Bukefalos 28 år!

Vår tids vagina

Det har jag, bara glömt ringa dem ett halvår för vågen inte funkar och måste mäta hur mycket jag läcker innan jag får operas.

?? Hur mkt du läcker innan du opereras? Det behövde jag aldrig, jag fick göra ultraljud efter jag kissat hos gyn, då såg de att jag inte fick ut all urin. Sen räckte det att berätta när och hur mkt jag läckte, inga mätningar behövdes! Men kanske är olika hos olika gyn, men hela min procedur var snabb och enkel!

Och SÅ värt det! :)
 
?? Hur mkt du läcker innan du opereras? Det behövde jag aldrig, jag fick göra ultraljud efter jag kissat hos gyn, då såg de att jag inte fick ut all urin. Sen räckte det att berätta när och hur mkt jag läckte, inga mätningar behövdes! Men kanske är olika hos olika gyn, men hela min procedur var snabb och enkel!

Och SÅ värt det! :)
Hållt på nog 1,5 år nu. Sen är en hel del pga mitt dåliga minne då jag helt enkelt glömmer att ringa även om jag tänker på det dagligen.
Jag behöver väga trosskydd, innan och efter användning för att de ska se hur mycket jag läcker. Kan kanske fråga om det räcker med att ta bilder på trosorna annars :p
Det var din tråd som fick mig att inse att jag ens läckte faktiskt.
 
När jag tänker på en vuxen person som gått igenom puberteten så tänker jag på en person med kroppshår, ja. Även under armar, och annat hår.

Det är möjligt att pedofilvarning var ett starkt uttryck, jag bara skrev min första tanke - men till stor del tänker jag absolut att rakandet hänger ihop med viljan att verka yngre. Minimalt med behåring är fräschare, ungdomligare... så upplever jag det medialt och socialt.

Men jag rakar andra delar av mig själv ibland så. Mm. Ambivalens. För mig själv. Hade helt klart blivit stött om någon karl kom till trosavstånd och ville att jag skulle raka mig.
Det är väl som med allt annat. Det beror väl på hur mycket hår man har. De som tycker det är fruktansvärt att raka har förmodligen inte så mycket hår där nere (även om de tror det)

När folk visar upp sina "håriga" armhålor eller orakade ben brukar jag undra vart håret finns.

Hur mycket hår jag än tog bort skulle ingen uppfatta mig som yngre och verkligen inte som ett barn. Det finns ju andra spår av ålder och tre förlossningar än om jag har hår ned till knäna eller inget hår alls.
 
Hållt på nog 1,5 år nu. Sen är en hel del pga mitt dåliga minne då jag helt enkelt glömmer att ringa även om jag tänker på det dagligen.
Jag behöver väga trosskydd, innan och efter användning för att de ska se hur mycket jag läcker. Kan kanske fråga om det räcker med att ta bilder på trosorna annars :p
Det var din tråd som fick mig att inse att jag ens läckte faktiskt.

Härligt om det hjälpt ngn att ta tag i det :) Det är så otroligt vanligt problem men så många som lider i tysthet! Och helt i onödan, och absolut inget att skämmas för.

Glad att jag slapp det där med att väga trosskydd, men alla gyn har säkert olika rutiner. Jag är glad att min gyn var så förstående, jag behövde bara beskriva hur mkt jag läckte och i vilka situationer. Men känns det ok för dig att väga trosskydd så gör det så snart du bara kan, så du kan påbörja proceduren!
Själva operationen går så snabbt och enkelt och efteråt... att tex kunna hoppa, springa och skratta ohejdat är en sådan befrielse! Haha låter som värsta predrikan, men jag är bara så glad för alla skaffar hjälpen som ju finns :D
 
Härligt om det hjälpt ngn att ta tag i det :) Det är så otroligt vanligt problem men så många som lider i tysthet! Och helt i onödan, och absolut inget att skämmas för.

Glad att jag slapp det där med att väga trosskydd, men alla gyn har säkert olika rutiner. Jag är glad att min gyn var så förstående, jag behövde bara beskriva hur mkt jag läckte och i vilka situationer. Men känns det ok för dig att väga trosskydd så gör det så snart du bara kan, så du kan påbörja proceduren!
Själva operationen går så snabbt och enkelt och efteråt... att tex kunna hoppa, springa och skratta ohejdat är en sådan befrielse! Haha låter som värsta predrikan, men jag är bara så glad för alla skaffar hjälpen som ju finns :D
De är väl inte helt glada åt att jag ska göra den så ung och med bara ett barn då det blir kjejsarsnitt sen, vet inte om det spelar in faktiskt (men tror och hoppas inte det)
Måste få hem en ny våg först, sen väga en månad, sen vänta säkert ett halvår till på operation så vi får se när det här blir färdigt :meh:
Men sätter en påminelse på telefonen direkt. Kanske kan fråga om de kan snygga till lite där nere när de ändå är där och rotar ;)
 
De är väl inte helt glada åt att jag ska göra den så ung och med bara ett barn då det blir kjejsarsnitt sen, vet inte om det spelar in faktiskt (men tror och hoppas inte det)
Måste få hem en ny våg först, sen väga en månad, sen vänta säkert ett halvår till på operation så vi får se när det här blir färdigt :meh:
Men sätter en påminelse på telefonen direkt. Kanske kan fråga om de kan snygga till lite där nere när de ändå är där och rotar ;)

Ah just ja det frågade de ju om, om jag ska ha fler barn. Jag är ju inte purung och säker på att inte ha fler barn så då kanske det var lite enklare förstås! Kan ju föda barn efter op, men att man säkerligen får göra om den då.
 
Ah just ja det frågade de ju om, om jag ska ha fler barn. Jag är ju inte purung och säker på att inte ha fler barn så då kanske det var lite enklare förstås! Kan ju föda barn efter op, men att man säkerligen får göra om den då.
För mig är det inte aktuellt att födda vaginalt igen överhuvudtaget så det kvittar egentligen, jag surnar till direkt när det förväntas att jag 1. ska ha fler barn 2. födda vaginalt.
 
Jag kan inte låta bli att lufta en reflektion. Överlag, och även i den här tråden, så talas det om att det ser "fräschare" ut med rakat från anhängare av trenden. Varför? Är det ett sätt att försöka avsexualisera och försöka få det att handla mer om hygien än utseende? Jag tycker inte riktigt om det, jag gillar inte kroppsbehåring MEN jag anser ju inte att en person som rakar sig är (eller ser ut att vara) "fräschare" än någon som är hårig! Dålig klang tycker jag.
 
Jag tycker inte riktigt om det, jag gillar inte kroppsbehåring MEN jag anser ju inte att en person som rakar sig är (eller ser ut att vara) "fräschare" än någon som är hårig! Dålig klang tycker jag.

Det står det ju dig fritt att tycka, precis som andra får tycka att hårigt ser/är mindre fräscht utan att bli påhoppade med pedofilvarningar.
 
@Gnist Klart att det står en fritt att tycka, det är ju därför jag som du såg, var noga med att skriva att det är vad just jag tycker. Det här har ju inget med pedofilanklagelser att göra. Menade bara på att ordet fräsch inte är lika subjektivt som om man tycker att något är estetiskt tilltalande. Det är på något vis allmängiltigt att vilja vara fräsch.
 
Mitt största hårissue kommer när jag för första gången ska ha sex med någon ny. Upplever att jag bryr mig ganska lite om hårets vara eller icke vara på både kvinnor och män, men jag litar inte riktigt på att männen inte kommer dra slutsatser om mig beroende på vilken kategori av rakad eller orakad som jag råkar vara för dagen :D, och blir alltid nervös om inte min frisyr stämmer lite med snubbens motsvarande :o. Vette tusan hur jag ska KBTa bort den där nojjan, får väl se till att bli naken med så många män så möjligt så snart jag bara kan så att situationen avdramatiseras eller nåt. I övrigt tycker jag att det kan vara obekvämt att vara rakad om ska rida, och min blir också ganska påtagligt mycket känsligare för typ svamp och så utan hår, så jag blir mer nog mer björnlik generellt allteftersom åren adderas.
 
Sen hur ser ni på vaginor ? Tänker du på de "perfekta ritade rosa" som man ser i textböcker.
Får väl erkänna att jag inte tänker så mycket .Har väl ingen idealbild precis
Din egen? (om du har en) vet du hur den ser ut? Har du bild på den, (tänker här att lite fördomsfullt kanske att typ alla män har säkert mätat och fotat sina)

Tjavars Det finns många foton på mej naken eftersom jag oftar badar naken men inget speciellt på själva fiffin
rakar du dig, i så fall varför? Ja det gör jag Rakar bort allt.Har gjort det sedan jag var 15 eller nåt.Numera finns vetenskapliga undersökningar som visar att det inte är någon skillnad avseende infektioner t.ex svamp om man är rakad eller inte Detta förutsätter att huden inte blir sårig och irriterad i samband med rakningen och det blir den inte på mej som tur är.

är det äckligt med hår där? Nja äckligt vet jag inte Andra får göra som dom vill Det stör mej inte Men jag tycker det känns fräschare och tror också att killar gillar rakat bättre Då ser dom ju nåt som kan stimulera dom En hårbuske är väl inget spec att titta på.Men ffa gör jag det för min egen skull

hur har skönhetsideal hamnat där när det är så mycket skam och hemligt med kvinnors nakna kroppar?
Det är trist att det blivit sån fixering att nakenhet kopplas till sexualitet För mej finns ingen sådan koppling Man blir ju inte sugen på att kyssa nån bara för att man ser munnen eller hur?Jag solar o badar gärna naken..om det går Tyvärr tycks en en naken kvinnas kropp locka till sej karlar som flugor kring en socker bit så man får inte vara ifred Varför??

Ser vi för lite könsorgan, ffa vaginor?
Ja det är jag helt övertygad om Om vi kunde avdramatisera detta och få en naturligare syn p nakenhet skulle det ta bort mycket av kopplingen till sex. Det finns t.ex ingen anledning att mindre barn inte ska kunna vara nakna inför varann när dom själva inte har ngt behov av det.Finns ingen anledning att vuxenvärlden ska pracka på dem ett beteende som dom själva inte förstår. Låt barnen själva bestämma om o när dom inte vill visa sej nakna längre. Varför inte ha det som i Tyskland,Holland o Österrike där det normala är att man har gemensamma omklädningsrum på t.ex simhallar men där det finns enskilda bås där man kan byta om enskilt om man så vill Intressant nog används båsen rätt sällan utan dom flesta byter om helt öppet och blandat män o kvinnor då

Vet de flesta vad och hur en normal vagina ska se ut.
Hade ju hoppats att det är så Inte minns för tonårstjejer som så ofta klagar på att deras inre blygdläppar är för stora o hänger ut Hade dom sett fler nakna kvinnor så hade dom förstått att det finns en stor variation och att väldigt mycket faktiskt är helt normalt och att man kanske inte har så stor anledning att skyla sej
Men hur når vi dit???
 
Jag våndas nästan lite för att läsa såna här trådar, för det brukar alltid komma upp nya skönhetsideal som jag var lyckligt ovetande om :cautious:
Själv föredrar jag hår på fitty, kanske lite friserat men inte rakat, det är vad jag tycker är snyggast. Men allvarligt talat så kan jag hur jag än tänker inte minnas en enda av mina sexpartners könsfrisyrer utom en mycket specifik gång när min dåvarande kk fått för sig att helkroppsraka sig för kul skull (det var som att ligga med en kaktus när det växte ut :mad:).

Kolla länkarna under klippet:D
 
Jag våndas nästan lite för att läsa såna här trådar, för det brukar alltid komma upp nya skönhetsideal som jag var lyckligt ovetande om :cautious:
Själv föredrar jag hår på fitty, kanske lite friserat men inte rakat, det är vad jag tycker är snyggast. Men allvarligt talat så kan jag hur jag än tänker inte minnas en enda av mina sexpartners könsfrisyrer utom en mycket specifik gång när min dåvarande kk fått för sig att helkroppsraka sig för kul skull (det var som att ligga med en kaktus när det växte ut :mad:).

Kolla länkarna under klippet:D


Haha! Vilken rolig info-film! :bump:
 
Jag är lite kluven i hur jag själv vill ha det, och således varierar det över tid. Jag har helst hårfritt, dels för att jag lätt svettas i ljumskarna och dels för att det blir mycket bättre känsla vid sex. Att ha hårfritt kräver dock ett visst underhåll, framför allt rakning är jobbigt tycker jag, men sedan tycker jag dessutom att könsorgan är så fruktansvärt FULA! Både mäns och kvinnors. Det har jag dock aldrig sagt till någon man vars organ jag sett :p Har iofs aldrig kommenterat ett könsorgan överhuvud taget när jag tänker efter, har aldrig tänkt tanken att det skulle vara något som förväntas heller. Är det vanligt att kommentera den andres könsorgan?

Så nej, jag undviker helst fler bilder både på manliga och kvinnliga könsorgan. Jag tycker dessutom inte att det är särskilt vanligt med bilder på manliga heller, var är alla dessa bilder någonstans? Nakna kvinnor tycker jag dock är väldigt vanligt i konsten, men det brukar inte direkt vara närbilder så att se några blygdläppar blir ju svårt då. Och definitivt inte någon vagina. Manliga könsorgan är ju lite mer utanpåliggande och blir då lite mer framträdande på skulpturer t ex. Att man nästan alltid ser dem lite snett underifrån gör ju inte min visuella upplevelse direkt bättre :yuck:
 
Jag är lite kluven i hur jag själv vill ha det, och således varierar det över tid. Jag har helst hårfritt, dels för att jag lätt svettas i ljumskarna och dels för att det blir mycket bättre känsla vid sex. Att ha hårfritt kräver dock ett visst underhåll, framför allt rakning är jobbigt tycker jag, men sedan tycker jag dessutom att könsorgan är så fruktansvärt FULA! Både mäns och kvinnors. Det har jag dock aldrig sagt till någon man vars organ jag sett :p Har iofs aldrig kommenterat ett könsorgan överhuvud taget när jag tänker efter, har aldrig tänkt tanken att det skulle vara något som förväntas heller. Är det vanligt att kommentera den andres könsorgan?

Så nej, jag undviker helst fler bilder både på manliga och kvinnliga könsorgan. Jag tycker dessutom inte att det är särskilt vanligt med bilder på manliga heller, var är alla dessa bilder någonstans? Nakna kvinnor tycker jag dock är väldigt vanligt i konsten, men det brukar inte direkt vara närbilder så att se några blygdläppar blir ju svårt då. Och definitivt inte någon vagina. Manliga könsorgan är ju lite mer utanpåliggande och blir då lite mer framträdande på skulpturer t ex. Att man nästan alltid ser dem lite snett underifrån gör ju inte min visuella upplevelse direkt bättre :yuck:
Näe!!! :mad:

Manliga könsorgan är vackra. Så det så.
jag är också vacker där nere - helt ärligt tycker jag det.
 
Jag tycker inte man generellt set kan säga att våra könsorgan är fula Men visst finns det en variation.Själv tycker jag nog sk prostinnegardiner,tjocka magar och stora krokiga näsor dår är "fulare" Men det är väl som alltid dvs smaken är som baken
 
Tja, vi tycker alla olika :) Men för mig handlar det inte om att jag föredrar vissa utseenden på könsorganen (även om det också finns de jag personligen föredrar mer eller mindre), utan mer om att könsorgan rent generellt är en kroppsdel som jag inte giller rent estetiskt. Könsorgan, fötter och öron är de fulaste kroppsdelarna enligt mig, så de är i gott sällskap :rofl: Det är extremt få exemplar inom de kategorierna som jag tycker är fina. (Men nästan alltid är de fina på den jag är kär i :love:)
 
Jag är lite kluven i hur jag själv vill ha det, och således varierar det över tid. Jag har helst hårfritt, dels för att jag lätt svettas i ljumskarna och dels för att det blir mycket bättre känsla vid sex. Att ha hårfritt kräver dock ett visst underhåll, framför allt rakning är jobbigt tycker jag, men sedan tycker jag dessutom att könsorgan är så fruktansvärt FULA! Både mäns och kvinnors. Det har jag dock aldrig sagt till någon man vars organ jag sett :p Har iofs aldrig kommenterat ett könsorgan överhuvud taget när jag tänker efter, har aldrig tänkt tanken att det skulle vara något som förväntas heller. Är det vanligt att kommentera den andres könsorgan?

Så nej, jag undviker helst fler bilder både på manliga och kvinnliga könsorgan. Jag tycker dessutom inte att det är särskilt vanligt med bilder på manliga heller, var är alla dessa bilder någonstans? Nakna kvinnor tycker jag dock är väldigt vanligt i konsten, men det brukar inte direkt vara närbilder så att se några blygdläppar blir ju svårt då. Och definitivt inte någon vagina. Manliga könsorgan är ju lite mer utanpåliggande och blir då lite mer framträdande på skulpturer t ex. Att man nästan alltid ser dem lite snett underifrån gör ju inte min visuella upplevelse direkt bättre :yuck:
Håller med. Tycker inte könsorgan är snygga estetiskt. Varken på män eller kvinnor.
Har aldrig kommenterat någons och aldrig heller fått någon kommentar, varken positiv eller negativ.
Könsorgan är inte något jag tänker på. På samma sätt som jag inte går runt och tänker på andra kroppsdelar. Jag går inte runt och tänker på mina ben heller eller funderar på pm ben är snygga. För mig är kroppen mest intressant för hur den kan användas
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp