Våra mål för det nya året 2013

Sv: Våra mål för det nya året 2013

Mitt och Saelas mål under 2013 är att satsa på mer seriös träning och framför allt att ha kul! Kanske försöka ta oss ut på någon lättare tävling, vågar man det? Jag måste lära mig grunderna mer och hitta känslan! Hoppas året blir roligt och lärorikt utan skador :D tror detta kan vara vårat år, bara jag vågar ta för mig mera! Hur som helst så kommer jag njuta av varje dag med min pälskling :*
 
Sv: Våra mål för det nya året 2013

2012
Jag har en 01:a och en 08:a. 01:an, Saga från Lund, är en lättriden fyrgångare som har gångarterna på plats. Traven är dock sämst och minst tränad, så att få den att rulla på är ett mål. Sen måste vi jobba mer med samling, jag måste våga samla henne mer. Hon är en väldigt självbärig häst, men hon skulle nog få mer gång med mer samling. Mer vilja och glädje är dock det som är det viktigaste just nu för att kunna lyfta hennes potential så långt det går.
2013
Traven är tvåtaktig men påskjutet och hennes vilja att trava oftast sådär. Men med mer lösgjordhet lär det bli bättre. Fyrgångaren har blivit femgångare och det ska vi jobba med under året, hon är lättlagd men orkar inte så långt. Mer vilja behövs fortfarande mer av, men vi jobbar på det.

2012
08:an, Embla från Åsberg (kallad spöket) e. Svadilfari. Är riden 10 ggr under hösten och kan gå fram för skänkel, stanna och svänga. Går att "åka häst" på henne. I början av sommaren vill jag att hon ska vara ridbar i vettig form i grundgångarterna och att sidoförflyttningar sitter. Tölten tar vi till hösten. Hon har så mycket av det så det är ingen stress. Funderar på att betäcka henne, men med tanke på marknaden så får vi se...

2013
Hon går i bra form i skritt och trav och inte helgalen i tölt och galopp. Töltar hundra meter ca. Kort tölt på G. Skänkelvikning, öppna är inga problem. Gångarterna, som var bra från början, har förbättrats med mer styrka. En underbar häst både i rörelse och temprament. Åker iväg på visningsträning till en landslagsryttare from vecka fyra och stannar till i sommar.
Sen får vi se. Vet inte om jag kommer behålla, låna ut till tävling ell. betäcka. Sistnämnda känns mest osannolikt.
 
Sv: Våra mål för det nya året 2013

Mina mål för förra året var att ta mig till SM, vilket vi gjorde. Min dröm var att ta mig till final, det gjorde vi också :D
Målen för det här året med Raudur är väl att vi tar oss till SM vuxenklass, för att göra det så måste vi jobba mer med arbetstempot i tölten, att han hela tiden ska arbeta med bakbenen och ta i!
Jag kommer också försöka rida ut mycket och jobba med kondition och att han ska lyssna på mig även där.
Så självklart så kommer jag att träna för båda mina tränare :)

Med Hektor (4 år) så ska jag jobba med att han blir säker i grundgångarterna, lösgjord i sidorna och bär sig själv i tölten. Med honom så är det ganska osäkert eftersom att han är så ung och jag vet inte hur fort han kommer utvecklas.. Har därför inga direkta mål.

Eldey ska jag ta med på lite kurser, målet blir att hon blir ren i tölten jämt(!) och fri från sina upphakningar. Hon ska dessutom börja våga lita på att det inte blir obehagligt att använda bakbenen (hon har patellaupphakningar). Även galoppen ska bli ren och rund.
Flyter allt på så kanske jag kan testa lite pass också :)
 
Sv: Våra mål för det nya året 2013

kl

Såhär skrev jag i förra tråden:

Mål 2012:
* Utbilda och töltsätta 08:an. Planen är att fortsätta göra allt själv, med hjälp av duktiga tränare.
* Åka på fler kurser.
* Eventuellt rida in 09:an i slutet av året, om hon känns redo för det. Som det känns nu så kommer vi behöva vänta till 2013, men man vet aldrig.
* Fortsätta renoveringen av vår gård.
* ...och viktigast av allt: HA KUL!


Jag blev gravid dagarna efter jag så fint hade suttit och formulerat mål inför 2012, det blev med andra ord inte så mycket med det :D. Markarbetade en bra bit in i graviditeten men red inte, åkte förvisso på lite unghästkurser men då som åskådare.
09:an är insutten och riden i skritt trav och galopp på ridbanan, även varit iväg på en lektion för tränare. Gården renoveras fortfarande för fullt och kul har jag definitivt haft!

Mål 2013
* Köpa ny sadel
* Fortsätta inridningen av 09:an och förhoppningsvis hitta lite tölt.
* Fortsätta utbildningen av 08:an, framförallt separera gångarterna.
* Uppbyggande träning efter lång vila för både ryttare och häst
* Åka på träning/kurser
 
Sv: Våra mål för det nya året 2013

Köpte min första häst juli 2011 och 2012 ägnades åt att lära känna varandra, lära mig ledarskap och övervinna problem med framåtbjudning. Djarfur är 8 år och inte mycket riden innan jag köpte honom, jag själv började rida för ca 6 år sedan (är 51 år nu). Vi lärde oss mycket tack vare hjälp av uppfödare (står kvar i stallet han föddes) och att regelbundet rida för instruktör. Red även vid två tillfällen för instruktör från Island.

2013 är målet för våren att bibehålla och förhoppningsvis vidareutveckla det jag lärt mig 2012 på egen hand (instruktören jag rider regelbundet för är på Island). Djarfur inleder med vila januari - mitten på februari. Sedan blir det igångsättning följt av helgkurs. Därefter ska jag göra en plan för vårens träning så jag kan träffa min instruktör i juni igen med äran i behåll. Fokus på lydighet och tölt. Hösten mål får jag nog återkomma till, kan hända vårens mål räcker hela året ;), man måste komma i håg att ha kul och njuta också.
 
Sv: Våra mål för det nya året 2013

Mina mål för 2013 (islandshästrelaterade):

Isa: jobba mer med form och grundarbete, förbättra tölten så att hon klarar lite steglängdsskillnader i tölten också.
Traven är bra och kan bli riktigt fin.
Få till en rundare galopp - förstås.

Barmi: hitta trav. Eventuellt testa någon tölttävling (tölta kan han ju).

Karl: sätta igång igen efter skadan i somras. Grundarbeta alla fyra gångarter, jobba med bärighet, form och steglängd. Han kommer att ha vilat i ca nio månader innan jag sätter igång honom, efter att ha varit riden i mindre än ett år. Så det är ren grundträning det handlar om.

Snorri: rida in "på riktigt", få honom att jobba i korrekt form i alla fyra gångarter. Jobba med styrka.

Dagmar: ha med som handhäst? eller fortsätta att göra i stort sett inget mer än att titta på henne... Dagmar är född -11 och det är alltså ingen brådska med henne.
Köra in henne, kanske??
 
Sv: Våra mål för det nya året 2013

Jag är på god väg med våra mål, även om vi ff har lååång väg kvar.
Men vi har ny tränare sen i höstas som jag rider för varannan vecka, och jäklar vad det har hänt mycket! :love:

Målet för mig (oss) är att iaf få 6.0 i tölt och trav, sen får vi se när/om det blir av.
 
Sv: Våra mål för det nya året 2013

Just nu Suss Landin och Malin Jacobsson :)

Malin 2 ggr/mån och Suss 1 gång i mån :)
 
Sv: Våra mål för det nya året 2013

Mina( och delvis min mans ) mål är:

Abba: Får ett fin föl ( vårt första) i månadsskiftet juni/juli.
Stjarna: Att hon fortsätter vara fångfri som senaste 1,5 året och stärker sin tölt mer( kan bara tölta i kort tempo).
Veru: Fortsätter vara en glad och positiv häst som gör tokiga saker med sin husse
Idunn: Utvecklar tölten och passen mer


Alla hästarna. Många mysiga långpass. Några privatlektioner och ev kurs. En tur efter ridled sörmland med våra distanstävlande kompisar tillsammans med deras travare. Ev någon distanstävling.
Och deltagande i Veteranmästerskapen i höst
set
 
Senast ändrad:
Sv: Våra mål för det nya året 2013

Vårt mål för 2013 är att starta en öppen klass, det får bli fyrgång till en början, passen är ej tränad än.
Tempo har han så det blir över ;), det gäller bara att få han att inte gå passtaktigt i ökade tölten, det går faktiskt bättre och bättre.
Tänk min lilla kille som typ igår var 4 år, blir nu 6 år, vad hände?!?

Jag själv känner att det hänt jätte mycket sen bara oktober (då senaste tävlingen var) men är ju jättesvårt att veta, så vi börjar med lätt klass i april så får vi se hur det går :) Tror vi kommer nå vårt mål med öppen, fick 5,81 på V5 i oktober...
 
Sv: Våra mål för det nya året 2013

2012 hade jag inga mål, fick ta bort min älskade projekthäst i april :( trodde inte det skulle bli mer häst efter honom. Men så i maj dök det upp en karamell! Dropi från Håkansgården, f03. Riden fort/fel/fram men oerhört trevlig och positiv. De första månaderna lärde vi känna varandra, försökte hitta bromsen och lydnaden. I augusti fick han ont i frambenen och ställdes på bantning/vila/skrittpromenader. I början av oktober började vi igen. Dropi har inga egentliga problem med någon gångart utan behöver mer jobba på fokus och lydnad.
I december flyttade världens bästa kompis in i stallet och då började vår ridning ta form på allvar så 2013 hoppas jag mycket på!

Våra mål för 2013:
- Jobba konsekvent på att vara lätt i handen och att Dropi ska ta förhållningar
- Jobba konsekvent på att det är JAG som sätter tempot, ingen annan
- Ställa upp på minst 2 inofficiella tävlingar i tölt
- Få till mer träningar med instruktören
 

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
7 603
Senast: Juli0a
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
14 339
Senast: Barbabelle
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Året var 1994. Jag var trött på att bo i en förort. Jag ville ut på landet. Några år tidigare hade jag avslutat en 2-årig...
Svar
0
· Visningar
1 193
Senast: Wille
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
68 388
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp