Bukefalos 28 år!

Våra 20+'are

Sv: Våra 20+'are

Kl

Vi har många gamlingar på ridskolan... :)

Äldst är en connemaravalack född 1988. Stenfrisk och fräsch. Blev av med större delen av sin tunga för typ 15 år sedan men det har inte stoppat honom. Kan inte äta äpplen bara...tänder till på hoppning, speciellt om det är bana och alla andra står still och tittar! Hihi

Sen har vi new forest-sto född 1989. Även hon pigg och fräsch, för pigg för att gå hoppning med de ovana...

Russ/halvblodskorsning född 1990. Är exakt likadan idag som för 15 år sedan, väldigt mycket gråare i pannan bara!

Halvblodskorsning född 1990 även hon likadan som alltid, lite mindre muskler och mer mage än när hon var i sitt esse. Vunnit DM för lektionshäst i dressyr 5 gånger.

New foreststo född 1991. Aldrig varit halt. Tävlat lokalt och regionalt i dressyr sedan 2000. Vunnit DM för lektionsponny med tre olika ryttare, 2003 med mig och sen 2007 och 2011 med två andra. En klippa!

Korsningsponny född 1992, även hon är likadan som för 15 år sedan.

Halvblodssto född 1992 e. Trofé - Gassendi. Lite klantig dam som haft änglavakt många gånger. Har förmågan att lägga sig i en särskild backe i hagen, där hon inte kommer upp själv, då får vi springa ut och vända på henne! Suck... Men pigg och fräsch! Även hon vunnit DM i dressyr för lektionshäst många gånger.

Det var våra gamlingar det... :)
 
Sv: Våra 20+'are

Det gör han verkligen! Tänk om alla föräldrar var lika kloka som jag, fast då skulle inte "ponnyakuten" existera ;):D
 
Sv: Våra 20+'are

*allmänt kl*
Har era gamlingar också svårt att släppa vinterpälsen? Och har ni några mirakeltips för att få loss allt? Wille har mest det ulliga kvar...

Tant är långhårig under magen, på benen och under hakan. Det är först förra året och iår det har varit så. Jag tror det blev så efter att hon var sjuk förr förra året.
Har tyvärr inga mirakeltips.
 
Sv: Våra 20+'are

Attans då, jag hade hoppats på nåt WOW-tips :D Min är ju inte så långhårig utan mest luddig med mjuka hårstrån som flyger överallt. Har hittat hår i naveln när jag duschat hemma efter ett stallbesök... :cool:
 
Sv: Våra 20+'are

Kl

Vi har många gamlingar på ridskolan... :)

Äldst är en connemaravalack född 1988. Stenfrisk och fräsch. Blev av med större delen av sin tunga för typ 15 år sedan men det har inte stoppat honom. Kan inte äta äpplen bara...tänder till på hoppning, speciellt om det är bana och alla andra står still och tittar! Hihi

Sen har vi new forest-sto född 1989. Även hon pigg och fräsch, för pigg för att gå hoppning med de ovana...

Russ/halvblodskorsning född 1990. Är exakt likadan idag som för 15 år sedan, väldigt mycket gråare i pannan bara!

Halvblodskorsning född 1990 även hon likadan som alltid, lite mindre muskler och mer mage än när hon var i sitt esse. Vunnit DM för lektionshäst i dressyr 5 gånger.

New foreststo född 1991. Aldrig varit halt. Tävlat lokalt och regionalt i dressyr sedan 2000. Vunnit DM för lektionsponny med tre olika ryttare, 2003 med mig och sen 2007 och 2011 med två andra. En klippa!

Korsningsponny född 1992, även hon är likadan som för 15 år sedan.

Halvblodssto född 1992 e. Trofé - Gassendi. Lite klantig dam som haft änglavakt många gånger. Har förmågan att lägga sig i en särskild backe i hagen, där hon inte kommer upp själv, då får vi springa ut och vända på henne! Suck... Men pigg och fräsch! Även hon vunnit DM i dressyr för lektionshäst många gånger.

Det var våra gamlingar det... :)

Finns dom kvar än?! :love: Jag kommer ihåg när vi hittade tungan på morgonen i grannens box. :yuck:
 
Sv: Våra 20+'are

Han är kvar, tjock och go än ;) dreglar väldigt bara och kan inte äta äpple som sagt! :) du kanske gissade vilka de var? Men i rätt ordning iaf: Apollo, Cayenne, Saturnus, Doris, Evita, Pocahontas och Trofenda. :)
 
Sv: Våra 20+'are


Mmm, vi hittade den nerbäddad i torven. Vi försökte till och med rädda den i nån vild idé om att veterinären skulle kunna sy fast den igen. O_o

Han är kvar, tjock och go än ;) dreglar väldigt bara och kan inte äta äpple som sagt! :) du kanske gissade vilka de var? Men i rätt ordning iaf: Apollo, Cayenne, Saturnus, Doris, Evita, Pocahontas och Trofenda. :)

Fyra av sju är väl inte så illa? ;) Syrran var ju skötare på Apollo och jag på Cayenne ett litet tag innan jag fick Kraten. :D
Saturnus tror jag kom dit efter att jag började på Bollerup, men Doris och Evita :love: som jag fick låna för att klubben skulle få ett lag till DM i hoppning för ponny. Då var hon bara 6 och gick som ungponny. Tror vi vägrade ut oss på första hindret i Färingsö då de hade riktigt läskiga infångare på en del hinder. :nailbiting:
Pocahontas och Trofenda kom nog också efter att jag och Kraten flyttat.
 
Sv: Våra 20+'are

Han är kvar, tjock och go än ;) dreglar väldigt bara och kan inte äta äpple som sagt! :) du kanske gissade vilka de var? Men i rätt ordning iaf: Apollo, Cayenne, Saturnus, Doris, Evita, Pocahontas och Trofenda. :)

Får jag bara fråga...
Kan det vara en skäck (mbr/svar/skäck) som kommit (från början) från Skå?
Fick bara en konstig magkänsla av att det var en ponny jag känt en gång i tiden.

(inser ju att många ponnyer som heter pocahontas säkerligen är skäckar, men ändå)
 
Sv: Våra 20+'are

Det var duktigt!

Jag var faktiskt ute och tävlade hoppning en gång med Evita, då gick vi nolla i två klasser iaf, så inga men fick hon iaf! ;) höjdpunkten då var att det stod några tjejer vid framhoppningen som pekade på Evita och sa: "titta, en dressyrponny!" Hon var väl den enda som gick på tygeln...haha
 
Sv: Våra 20+'are

Åh så kul!

Hon var bara 4 när jag var där på ridläger, men hon gick faktiskt med i vår "duktigare grupp". Min vän hade henne som lägerhäst faktiskt!
Jag red hennes jämnåriga BÄSTA kompis Dixie, och de där två var oskiljaktiga (har för mig att de kommit tillsammans till Skå).
Minns programridningen när både jag och kompisen fick kämpa med ponnyernas koncentration under våra ritter för att Dixie/Poccan stod och ropade i närheten av ridhuset :rofl:

Jag minns henne som genomsnäll och väldigt mjuk i sättet, och dessutom väldigt söt.

Du får gärna PM:a bilder om du har, vore kul att se! Själv har jag nog bara pappersfoton någonstans hemma.

Kul att hon (och alla andra pållar i tråden) verkar så pigga och friska trots lite högre ålder. :D
 
Sv: Våra 20+'are

Hon är nog typ det snällaste som gått i ett par hästskor! Hon har ingen bästis direkt men är väldigt pratig med resten av flocken, om någon häst går i stallgången, kommer in i ridhuset eller ut i hagen välkomnar hon dem alltid med en mullrig gnäggning. :-)

Bild kan du se på www.ohf.se klicka på ridskolan och sen våra hästar.
 
Sv: Våra 20+'are

vilket jättesött ekipage :)


lånar lite knapp.

i onsdags fyllde min tokstolle 21. det firades med att sova första natten ute för i år. helfestligt!

sdc11240_518f43ba9606ee5f3a88e015.jpg


sdc11233_518f43b89606ee5f66734d45.jpg


2013-05-11_080008_518f43be9606ee5f441632e8.jpg


min är den bruna stora. hagkompis är också 20+, 23 år.
 
Sv: Våra 20+'are

kl

Mitt äldsta sto fyllde 20 år för ett par dagar sedan.
Hon är dräktig och jag tror att hon fölar nu i helgen så det är fölvakning som gäller för tillfället.. Rids inte, men det beror på att hon har lite egna idéer för sig, och jag har fler hästar som är viktigare att dom rids än vad hon är. Men hon är den goaste hästen i hela världen, jag kan stå i timmar och bara mysa med henne, hon är så speciell.


Dagsläget

Förra sommaren

2011, Föl E: Careful
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Långt men tacksam om någon orkar läsa.. Jag har haft mer eller mindre ständiga problem med ryggont sen en ridolycka 1999. Värken har...
2
Svar
31
· Visningar
5 110
Senast: Alexandra_W
·
Hästvård Då så, då har min Cruss fått på sig sina PG. Det blidde till att limma fast en klippt sula på plattan så att plattan kom upp från...
2
Svar
23
· Visningar
2 455
Hästvård Ni som inte hängt med, kort resume: Dec 04 - hästen ofräsch. vet kommer ut, muskelskada VB, halt VB i skritt och HB i trav initialt...
Svar
11
· Visningar
1 604
Senast: mackan
·
Hästvård Kort resume: Kring 9 december noterar jag att hon rör sig ovanligt lite i hagen och inte busar vilket är olikt henne. Dock var...
Svar
18
· Visningar
2 063

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Shettistråden del II
  • Fixa innan tävling?
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp