvinnor kunde föregå med gott exempel och sas överföra budskapet att man inte ska lägga någon vikt vid andras utseende Så frågan kvarstår Hur får vi till stånd en sådan attitydändring?
Hur menar du att vi ska föregå med gott exempel och inte bry oss om andras utseende? Det är väl just det som många i tråden skriver dvs att de inte bryr sig om huruvida andra rakar sig eller inte samt att de har gjort sitt val hur de vill göra.
 
Verkar som vi är flera som tycker ung likadant Jag håller med Efwa om att nakenhet inte bör kopplas till sexualitet på samma sätt som man självklart inte får för sej att kyssa nån bara för man ser munnen på vederbörande.Egentligen ser jag ingen anledning till att vi skyler oss Alla vet ju hur en naken kropp ser ut Man eller kvinna Och det finns tusentals bilder på nakna kroppar på nätet Direkta porrbilder tycker jag dock är osmakliga men bilder på nakenbad o liknande är helt ok eftersom det inte är en sexuell situation. Så jag tycker vi kunde ha det som i Tyskland vad gäller omklädningsrum att dessa är gemensamma men där det finns tillgång till bås för dom som är pryda av sej.Nakenhet är något naturligt och vagina är inte ful Är det helt orakat så syns ju i princip inget mer än hår så varför ska man skyla sej då??

En viktig sak i sammanhanget när du skriver att jag tycker så vill jag ändå förtydliga att jag SAMTIDIGT INTE tycker att alla ska gå nakna för det man lämnar till fantasin och speciella personer samtidigt, är något jag ser som underbart.

Det verkar ju ha mer med tillfälle och känsla att göra, vilket känns helt ok för min del, än just själva kroppsdelen.

Kön är ingen "big deal" samtidigt som det gietvis är det. Det ÄR inte som vilken kropsdel som helst men samtidigt är det ju det. Annars skulle ju inte ett sexuellt övergrepp vara ett sådant fruktansvärt överträdande. Men skulle det det om vi såg det som en armbåge?

Jag menar INTE att trivialisera ett övergrepp utan funderar bara i text.
 
Kön är ingen "big deal" samtidigt som det gietvis är det. Det ÄR inte som vilken kropsdel som helst men samtidigt är det ju det. Annars skulle ju inte ett sexuellt övergrepp vara ett sådant fruktansvärt överträdande. Men skulle det det om vi såg det som en armbåge?
Armbågar används sällan till tvång men om vi låtsas att de gjorde det....

Vad jag vet kan man inte bli sjuk eller gravid av en armbåge i kroppsöppningarna men förutom det kanske det skulle vara ungefär lika jobbigt att mot sin vilja få en armbåge inkörd i munnen till exempel?
Jag vill i alla fall inte att någon ska köra sina armbågar i mig eller på mig mot min vilja.
Kunde andras armbågar ge mig sjukdomar eller göra mig gravid skulle det vara ännu värre - inga bara armbågar på mig eller i mig!

Fanns det en kultur av att använda armbågar till tvång och våld på samma sätt som det finns en kultur av att tvinga på andra sina könsorgan så skulle jag tycka det var väldigt obehagligt om någon kom för nära mig med sina armbågar och sa att de ville använda mina armbågar till något eller att de skulle attackera mig med sina armbågar oavsett om jag ville eller inte.

Om det var vanligt att folk tvingade på andra sina armbågar eller grep tag om, tog på, klämde på andras armbågar mot deras vilja eller höll fast ovilliga för att kunna köra runt med sina armbågar på eller i dem... ja då kanske jag skulle börja tycka att armbågar var jobbiga.

Om man sa att den som fått sin armbåge attackerad eller blivit attackerad av någon som använde sig av en armbåge får skylla sig själv så skulle det vara jobbigt om det var just det man blivit utsatt för. Om man riskerade höra att man kanske till exempel inte sa tillräckligt tydligt att man inte ville ha armbågen inkörd i munnen och "ska du verkligen förstöra den här människans liv över lite armbåge som du ändå ville ha?" ja då kanske det skulle bli jobbigt att anmäla den där armbågsmisshandeln man blev utsatt för.
 
On topic!

Jag kör på hårfritt för att jag tycker det är snyggare. Ja självklart kan normer ha sagt åt mig att tycka det men det ändrar inte hur jag själv vill ha det.

Kunde inte bry mig mindre om hur andra gör.

Det bästa man kan göra för att förändra attityder är väl att inte bry sig och inte döma andra för hur de ser ut?
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Livförsäkring
  • Uppdateringstråd 29
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp