Våra 20+'are

Sv: Våra 20+'are

Min ena är ju lite skruttig. men det beror nog på vem man frågar, frågar man honom så är han en man i sina bästa år och ibland en ungdom i tävlingskondition.
Han har dock väldigt mycket gamla skador så man får be honom ta ta det lugnt.

*kl
Mayan har varit i ridhuset och sprungit över cavaletti och hoppat några skutt idag med två unga testpiloter.




Det är nog två år sen hon hoppade sist och det har aldrig varit något som vi gjort ofta.
 
Sv: Våra 20+'are

Hippo alfa grow gav jag förra vintern 2011 när jag köpte min. Han gick upp direkt!
 
Sv: Våra 20+'are

Vad blev resultatet då? :)

*kl*
Jag ska bara jobba lite till, sen ska jag ut till min fina pålle och njuta av våren! (Översättning = försöka rida ut i vettigt tempo, dvs inget springande utan kontroll, och utan att någon av oss får allergiattack :D )


resultatet blev 61,22 % så ganska så nära måste jag säga ;)

hhaha det där med lugnt tempo excisterar inte i min pålles värld när vi kommer ut i skogen.
 
Sv: Våra 20+'are

Bah, så retligt!

Det där med tempo är ju intressant egentligen. I vintras red vi ut på en längre tur, ett gäng från stallet och eftersom jag vet hur Wille blir utrustade jag honom med kombibett och martingal. Vi traloppade stora delar av vägen när de andra skrittade. 11-åriga tjejen på 6-åriga ponnyn tittade lite förskräckt på oss :D Wille var väääldigt svettig när vi kom hem, trots klippt och -grader ute ;) Idag däremot ändrade jag min plan och tog med honom som handhäst på en power walk, och det är tydligen asatråkigt! Han sinkar mitt tempo och fusktravade i uppförsbackarna. Nä, när matte är på marken går det tydligen inte att vara speciellt aktiv ;)
 
Sv: Våra 20+'are

*kl*

Det var inte förras lördagen som vi startade KM utan idag, hade skrivit fel i mitt förra inlägg. :D

Vi vann! :banana: LA:1 på 67%, inte illa för en 25 åring kan jag tycka. ;)

 
Sv: Våra 20+'are

kl

Jag har också en liten pensionär hemma :) han är 21 i år (men det har han ingen aning om), halvblod på ca 170 e: Norson. Väldigt pigg & glad! Väldigt ambitiös med mycket krut i, alltid positiv, nästan för mycket energi för på vintrarna går det knappt rida honom, han blir för laddad och det pyser över liksom. Från mars till december är han ganska lugn :D

En väldigt speciell och bestämd herre med väldigt många egenheter, inte helt lätt alltid :p Men han är en väldigt go häst, gammal hoppare som även kan allt i dressyren, det roligaste han vet är galoppombyten och galopp i uppförsbackar, fast det går gärna lite för fort då.

dhihi10_500c5f5ae087c36f95000007.jpg

curre-sotis05_205626041.jpg

curr08_201171698.jpg

dhihi28_500c62829606ee343400002a.jpg
 
Sv: Våra 20+'are

kl

Jag har också en liten pensionär hemma :) han är 21 i år (men det har han ingen aning om), halvblod på ca 170 e: Norson. Väldigt pigg & glad! Väldigt ambitiös med mycket krut i, alltid positiv, nästan för mycket energi för på vintrarna går det knappt rida honom, han blir för laddad och det pyser över liksom. Från mars till december är han ganska lugn :D

En väldigt speciell och bestämd herre med väldigt många egenheter, inte helt lätt alltid :p Men han är en väldigt go häst, gammal hoppare som även kan allt i dressyren, det roligaste han vet är galoppombyten och galopp i uppförsbackar, fast det går gärna lite för fort då.

dhihi10_500c5f5ae087c36f95000007.jpg

curre-sotis05_205626041.jpg

curr08_201171698.jpg

dhihi28_500c62829606ee343400002a.jpg

Vilken fining! :D

*kl*

Tack SkorpSmulan! :)
 
Sv: Våra 20+'are

*KL*

Kan bjuda på en gamling ridskolan ägde. Han stod som f.1994 tills ett chip hittades under ett vet.besök, siffrorna skickades till KWPN och voilá! Han var helt plötsligt född 1990!

En riktig gammal räv var det, köptes in till ridskolan 2004 och kunde väl egentligen allt bara att vem som helst kunde inte få det ur honom :D fick på senare år otroligt svårt att fälla päls och hade stora teddyöron för att de var så håriga, klipptes flera gånger per år

2010 blev vi 3:a i LB:2 och blev då 2:a i KM för ridskolehäst.

2011 vann vi LB:3 på KM med 67,58%, stod då även som segrare för KM ridskolehäst i samband med den segern.

2013 hade domaren retat upp mig så förbaskat under en ritt med min ridtravare som flippade ut och hon dömde så otroligt lågt och stenhård (hon var på skitdåligt humör för att hon iöht var tvungen att åka och dömma på våran tävling) var hon emot alla så jag red för livet för att visa tanten vart skåpet ska stå i LB:2 där vi vann på 63% trots en felridning (hade varit intressant och fått den ritten bedömd av en mer generös domare...), KM segrare ridskolehäst

2011, dubbel segrare
KMPlexus5.jpg


22 år gammal, 2012, travökning
pjaumlxan.jpg


Tyvärr blev han ofräsch och fick göra några vändor till kliniken som han hatade mer än allt annat. Slet sig hemmavid och gick omkull och drog på sig en väldigt ful sårskada på bakbenet som blev så fult infekterat att han skulle slippa få kämpa mer, när han verkligen inte klarade av att transporteras och behandlas av veterinär. En riktig kämpe som var en sån klippa i ridskoleverksamheten och efter 9 trogna år fick han somna in hemma på stallplanen i lugn och ro, usch så saknad han är...
 
Senast ändrad:
Sv: Våra 20+'are

Underbart!
De är så kloka, hästarna med några år på nacken, de vet hur allt ska vara och hetsar inte upp sig i onödan. Jag älskar mina gamlingar!
 
Sv: Våra 20+'are

Grattis.:)

Då har ju min unga 20-åring några år kvar att tävla.:D
Red LA3 och Msvc1 igår. Båda på 65 %. Räckte inte till placering tyvärr.
Banan var tung och då "dör" hon. Tycker inte om när det är för löst att gå i. Tappar steget bak emellanåt när hon inte får bra fäste. Funderar på att köpa greppskor till henne bak. Får prata med hovslagaren.
 
Sv: Våra 20+'are

Grattis! :) Visst har vi setts nån gång hemma hos Kamomilla? Eller är jag ute och cyklar helt nu? :D
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Långt men tacksam om någon orkar läsa.. Jag har haft mer eller mindre ständiga problem med ryggont sen en ridolycka 1999. Värken har...
2
Svar
31
· Visningar
5 020
Senast: Alexandra_W
·
Hästvård Då så, då har min Cruss fått på sig sina PG. Det blidde till att limma fast en klippt sula på plattan så att plattan kom upp från...
2
Svar
23
· Visningar
2 440
Hästvård Ni som inte hängt med, kort resume: Dec 04 - hästen ofräsch. vet kommer ut, muskelskada VB, halt VB i skritt och HB i trav initialt...
Svar
11
· Visningar
1 596
Senast: mackan
·
Hästvård Kort resume: Kring 9 december noterar jag att hon rör sig ovanligt lite i hagen och inte busar vilket är olikt henne. Dock var...
Svar
18
· Visningar
2 055

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Katter och spädbarn
  • Uppdateringstråd 29
  • Resultat på HD-röntgen

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp