Bukefalos 28 år!

Varför tävlar du??

Sv: Varför tävlar du??

jag är en tävlingsmänniska så , men det är kul, man sätter upp mål och har något att träna efter i vardagen. Sen är det ju en social grej lite grann också, man åker iväg ett gäng och har trevligt och kul tillsammans och umgås.
 
Sv: Varför tävlar du??

Ska jag vara ärlig så tävlar jag också till stor del för att jag är en fruktansvärd tävlngsmänniska. Jag sätter mig inte tjuter, jag är mer den grämande typen som grämer mig, varför gjorde jag inte så osv. Men det är ändå inte den främsta anledningen. Främst är det för att man vid få tillfällen lär sig så mycket som då. När man ser sig själv träna hela tiden blir man lätt blind för en del saker och när domaren påpekar det får man en liten aha-upplevelse och det är härligt. Men det finns ju så mkt annat som gör att det är roligt att tävla. Man får inspiration, får se andra anläggningar, andra hästar, träffa nya människor ja, listan kan göras lång.:bump:
 
Sv: Varför tävlar du??

Jag tävlar för tt jag är en otrolig tävlingsmänniska och har alltid varit oavsett vad det gäller.
Ponnyn älskar att tävla och visa upp sig.
Och jag älskar att se hennes lycka efter ett ärevarv.
 
Sv: Varför tävlar du??

i början var det ju spännande och det är ju kul när det går bra.
men när man har en sån ponny som jag har, en bra tränare, och en underbar mamma som ställer upp så gör man det bara. det finns i min natur.
 
Sv: Varför tävlar du??

Jag älskar o tävla, även om jag inte främst gör det för att vinna.

Jag tävlar, och tränar för tävling, för att ha ett mål att sikta mot, nåt att träna för. Träningen är nästan det roligaste, men utan att ha en tävling att sikta mot, blir träningen lätt planlös och oengagerad. Jag vill utvecklas och komma framåt, och för det krävs det målinriktad träning, åtminstone för mig.
Hur roligt det än är med hästar o ridning så är det inte alltid man njuter när det är svinkallt, regnar o blåser... Då behöver i alla fall jag ha något att träna mot för att ge mig ut!


Oj, vad rörigt det blev, men det är tävling för mig i alla fall!
:bump:

Håller med här, jag personligen tävlar ganska sällan men jag tycker det är roligt de gånger jag gör det o tävlingarna ger mig en extra morot i träningen:)
 
Sv: Varför tävlar du??

För att det e så grymt kul..:)
 
Sv: Varför tävlar du??

Det var ett tag sedan jag tävlade. Men vill mer än gärna börja igen :)

Vet inte riktigt vad det är som lockar. Är så kul på själva tävlingsplatsen med stämningen å allt..

Dessutom vill man ju såklart vinna ! :devil:
Man får ju en sporre att fortsätta utvecklas ..
 
Sv: Varför tävlar du??

Är det för att du vill visa att du är "bäst" skryta lite?
Eller är det för att du vill visa upp dina färdigheter för folk?
dvs du gör det för en rolig sak och ej för tävlingens skull.

En del gå in som bara den för de och bryter nästan ihop
om dem inte kommer på placering.

Vad är tävling för just dig?

:banana:

Jag tävlar för de är så himla kul! Att få visa upp sig själv & hästen- möta massa nya hästar & männsikor- får visa & testa sina färdigheter osv.

De blir lättare att träna hemma då tycker jag också då man får sätta upp mål för att klara en viss grej till tävlingen. Man möter alltid nya människor & hästar som man kommer nästan garanterat att möta på flera tävlingar vilket är kul!

Jag tävlar western ridning & tycker de är toppen! Alla är så glada & positiva på de tävlingarna, känns som de är mer avslappnat där än på tex. drs eller hopp-tävlingar. (de är va jag tycker sen kan säkert andra ha en annan uppfattning)

Men så här tycker jag om tävlingar! Hade bra allihopa!
 
Sv: Varför tävlar du??

Jag tävlar för att komma framåt i min och hästens utveckling. Att gå upp till en högre klass och genomföra en bra runda ger en otrolig tillfredsställelse. Det är de två minuterna jag får vara på banan som jag tränar för, de är anledningen till att jag har min häst.

Jag har haft min häst i 8 månader nu, och när hon kom var hon en problemhäst som ett flertal ryttare näst intill dömt ut.
Den enda som klarat av henne bra var grand prix-ryttaren Patrick Jurriens i holland. de tävlade tom 1,25.
Och på de höjderna tävlar jag själv henne nu. Det ger mig en väldigt bra självkänsla.

Jag tävlar inte för att visa upp mig, jag tävlar för att ha ett mål, för att själv få bekräftelse på att vi går frammåt, och att vi gör det bra.

Sen är ju alltid målet att vinna - eftersom jag vill göra så bra ifrån mig som möjligt!
 
Sv: Varför tävlar du??

Jag tävlar för att jag tycker det är kul, vill ha ett mål att träna mot, se att träningen gör nytta genom att nå målen.

Sen är jag tävlingsmänniska och vill gärna få en bra placering, men det är viktigare att man får en bra känsla under rundan.
 
Sv: Varför tävlar du??

När jag tävlade var det för att komma ut, träffa folk och se hur träningarna gick framåt. Som jag nämnt i någon tråd tidigare, tävlar bara mot mig själv, och kan vara jättenöjd trots en placering långt ner i listan, och även missnöjd vid vinst. Har lite höga krav på min egen ridning, men är ALLTID nöjd om jag vet att jag och hästen gjort vårt bästa för dagen.

Tävlingar ska vara skoj!!!:banana: :banana:
 
Sv: Varför tävlar du??

Är det för att du vill visa att du är "bäst" skryta lite?
Eller är det för att du vill visa upp dina färdigheter för folk?
dvs du gör det för en rolig sak och ej för tävlingens skull.

En del gå in som bara den för de och bryter nästan ihop
om dem inte kommer på placering.

Vad är tävling för just dig?

:banana:

Jag borjade tävla för att testa på. Jag insåg ganska snabbt att det var verkligen vad jag ville! :love:
Jag älskar det. Jag älskar ALLT! Förberedelserna dagen innan, innan start, efter start. När folk som man känner lite halvt kommer fram och hälsar/kommenterar. ALLT helt enkelt! :love:

Jag tycker även att det är roligt att vara på tävling med ngn, eller som funktionär, även om jag inte tävlar själv.

Jag gör det helt enkelt för att det är så roligt, men också för att se om träningen gjort resultat osv. :)
 
Sv: Varför tävlar du??

Jag tävlar för att se hur långt man har kommit och för att det är så himla kul att tävla...placering eller icke placering spelar ingen roll fast det är ju väldigt kul om man skulle bli placerad:banana:
 
Sv: Varför tävlar du??

Jag tävlar för att jag älskar hästar och hoppning och tycker det är så kul att tävla. Jag jör det absolut inte för att vinna men det är förstås kul om det går bra.
 
Sv: Varför tävlar du??

För att det är så roligt :D sen gör det ju inte saken sämre om man blir placerad :P men det är också som en slagt bekräftelse på att träningen går framåt.
 
Sv: Varför tävlar du??

för att det e kul och ja vill attjag ska se om jag går framåt i ridningen:D
 
Sv: Varför tävlar du??

man tävlar väl först för att de e kul och för att man utvecklas..!! de gör jag
 
Sv: Varför tävlar du??

Det blir en kick før mig och ponnyn, vi tycker det ær riktigt kul .

træffa nya mænniskor.
Jag blir alltid Glad nær jag kommer till tævlingplatsen . varesig det går dåligt eller bra .

Jag tævla inte før att skryta. Man visar att man har klarat sig med træning osv.
 
Sv: Varför tävlar du??

För mig är tävlingen typ ett resultat för all träning :p
 
Sv: Varför tävlar du??

Jag är helt enkelt en tävlingsmänniska. Gillar både att visa upp mej och hästen och så får man ju dessutom ett kvitto på hur man utvecklas i ridningen. Sen är det ju så otroligt kul oxå :D'

Älskar stämningen när man ska tävla :)
 

Liknande trådar

Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
539
Senast: Lady_S
·
Hundträning Jag vill bli bättre på shejping så tänkte ta tag i det genom att träna trix som inte har med tävling att göra. Bara ha roligt och...
Svar
16
· Visningar
885
Senast: Krumben
·
Hundträning Hej! Jag skulle behöva lite tips. Jag och min hund har kört agility i ett år. Hon har varit super duktig och tyckt det varit väldigt...
Svar
7
· Visningar
821
Senast: Nova123
·
Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
1 467
Senast: zarmino
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp